تراشه‌های جدید مک‌بوک پرو اپل احتمالا M1 پرو و M1 مکس نامگذاری خواهند شد

رویداد آینده شرکت اپل موسوم به Unleashed امروز برگزار می‌شود و اخیرا نشت اطلاعات پیرامون این مراسم شدت گرفته است. بر اساس اعلام وبسایت MacRumors، مارک گورمن؛ خبرنگار نشریه بلومبرگ ادعا می‌کند که در گزارش برنامه توسعه‌دهندگان به اسامی تراشه‌های مورد استفاده در مدل‌های 14 و 16 اینچی مک‌بوک پرو اشاره شده و این تراشه‌ها M1 پرو و M1 مکس نامگذاری شده‌اند. در خصوص استفاده اپل از این اسامی برای تراشه‌های پیشرفته خود نمی‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد؛ اما این پدیده نشان می‌دهد که اپل از نام M1X یا روش نامگذاری به‌کارگیری شده برای تراشه‌های سری A خود استفاده نخواهد کرد.

شایعات پیشین به 2 مدل پردازنده تخصیص‌یافته برای مک‌بوک پروهای آینده اپل اشاره داشتند. هر 2 تراشه مجهز به 10 هسته پردازشی (شامل 8 هسته با کارآیی بالا و 2 هسته با بهره‌وری انرژی بالا) هستند. مدل رده پایین‌تر مجهز به پردازنده گرافیکی 16 هسته‌ای خواهد بود؛ در حالی‌که مدل پیشرفته‌تر از GPU با 32 هسته پردازشی استفاده خواهد کرد. این موضوع با الگوی نامگذاری M1 پرو و M1 مکس تقریبا مطابقت دارد. سایر شایعات نشان می‌دهند که جانشین مستقیم تراشه M1 موسوم به M2 در اوایل سال 2022 و همزمان با رونمایی از مک‌بوک ایر جدید اپل معرفی خواهد شد.

همچنین مارک گورمن به تغییرات مورد انتظار خود و سایرین برای مدل‌های بازطراحی شده مک‌بوک پرو اشاره کرد. بر این اساس هر 2 لپ‌تاپ از نمایشگرهای مینی LED با رزولوشن‌های بالاتر استفاده خواهند کرد. این لپ‌تاپ‌ها احتمالا بار دیگر از کانکتورهای محبوبی نظیر درگاه پاور MagSafe، خشاب کارت حافظه SD و پورت HDMI میزبانی خواهند کرد. همچنین مدل‌های آینده مک‌بوک پرو احتمالا از حداکثر 64 گیگابایت حافظه رم پشتیبانی نموده و فاقد تاچ‌بار خواهند بود.

چنان‌چه اپل از الگوی نامگذاری پرو و مکس برای پردازنده‌های کامپیوتری خود استفاده نکند؛ در این‌صورت چنین اقدامی مایه تعجب نخواهد بود. با این‌حال چنان‌چه اپل مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مایل به جایگزینی تمامی تراشه‌های اینتل با پردازنده‌های بومی خود باشد؛ در این‌صورت استفاده از این اسامی برای کمک به خریداران جهت درک بهتر تفاوت‌های عملکردی میان مدل‌های مختلف ضروری خواهد بود. چنان‌چه اپل از اسامی M1 پرو و M1 مکس استفاده کند؛ در این‌صورت چنین اقدامی نشان می‌دهد که راهبرد کمپانی در خصوص تراشه‌های آینده خود دستخوش تغییر شده است.

2 در مورد “تراشه‌های جدید مک‌بوک پرو اپل احتمالا M1 پرو و M1 مکس نامگذاری خواهند شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH