سریع‌ترین رم مخصوص PC در جهان با تراشه حافظه DDR5 سامسونگ معرفی شد

نسل جدید تکنولوژی DRAM به‌زودی در بازار کامپیوترهای شخصی قابل دسترس خواهد بود. بدین‌ترتیب با عرضه پردازنده‌های نسل آینده سری Ryzen شرکت AMD و تراشه‌های جدید سری Alder Lake اینتل به بازار، کاربران کامپیوترهای شخصی بالاخره قادر به استفاده از حافظه‌های رم DDR5 خواهند بود.

اگرچه این تراشه‌ها هنوز برای عرضه به بازار آماده نیستند؛ اما برندهای تولیدکننده حافظه معرفی ماژول‌های رم DDR5 خود را از پیش‌تر آغاز کرده‌اند. یکی از این برندها G.Skill نام دارد. G.Skill از نخستین کیت حافظه DDR5 خود برای کامپیوترهای شخصی رونمایی کرده است. کمپانی معتقد است که این ماژول سریع‌ترین حافظه رم مخصوص PC در جهان محسوب می‌شود.

کیت رم G.Skill Trident Z5 در 2 ورژن Z5 RGB و Z5 (بدون نورپردازی RGB) روانه بازار شده و هر 2 مدل از تراشه‌های حافظه DDR5 شرکت سامسونگ استفاده می‌کنند. ماژول‌های جدید با فرکانس‌های 5600، 6000 و 6400 مگاهرتز قابل دسترس هستند.

هر 3 مدل با ظرفیت 32 گیگابایتی (2 ماژول 16 گیگابایتی) و نرخ تاخیر CL 36-36-36-76 و CL 40-40-40-76 روانه بازار می‌شوند. این ماژول‌ها از الگوی طراحی کاملا جدیدی نسبت به مدل‌های پیشین G.Skill برخوردار هستند.

سال گذشته شرکت سامسونگ از نخستین تراشه‌های حافظه DDR5 برای سرورها رونمایی کرد. 3 ماه قبل این شرکت با ساخت یک ماژول رم 768 گیگابایتی DDR5 (با کنار هم قرار دادن 32 تراشه 24 گیگابایتی DRAM) تاریخ‌ساز شد. در دوره 3 ماهه گذشته اعلام شد که قیمت تراشه‌های DDR5 در مقایسه با انواع DDR4 تقریبا 30 درصد گران‌تر خواهند بود.

در اوایل ماه جاری بزرگترین تولیدکننده تراشه‌های حافظه در جهان، تولید تراشه‌‌های حافظه DDR5 با استفاده از فناوری 14 نانومتری EUV را آغاز کرد. به‌کارگیری این فناوری امکان عملکرد سریع‌تر و دستیابی به بهرهوری انرژی بالاتر در تراشه‌های حافظه را فراهم می‌کند.

1 در مورد “سریع‌ترین رم مخصوص PC در جهان با تراشه حافظه DDR5 سامسونگ معرفی شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH