ایلان ماسک در رتبه‌بندی نشریه فوربس عنوان ثروتمندترین فرد تاریخ را کسب کرد

سودآوری مثبت طی مدت 3 ماه گذشته و سفارش کلان خرید خودروهای برقی از سوی کمپانی هرتز موجب شدند تا ارزش شرکت خودروسازی تسلا در بازار از مرز 1 تریلیون دلار تجاوز نماید. این پدیده باعث شد تا نشریه فوربس پس از انجام محاسبات آماری خود، ایلان ماسک؛ رئیس شرکت تسلا را به‌عنوان ثروتمندترین فرد تاریخ معرفی کند.

ایلان ماسک به ثروتمندترین فرد تاریخ در رتبه‌بندی نشریه فوربس تبدیل شد

بر اساس گزارشات، ارزش ثروت ایلان ماسک طی هفته جاری برابر با 271.3 میلیارد دلار بود؛ رقمی که در مقایسه با برآورد روز جمعه گذشته حدودا 41.7 میلیارد دلار افزایش یافته است. رشد قابل‌توجه ثروت ایلان ماسک مدیون افزایش 13 درصدی قیمت سهام تسلا است.

این منبع خبری خاطرنشان می‌کند که ارزش دارایی‌های ایلان ماسک برای نخستین بار به رقم 300 میلیارد دلار نزدیک شده است. پیش از این جف بزوس؛ موسس و رئیس سابق شرکت آمازون لقب ثروتمندترین فرد در جهان را به خود اختصاص داده بود. قیمت سهام آمازون در ماه جولای امسال به اوج خود رسید و ثروت آقای بزوس را به 212 میلیارد دلار رساند؛ رقمی که در مقایسه با ارزش کنونی دارایی‌های ایلان ماسک حدودا 59 میلیارد دلار کمتر است. مجله فوربس از سال 1982 به شمارش ثروت میلیاردهای جهان می‌پردازد.

بخش عمده‌ای از ثروت ایلان ماسک به سهم 21 درصدی وی در شرکت تسلا (به استثنای تعهدات وام) مربوط می‌شود. همچنین وی یکی از سهام‌داران خرد در شرکت هوافضای SpaceX قلمداد می‌شود. این کمپانی پیش‌تر در سال 2002 تاسیس شد. ایلان ماسک با وجود در اختیار داشتن چنین ثروتی، املاک و اشیای گران‌قیمت چندانی را در اختیار ندارد و سبک زندگی نسبتا متوسط را ترجیح می‌دهد. از ماه ژوئن سال جاری، اقامتگاه اصلی این میلیاردر یک خانه کوچک به اندازه آپارتمانی تک‌خوابه بود. این خانه در پایگاه SpaceX واقع جنوب تگزاس قرار دارد.

تسلا نخستین خودروساز جهان با سرمایه بیش از 1 تریلیون دلار محسوب می‌شود

اخیرا با انتشار خبر قرارداد شرکت استیجاری هرتز با کمپانی تسلا برای خریداری 100 هزار دستگاه خودروی الکتریکی و اجاره آن‌ها در کشورهای اروپایی و ایالات‌متحده، روند رو به رشد ارزش سهام تسلا آغاز شده است. معاملات سهام با رشد 12.7 درصدی ارزش سهم تسلا به پایان رسید و این پدیده موجب شد تا سرمایه خودروساز آمریکایی برای نخستین بار از مرز 1 تریلیون دلار تجاوز نماید. تاکنون هیچ‌کدام از شرکت‌های خودروساز در جهان موفق به ثبت چنین رکوردی نشده است.

در واقع تعداد شرکت‌های دارای این میزان سرمایه در جهان چندان چشمگیر نیست. به‌عنوان مثال می‌توان به شرکت‌های اپل، آمازون، مایکروسافت، فیس‌بوک و آلفابت (گوگل) اشاره کرد. در واقع بر اساس قیمت فعلی سهام، تسلا با پشت سر گذاشتن فیس‌بوک به پنجمین شرکت بزرگ سهامی عام در ایالات‌متحده از نظر ارزش بازار تبدیل شد.

واکنش بازار سهام به قرارداد شرکت هرتز حتی شخص ایلان ماسک را نیز شگفت‌زده کرد. وی اذعان کرد که مشکل فعلی تسلا کمبود تقاضا نیست؛ بلکه ظرفیت محدود تولید است. به گفته تحلیل‌گران وبسایت Wedbush Securities در حال حاضر میزان تقاضا برای خودروهای الکتریکی تسلا از نرخ عرضه حدودا 10 درصد پیشی گرفته است. در پایان معاملات دیروز، قیمت سهام تسلا روی 1024 دلار بسته شد؛ اما تحلیل‌گران موسسه Wedbush معتقدند که در آینده ارزش سهام تسلا احتمالا حتی تا 1500 دلار نیز افزایش خواهد یافت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH