نقد و بررسی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی نوت 21 اولترا

پس از تجربه ی جذاب گلکسی نوت ۲۰ اولترا، طرفداران شرکت سامسونگ و محصولات آن منتظر بودند که در سال جدید سامسونگ با انتشار نسخه جدید گلکسی نوت ۲۱ اولترا آنها را سوپرایز کند اما این شرکت، طرفدارانش را با خبر لغو انتشار این سری نوت سورپرایز کرد.

البته TM Roh مدیرعامل سامسونگ گفته‌است که: “این طور نیست که ما نسخه جدیدی منتشر نکنیم بلکه زمان انتشار محصولات ممکن است متفاوت باشد چراکه رونمایی از دو مدل پرچمدار در یک سال می‌تواند بار سنگینی روی دوش شرکت باشد.” این موضوع نشان می‌دهد که ممکن است در سال ۲۰۲۲ شاهد مدل جدید باشیم.در ادامه به  نقد و بررسی گوشی گلکسی نوت 21 اولترا واحتمالات و شایعات پیرامنو آن خواهیم  پرداخت.

 

طراحی بدنه

اینطور که پیداست ابعاد گلکسی نوت 21 اولترا چندان تفاوتی با سری قبل گوشی های سامسونگ نکرده است. ارتفاع این گوشی ۶.۵۱ اینچ، عرض آن برابر با ۳.۰۴ اینچ  و ضخامت آن چیزی در حدود ۸.۷ دهم میلی متر خواهد‌بود. وزن گوشی ۲۲۵ گرم تخمین زده شده و از پرچمدار قبلی هم نوع خود گلکسی نوت 20 اولترا کمی سنگین تر است.

اما به نظر می‌رسد سامسونگ در ساختار بدنه سری جدید کمی تغییرات اعمال کرده و صفحه نمایش این گوشی گوریلا گلس +victus است و برخلاف گلکسی نوت20 اولترا که صفحه ی پشتی آن نیز گوریلا گلس و فریم استیل ضدزنگ بود این باردر صفحه پشتی گوشی ترکیب سرامیک و فریم استیل ضدزنگ را درنظر گرفته است.

طراحی صفحه نمایش

سامسونگ گلکسی نوت ۲۱ اولترا مثل گوشی های پیشین سری نوت، از صفحه نمایش edge  که دارای انحنا در کناره هاست برخوردار است. صفحه نمایش این گوشی مشابه سایر همنوعان خود مستطیل شکل و دارای گوشه های تیز می‌باشد.

انتظار می رود که در این محصول شاهد کاهش حاشیه های دور گوشی باشیم.

پیش از این، شرکت سامسونگ با کاهش حاشیه های دور صفحه نمایش در سری نوت ۱۰ توانست عنوان بیشترین صفحه نمایش نسبت به بدنه در بین تمامی گوشی های جهان را از آن خود کند. حالا فکر کنید این حاشیه کم قرار است در گلکسی نوت ۲۱ اولترا کمتر شود که این موضوع باعث ایجاد حس بهتر در صفحه نمایش می‌شود.

 

نوع نمایشگر گلکسی نوت ۲۱ اولترا

نوع نمایشگر این گوشی Dynamic AMOLED بیان شده است. این یک نوع تکنولوژی در نمایشگر OLED است که سامسونگ با استفاده از آن بهبود ۵۰ درصدی کنتراست رنگ را در مقایسه با نسل های گذشته خود تجربه می‌کند.

همچنین سامسونگ توانایی جذابی به نام Eye Comfort Shield که پیش از این در گلکسی اس ۲۰ اولترا دیده بودیم را احتمالاً در سری جدید خود نیز به همراه دارد که با استفاده از آن، رنگ ها بر اساس نور محیطی تغییر می‌کنند و  از شدت نور آبی کاسته می‌شود. این قابلیت باعث می‌شود فشار کمتری به چشم کاربر وارد شود و کاربران در استفاده های مداوم از گوشی کمتر احساس خستگی چشمی کنند.

 

اندازه و وضوح صفحه نمایش

اندازه صفحه نمایش این گوشی برابر با ۶.۹ اینچ می باشد که با گلکسی نوت 20 اولترا یکسان است.

وضوح تصویر صفحه نمایش در گلکسی نوت ۲۱ اولترا 1440*3200 پیکسل می‌باشد. تراکم پیکسلی در این گوشی  ppi ۵۲۶ است که وضوح رنگ بیشتری را نسبت به سری پیشین نشان می‌دهد.

در برخی احتمالات آمده است که نسبت درصد نمایشگر به بدنه 91.7 درصد می‌باشد.

این احتمال با احتمال کاهش حاشیه های دور گوشی در تناقض است چرا که نسبت درصد نمایشگر به بدنه در گلکسی نوت 20 اولترا 92.5 بیان شده‌است.

 

محافظ صفحه نمایش

محافظ صفحه نمایش گلکسی نوت 21 اولترا گلس +victus گوریلاست که به نظر می رسد نسبت به گلس های پیشین که victus بودند کمی ارتقا یافته باشد.

این گوشی مانند باقی سری های نوت، برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار گواهی آی پی ۶۸ دریافت کرده‌است. این به این معناست که این گوشی برای حدود سی دقیقه تا عمق یک و نیم متر قادر به مقاومت در برابر آب است.

نرخ نوسازی تصویر همچنان 120 هرتز است.

سیم کارت 

اندازه ی سیم کارت در هردو گوشی نانو می‌باشد با تفاوت اینکه سری پیش در دو مدل تک سیم کارت و دو سیم کارت در بازار عرضه شد اما  گلکسی نوت ۲۱ اولترا  به صورت دو سیم کارته معرفی شده است.

 

حافظه داخلی گلکسی نوت ۲۱ اولترا

گفته می شود این گوشی با حافظه های داخلی 128 و ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت با رم ۱۲و ۱۶ عرضه خواهد شد که این پیشرفت نرم‌افزاری نسبتاً خوبی است.

در این سری حافظه micro SD  حذف شده است و جک سه و نیم میلیمتری هم  همچنان نخواهیم داشت.

سیستم عامل و پردازنده

سیستم عامل این گوشی در زمان عرضه، اندروید 12-One UI3  خواهد‌بود. پردازنده مرکزی گلکسی نوت ۲۱ اولترا هشت هسته‌ای همراه با تراشه snapdragon895 است که جزئیات آن نسبت به گلکسی نوت 20 اولترا ارتقا یافته‌است.

این پردازنده، شامل یک هسته ۲.۸۴ گیگاهرتز، سه هسته ۲.۴۲ گیگاهرتز و ۴ هسته ای ۱.۸۰ گیگاهرتز می‌باشد که همگی آن ها kryo 680  هستند.

پردازنده گرافیکی adreno650 به adreno670  تغییر پیدا کرده‌است.

 

دوربین

دوربین چهارگانه‌ی گلکسی نوت ۲۱ اولترا تفاوت زیادی نسبت به سری پیشین خود پیدا کرده‌است. در این سری ما شاهد یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی با لنز واید و f/1.8، یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با لنز اولترا واید و f/2.0 و دو دوربین 12 مگاپیکسلی با لنز پریسکوپ و تله فوتو و f/4.9 با زوم اپتیکال ده برابر هستیم که توانایی فیلم‌برداری آن 8K@24fps می‌باشد.

سایر قابلیت های دوربین  اصلی آن فلش LED، پانوراما و HDR  است.

دوربین سلفی 40 مگاپیکسل با قابلیت فیلمبرداری 4K@60fps  می‌باشد.

 

سایر قابلیت های گلکسی نوت ۲۱ اولترا

سری گلکسی نوت 21 اولترا از قابلیت هایی همچون Wi-Fi6، شبکه بی سیم5G، حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر، اولتراسونیک)، GPS، NFS، قلم اس، بلوتوث نسخه 5.2، اسپیکر استریو و… برخوردار‌ است.

 

باتری

باتری سری جدید، باتری غیرقابل تعویض 5000 میلی‌آمپر خواهد بود که ظرفیت آن نسبت به گلکسی نوت 20 اولترا پانصد میلی‌آمپر افزایش پیدا کرده‌است. نکته چشمگیر این است که شارژ سریع 25 واتی در سری پیشین، در سری جدید به شارژ سریع 45 واتی تبدیل شده است که می تواند برای کاربران جذاب باشد.

 

اخیراً رندری از گوشی گلکسی نوت ۲۱ اولترا منتشر شده‌‌است که براساس آن، یک نمایشگر ثانویه درکنار دوربین های اصلی مشاهده می شود. این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد با استفاده از این نمایشگر ثانویه درصد شارژ گوشی و ساعت را چک کند و سلفی بگیرد.

همچنین یک دوربین وایرلس به قلم اس افزوده شده است که می‌تواند به جای دوربین اصلی عمل‌کند یا کاملاً از گوشی جدا‌شده و به صورت یک دوربین مستقل استفاده شود.دکمه‌ی روی قلم همچنین می‌تواند به عنوان کنترل دوربین گوشی استفاده‌شود. توجه داشته‌باشید که همه‌ی این گفته‌ها احتمال هستند و شرکت سامسونگ هیچ نکته‌ای را به صورت رسمی تایید نکرده‌است.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

1 در مورد “نقد و بررسی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی نوت 21 اولترا”

  1. این نوع گوشی‌ها فقط میلیاردرهای ایران میتونن بخرن قشر فقیر هیچ قشر متوسط اصلا
    دیگه خرید گوشی فقط مختص میلیاردرهاست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH