BUSD یا دلار بایننس چیست؟

در ارزهای دیجیتال و دنیای کریپتو، ارزهایی وجود دارند که نوسانی نداشته و معمولا با یک قیمت ثابت خرید و فروش می‌شوند.

درست است که شاید این ارزها، در ظاهر با ذات پرنوسان بازارهای مالی همخوانی نداشته باشند؛ ولی این رمزارزهای با قیمت ثابت یا همان استیبل کوین‌ها، این روزها نقش مهمی در معاملات بازار رمز ارزها ایفا می‌کنند.

به جز تتر، که هم اکنون مهمترین استیبل کوین بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود، رمزارزهای دیگری نیز هستند که در این دسته قرار گرفته و روز به روز بر ارزش آن‌ها نیز افزوده می‌شود.

صرافی بایننس، به جز توکن معروف خود یعنی BNB در دسته استیبل کوین‌ها نیز وارد شده و توانسته به سرعت در این بازار رشد و پیشرفت کند.

BUSD یا دلار بایننس، استیبل کوین این صرافی معتبر چینی است. رمز ارزی که با همکاری موسسه پکسوس و تایید نهادهای مالی آمریکا، توانسته است در بازار از اعتبار خوبی برخوردار باشد.

بی یو اس دی یا دلار بایننس، قیمتی هواره ثابت دارد. این توکن قیمتی 1 دلاری داشته و با همکاری شرکت PAX پشتیبانی محکم و معتبری به نام دلار دارد. در واقع به ازای هر توکن تولید شده، یک دلار توسط شرکت پکس در حساب‌های مربوط به بایننس اضافه شده و به ازای هر BUSD خرج شده، یک دلار از حساب‌ها خارج می‌شود.

دلار بایینس به سه ویژگی سرعت، دسترسی ساده و انعطاف معروف است

شبکه های BUSD

بایننس ابتدا دلار خود را بر روی شبکه معتبر و البته گران قیمت از لحاظ کارمزد اتریوم یعنی ERC20 راه اندازی کرد. اندکی بعد و پس از راه اندازی BSC یا همان بایننس اسمارت چین، با استاندارد BEP2 قابلیت معامله BUSD را بر روی این شبکه اختصاصی خود نیز فراهم ساخت.

حال BUSD بر روی همین شبکه و البته استاندارد جدیدتر BEP20 نیز قابل معامله است و این موضوع برای افرادی که در این بستر و صرافی‌های غیر متمرکز مثل پنکیک سواپ معامله انجام می‌دهند، بسیار لذت بخش و ارزان قیمت است.

پس بی یو اس دی؛ بر روی شبکه‌های ERC20، BEP2 و BEP20 قابل خرید و فروش و معامله است.

از کجا می‌توانیم BUSD خریداری کنیم؟ 

در داخل کشور برخی صرافی‌های آنلاین اقدام به خرید و فروش BUSD می‌کنند اما مطمئن‌ترین روش برای خرید توکن BUSD تهیه آن از پلتفرم‌های P2P یا همتا به همتا است که در آنجا کاربران اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچون توکن BUSD به‌صورت مستقیم با یکدیگر می‌کنند و به همین خاطر قیمت کوین چه برای خرید و چه فروش بهتر خواهد بود.

در حال حاضر اپلیکیشن ارزیف همانند برخی پلتفرم‌ها BUSD را در ایران عرضه می‌کند، شما به راحتی می‌توانید از طریق دریافت آن از گوگل پلی، ثبت نام کرده و صاحب کیف پول اختصاصی این توکن نیز در آنجا بشوید. پس اگر به BUSD علاقه‌مند هستید، ارزیف را نصب کرده و شروع به معامله این ارز دیجیتال ارزشمند کنید.

البته خوب است بدانیم که در ارزیف توکن‌های جذاب دیگری نظیر سیف مون، ددی دوج، بیبی دوج، فگ، مینی فوتبال و … به راحتی قابل خرید و فروش است.

دانلود سوپر اپلیکیشن ارزیف از گوگل پلی

دانلود سوپر اپلیکیشن ارزیف از مایکت

لینک دانلود مستقیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH