نتایج بنچمارک مک‌بوک پرو جدید اپل با تراشه M1 مکس در وبسایت گیک‌بنچ منتشر شد

امتیازات اولیه بنچمارک گیک‌بنچ برای مک‌بوک پرو جدید اپل مجهز به پردازنده M1 مکس در فضای وب منتشر شده و عملکرد CPU این لپ‌تاپ را به معرض نمایش گذاشته است. غول کوپرتینویی اخیرا از جدیدترین تراشه‌های ساخت واحد Apple Silicon با اسامی M1 پرو و M1 مکس رونمایی کرد. شرکت اپل در بیانیه خود اعلام کرده که تراشه‌های جدید به‌صورت انحصاری برای مک‌بوک پروهای نسل جدید توسعه یافته‌اند. فرآیند ساخت یک تراشه قوی‌تر شامل ارتقاء مقیاس معماری مورد استفاده در تراشه M1 است.

کمپانی آمریکایی در روز 18 اکتبر (26 مهر ماه) و ضمن برگزاری رویداد Unleashed Apple از مدل‌های جدید مک‌بوک پرو خود رونمایی کرد مدل‌های جدید مک‌بوک پرو از طراحی چشم‌نوازی برخوردار هستند. بعلاوه این لپ‌تاپ‌ها دارای نمایشگری شفاف همراه با یک ناچ در قسمت فوقانی آن هستند. همچنین اکنون اپل درگاه کارت حافظه SD و چندین پورت دیگر را به مک‌بوک پروهای جدید خود اضافه نموده است. با این‌حال تراشه شاخص‌ترین ویژگی ارتقایافته در سری جدید مک‌بوک پرو به‌شمار می‌رود.

مک‌بوک پرو اپل با تراشه M1 مکس در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد

مدل‌های 14 و 16 اینچی مک‌بوک پرو مجهز به تراشه‌های M1 پرو و M1 مکس هستند. به گفته اپل، عملکرد CPU تراشه جدید در مقایسه با تراشه M1 حدودا 70 درصد ارتقاء یافته است. بعلاوه کارآیی GPU نیز نسبت به نمونه به‌کارگیری شده در تراشه M1 تا 4 برابر بیش‌تر است. تراشه جدید M1 مکس بلافاصله پس از معرفی رسمی در وبسایت گیک‌بنچ ظاهر شد. فهرست گیک‌بنچ نشان‌دهنده امتیازات کسب شده توسط تراشه پیشرفته سری M1 است. مک‌بوک پرو اپل مجهز به تراشه M1 مکس در تست‌های پردازش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ به‌ترتیب امتیازات 1749 و 11542 را کسب کرده است.

بدین‌ترتیب امتیاز کسب شده توسط تراشه برای تست پردازش چندهسته‌ای به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است. این رقم 2 برابر امتیاز کسب شده توسط مک‌بوک پرو 13 اینچی مجهز به تراشه M1 است. بعلاوه گزارش وبسایت MacRumors نشان می‌دهد که تراشه M1 مکس در مقایسه با کلیه تراشه‌های مک عملکرد بهتری دارد. با این‌حال تراشه مذکور نتوانسته از کامپیوترهای مک پرو و آی‌مک مجهز به پردازنده‌های پیشرفته 16 تا 24 هسته‌ای سری Xeon اینتل پیشی بگیرد.

تراشه جدید M1 مکس از 64 گیگابایت حافظه یکپارچه پشتیبانی نموده و قادر به ارائه پهنای باند حافظه تا سقف 400 گیگابایت برثانیه است. بعلاوه این تراشه 5 نانومتری مجهز به 57 میلیارد ترانزیستور است؛ رقمی که در مقایسه با تراشه M1 پرو 70 درصد بیش‌تر بوده و 3.5 برابر تعداد ترانزیستورهای موجود در تراشه M1 است.

مشخصات مک‌بوک پرو جدید اپل

مک‌بوک پروهای جدید از نمایشگرهایی با اندازه‌های 14.2 و 16.2 اینچ استفاده می‌کنند. بعلاوه این لپ‌تاپ‌ها مجهز به گزینه‌های ارتباطی مختلفی شامل جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون، پورت HDMI، درگاه کارت حافظه SD و 3 عدد پورت USB Type-C از نوع تاندربولت 4 هستند. بعلاوه مک‌بوک‌های جدید از فناوری شارژ MagSafe 3 نیز پشتیبانی می‌کنند. ناچ تعبیه شده در قسمت فوقانی نمایشگر از دوربین جلویی دستگاه با رزولوشن 1080p میزبانی می‌کند.

مدل 14 اینچی مک‌بوک پرو با یک نوبت شارژ باتری قادر به پخش ویدیو برای مدت حداکثر 17 ساعت خواهد بود؛ رقمی که در مقایسه با مدل نسل قبلی 7 ساعت بیش‌تر است. بعلاوه باتری مدل 16 اینچی نیز از پخش ویدیو برای مدت 21 ساعت پشتیبانی خواهد کرد؛ رقمی که در مقایسه با نسل قبلی رشد 10 ساعتی را نشان می‌دهد. بعلاوه این رقم نشان‌دهنده بالاترین مدت شارژدهی باتری در یک نوت‌بوک مک است. این دستگاه از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند. اپل ادعا می‌کند که باتری مک‌بوک پروهای جدید ظرف مدت 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ می‌شود. مدل‌های مجهز به هر 2 تراشه M1 پرو و M1 مکس در بازار هندوستان قابل سفارش هستند. مدل 14 اینچی با قیمت‌گذاری پایه 194900 روپیه در بازار هندوستان عرضه می‌شود؛ در حالی‌که مدل 16 اینچی با قیمت‌گذاری پایه 239900 روپیه در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

2 در مورد “نتایج بنچمارک مک‌بوک پرو جدید اپل با تراشه M1 مکس در وبسایت گیک‌بنچ منتشر شد”

  1. پردازنده بهینه
    پورت های متنوع
    نمایشگر عالی
    پردازنده ی فوق العاده
    اپل حرفی برای گفتن باقی نذاشته!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH