قابلیت جدید هواشناسی در iOS 15 امکان نمایش آنی نقشه بارش باران را فراهم می‌کند

سیستم‌عامل iOS 15 در ماه سپتامبر امسال پیشرفت‌های بسیار مناسبی را برای گوشی‌های آی‌فون به ارمغان آورد که یکی از آن‌ها شامل به‌روزرسانی قابل‌توجه اپلیکیشن Weather بود. در ورژن بازنگری شده اپلیکیشن هواشناسی شاهد اعمال اصلاحات متعدد جهت ارتقاء تجربه کاربری هستیم و نقشه باران یکی از امکانات جدید برنامه Weather به‌شمار می‌رود.

اکنون یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های هواشناسی با نام Dark Sky نیز از قابلیت نقشه باران برخوردار است. سال گذشته شرکت اپل امتیاز این برنامه متفرقه را خریداری کرد و ارائه مشخصه نقشه باران در iOS 15 نیز احتمالا با این واقعیت در ارتباط است؛ موضوعی که نشریه نیویورک پست نیز اخیرا به آن اشاره کرد.

کاربران به‌دلیل عدم پی بردن به موجودیت این مشخصه و سایر تغییرات کوچکی که طی ماه سپتامبر در اپلیکیشن بومی اپل اعمال شدند؛ سزاوار سرزنش نیستند؛ چرا که اپلیکیشن Weather لزوما به اندازه سایر برنامه‌ها و قابلیت‌های آی‌فون کلیدی محسوب نمی‌شود. با این‌حال مشخصه نقشه باران ارزش بررسی را خواهد داشت.

به منظور مشاهده قابلیت‌های جدید اپلیکیشن Weather از نصب به‌روزرسانی iOS 15 اطمینان حاصل کنید

کاربران برای مشاهده نقشه باران و سایر ویژگی‌های جدید هواشناسی نیازمند استفاده از iOS 15 روی آی‌فون خود هستند. بنابراین چنان‌چه هنوز هندست خود را به‌روزرسانی نکرده‌اید؛ برای دریافت آپدیت می‌توانید به مسیر Settings > General > Software Update مراجعه کنید.

نحوه دسترسی به نقشه باران در اپلیکیشن Weather

اپلیکیشن هواشناسی اپل به‌صورت پیش‌فرض روی کلیه گوشی‌های آی‌فون نصب می‌شود. بنابراین کافیست برنامه Weather را اجرا نموده و سپس آیکون کوچک نقشه در گوشه تحتانی سمت چپ نمایشگر را لمس کنید. در این قسمت علامت 3 مربع کوچک روی هم در گوشه فوقانی سمت راست را لمس کرده و فیلتر هواشناسی مورد نظر خود را انتخاب کنید. در ادامه نیز گزینه “Precipitation” را انتخاب نمایید.

اکنون کار به پایان رسیده و نقشه پیش روی شما وضعیت دقیق بارش‌ها در سراسر جهان طی زمان‌های گذشته، حال و آینده را نمایش می‌دهد.

به منظور تغییر پنجره زمانی، نوار موجود در قسمت تحتانی صفحه را به سمت راست یا چپ جابه‌جا نمایید. بدین‌ترتیب با انجام چند حرکت کوچک به آسانی می‌توانید از بارش باران در منطقه سکونت خود طی 1 یا 2 روز آینده مطلع شوید. سطح بارش‌ها با الگوی رنگی کدگذاری شده است. بدین‌ترتیب کاربران از سطح دقیق مورد انتظار برای بارش آگاه شده و می‌توانند با آمادگی کامل از منزل خارج شوند.

به منظور ارائه درکی بصری از شدت بارش باران، الگوی رنگی در طیف آبی روشن، بنفش، زرد و سفید تغییر می‌کند (آبی روشن نشان‌دهنده کمترین و سفید نشان‌دهنده بیش‌ترین میزان بارش است).

نقشه گرما و کیفیت هوا سایر امکانات بصری در اپلیکیشن Weather به‌شمار رفته و در کنار نقشه بارش قابل استفاده هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH