پشتیبان شبکه کیست و چه کارهایی بر عهده دارد

پشتیبان شبکه به فردی گفته میشود که در زمینه شبکه های کامپیوتری تخصص دارد و این فرد متخصص عملیات پشتیبانی و نگهداری شبکه را بر عهده دارد. این فرد می تواند هم با تحصیلات دانشگاهی و هم پس از طی دوره های آموزشی شبکه وارد حوزه پشتیبانی شبکه شود.

خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری

خدمات پشتیبانی شبکه به دو صورت انجام می پذیرد. در روش اول شرکت نیازمند یک نفر را به صورت دائم برای مدیریت و نگهداری از شبکه استخدام می کند. در روش دوم شرکت نیازمند خدمات مورد نیاز خود را برون سپاری میکند. در این روش کار ها به صورت قراردادی با شرکت های خدمات دهنده شبکه انجام می شود.

شرکت ویرا شبکه کاسپین یکی از با سابقه ترین شرکت های حوزه نگهداری و مدیریت شبکه های کامپیوتری است. نیرو های متخصص ویرا شبکه کاسپین دارای تجربه و مهارت بالا در تمام امور شبکه های کامپیوتری هستند. جهت دریافت خدمات و یا مشاوره در زمینه پشتیبانی شبکه های کامپیوتری با شماره 02144485301 تماس حاصل فرمایید.

پشتیبان شبکه کیست

پشتیبان شبکه به فردی گفته می شود در زمینه شبکه های کامپیوتری مهارت های تخصصی دارد. این فرد همچنین در زمینه ارتباط با افراد نیز مهارت دارد.

پشتیبان شبکه باید در شرایط استرس زا ، از توانایی های خود در زمینه برقراری ارتباط با کارفرما استفاده کند. به این ترتیب قادر خواهد بود پس از آرام کردن شرایط به رفع مشکل بپردازد.

افرادی که در زمینه پشتیبانی شبکه فعالیت می کنندبه طور معمول از رشته های کامپیوتر با گرایش شبکه ، نرم افزار با رشته برق فارغ التحصیل شده اند. در برخی موارد این افراد با شرکت در دوره های میکروتیک و سیسکو مهارت کار با شبکه را یاد گرفته اند.

این صحبت به آن معنا نیست که برای فعالیت در زمینه پشتیبانی شبکه ، نیاز باشد تا در یکی از رشته های مرتبط با این حوزه تحصیل کرده باشید. در دوره های آموزشی پشتیبانی شبکه می توانید شرکت کنید و مهارت های مورد نیاز خود را بیاموزید.

پشتیبان فنی شبکه

بخش فنی شبکه دائما نیاز به بررسی دارد به همین دلیل شرکت ها و سازمان ها برای این کار از متخصص پشتیبان فنی شبکه بهره می برند. این فرد در صورت فعالیت در یک شرکت بزرگ ، منطقه خاصی از شبکه را بر عهده می گیرد. اما در صورت فعالیت در یک شرکت کوچکتر احتمالا مسئول کل شبکه خواهد بود.

کارشناس پشتیبان شبکه

وظیفه مهندس پشتیبان شبکه این است که سیستم هایی که به سازمان ها اجازه می دهد تا بصورت روزانه و داخلی و خارجی فعالیت و ارتباط برقرار کنند را پشتیبانی و حفظ نماید.

این وظایف میتواند شامل ارتقاء زیرساخت های ارتباطی شرکت یا نصب یک سیستم جدید نیز باشد. هر پروژه بر اساس بخض و نوع آن متفاوت باشد به عنوان مثال ، در یک مرکز تماس می تواند یک سیستم جدید برای مدیریت تماس ها نصب کند ، در حالی که به صورت موازی برای یک بانک می تواند یک شبکه ATM بهبود یافته ارائه دهد.

شرح وظایف پشتیبان شبکه

پشتیان شبکه با صرف از نظر نوع کسب و کار یک مسئولیت مشترک شامل طراحی ، نصب و نگهداری ارتباطات ، اشتراک فایل و منابع عمومی فناوری اطلاعات برای سازمان خواهد داشت.

وظیفه کارشناس پشتیبانی شبکه این است که اطمینان حاصل کند این شبکه توانایی برآوردن الزامات تجاری را دارند. این امر می تواند شامل اطمینان از این باشد که همه می توانند بدون مشکل وارد سیستم شوند یا شبکه توانایی حمل فایل های چند رسانه ای را دارد.

کارهای معمول روزانه برای یک مهندس پشتیبانی شبکه عبارتند از:

 

نصب نرم افزار جدید

نصب سخت افزار جدید (سرورها ، چاپگرها ، ایستگاه های کاری رایانه و غیره)

حساب های کاربری ، مجوزها و گذرواژه ها را تنظیم کند

نظارت بر امنیت همه سیستم ها ، به ویژه اینترنت

نصب حفاظت آنتی ویروس

عیب یابی شبکه

تعمیر و نگهداری شبکه

پشتیبانی فنی برای افرادی که از شبکه استفاده می کنند

آموزش کارکنان در زمینه سیستم های جدید

مدیریت و نظارت روزانه بر استفاده از شبکه

برنامه ریزی برای بهبودهای آینده

پیشنهاد راه حل های فناوری اطلاعات برای مشکلات تجاری

اطمینان حاصل کند که تمام فناوری اطلاعات با استانداردهای صنعت مطابقت دارد

پشتیبانی شبکه چیست؟

ستون فقرات بخش IT و فناوری اطلاعات شرکت ها شبکه های کامپیوتری هستند. تمامی دستگاه های سخت افزاری در این شرکت ها به وسیله این شبکه صورت می گیرد و تمامی دیتا ها و اطلاعات مورد نیاز شرکت از طریق بستر شبکه منتقل می شوند. هر کدام از این قطعات سخت افزاری، سرور، سوئیچ ها، رایانه ها، چاپگرها و یا سایر تجهیزات سخت افزاری شبکه، اتصال اینترنت ممکن است دچار مشکل یا اختلال شوند.

در این زمان کار پشتیبان شبکه شروع می شود و این فرد وظیفه دارد به سرعت این مشکلات را بر طرف کند. این فرد با دانش خود می تواند تمام مشکلات رخ داده را رفع نماید.

در عمل پشتیبانی شبکه در دو مرحله انجام می شود. در گام اول بررسی و عیب یابی شبکه و گام دوم رفع مشکل بوجود آمده در زمان قطعی و بروز مشکل می باشد.

چه کسانی به پشتیبانی شبکه نیاز دارند

شرکت ها و سازمان هایی که در حال استفاده از شبکه هستند ، به یک پشتیبان شبکه نیاز دارند. زیرا شبکه باید دائما بازدید و بررسی شود تا از خرابی های احتمالی جلوگیری شود. وظیفه دیگر پشتیبان شبکه این است که در صورت خرابی شبکه وارد عمل شود و مشکل به وجود آمده را حل کند.

پشتیبان شبکه می تواند هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری در خدمت شرکت و سازمان شما باشد تا در صورت به وجود آمدن مشکل آنرا رفع کند و کار پشتیبانی سرور را انجام دهد.

بدیهی است در صورت حساسیت امنیت داده‌ها ، برقراری ارتباط درست اهمیت زیادی دارد و نیاز به پشتیبانی شبکه بیشتر خواهد شد.

پشتیبانی دوربین های مداربسته

شرکت خدمات شبکه رایکانت علاوه بر فعالیت در زمینه‌های تخصصی خدمات شبکه‌های کامپیوتری و خدمات اتاق سرور، در نصب و راه‌اندازی انواع دوربین‌های مداربسته مفتخر به ارائه راهکارهای صحیح در انجام خدمات نصب و راه اندازی دوربین مداربسته و پشتیبانی و نگهداری شبکه، فروش تجهیزات پسیو و اکتیو شبکه به تمام مراکز، سازمان‌ها، کارخانجات،بیمارستان‌ها، فروشگاه‌ها و غیره می‌باشد.

شرکت ویرا شبکه کاسپین علاوه بر فعالیت در زمینه‌های تخصصی خدمات شبکه‌های کامپیوتری و خدمات اتاق سرور، در نصب و راه‌اندازی انواع دوربین‌های مداربسته راهکار های صحیح انجام خدمات نصب و راه اندازی دوربین مداربسته و پشتیبانی و نگهداری دوربین های مداربسته ، فروش تجهیزات نظارتی و امنیتی به تمام مراکز، سازمان‌ها، کارخانجات،بیمارستان‌ها، فروشگاه‌ها و غیره را ارائه می دهد.

امروزه وجود دوربین های مداربسته و سیستم های امنیتی و نظارتی در تمامی مکان ها از محل زندگی تا محل کسب و کار ضروری است و اگر از این امر غفلت کنید می تواند خسارت های سنگینی به شما تحمیل شود.

در راستای برآورده سازی این نیاز مهم ، شرکت ویرا شبکه کاسپین سعی دارد تا با ارائه کامل ترین خدمات در حوزه نصب و راه اندازی و پشتیبانی دوربین های مداربسته شما را یاری کند.

از زمانی تصمیم به راه اندازی دوربین مداربسته و سیستم حفاظتی و نظارتی خود میگیرید تا پایان این پروسه تیم اجرایی ویرا شبکه کاسپین شما را همراهی میکند : از مشاوره در انتخاب مناسب‌ترین دوربین مداربسته تا تهیه، خرید و نصب و راه اندازی دوربین‌های مداربسته

این ها فقط بخشی از خدماتی است که ویرا شبکه کاسپین به شما ارائه خواهد داد.

خدمات دوربین مدار بسته

ارائه ` دوربین های مداربسته دام ، بولت، اسپیددام برای تمامی برندها

ارائه خدمات دوربین های مداربسته آنالوگ ، دوربین های مداربسته تحت شبکه (IP)، دوربین های مداربسته AHD

ارائه خدمات دوربین های مدار بسته با سیم و دوربین های مداربسته وایرلس (بی سیم)

ارائه خدمات دوربین های مداربسته بیسیم مموری خور بدون نیاز به DVR

ارائه خدمات نصب و راه اندازی سیستم های صوت و تصویر بر روی بستر شبکه

تعمیر انواع دوربین مداربسته و دستگاه های ضبط تصاویر دوربین های مداربسته

ارائه خدمات مانیتورینگ دوربین مدار بسته

راه اندازی انواع سیستم های نظارت تصویری محسوس و نامحسوس

بهینه سازی سیستم های نظارت تصویری جهت ارتقا و توسعه امنیت

ارائه خدمات برای انواع دستگاه های ضبط تصاویر دوربین مداربسته DVR و NVR

ریست پسورد دستگاه های DVR و NVR در صورت فراموشی رمز دستگاه

خدمات انتقال تصویر دوربین های مداربسته بر روی گوشی، تبلت، لپ تاپ و کامپیوتر

خدمات ضبط تصاویر و آرشیو ویدئوهای ضبط شده دوربین های مداربسته

ارائه خدمات Cms دوربین مدار بسته

نصب و راه‌اندازی اصولی سیستم دوربین مدار بسته تحت شبکه

ابتدا جهت اجرای اصولی سیستم دوربین مداربسته ،تماس با شرکت ویرا شبکه کاسپین، مشاوره با کارشناسان متخصص به صورت تلفنی انجام می‌پذیرد. در گام بعدی پس از دادن نشانی کامل محل موردنظر، کارشناس از محل پروژه بازدید کارشناسی به عمل می‌آورد و نظر کارشناسانه خود را مطرح می‌کند.

سپس لیست اقلام و تجهیزات مورد نیاز پروژه جهت اجرا ، برآورد قیمت و در قالب پیش فاکتور به شما ارائه خواهد داد. در آخر در صورت قبول مشتری کار نصب و راه‌اندازی دوربین های مداربسته آغاز می‌گردد.

پشتیبانی سرور های مجازی

سرور به کامپیوتری گفته می شود که از لحاظ سخت افزاری بسیار قدرتمند است و این سیستم همیشه روشن به این علت که کاربران در زمان‌های متفاوت، از آن انتظار پاسخ به درخواست‌های خود را دارند.

زمانی که سرور فقط در سطح محدوده یک شبکه داخلی در دسترس باشد ، آنرا سرور شبکه می نامند. به این معنی که کامپیوتر‌های موجود در این شبکه، از سرور فرمان می‌گیرند و نیازهای تحت شبکه خود را به کمک آن تامین می‌کنند.

حال اگر گستره این شبکه را کمی بیشتر و تشکیل شده از تمام کامپیوترهایی که از طریق اینترنت به هم وصل شده‌اند بدانیم، با گروه بسیار بزرگی از کامپیوترهای همیشه روشن و در دسترس از طریق اینترنت، روبرو هستیم. سرورهای اینترنتی، اطلاعاتی که در هر زمان از شبانه‌روز بر روی پهنای اینترنت جستجو می‌شوند را، در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

انواع سرور از نظر تخصیص منابع

سرورها جهت ارائه خدمات به کاربران به سه دسته تقسیم می شوند : سرور اشتراکی، سرور مجازی و سرور اختصاصی

۱سرور اشتراکی

با توجه به نوع کاربردی که هر سرور اشتراکی دارد تعدادی وب سایت ، دیتابیس یا میل دامین تعریف می شود که در لحظه، پاسخگوی درخواست‌ های کاربران خواهند بود. همانطوری که از نام یک سرور اشتراکی پیدا است ، منابع آن اعم از پردازنده، پهنای باند، فضای ذخیره‌سازی و… طبق تعاریف مدیر سرور بین کاربران با اشتراک فضای سرور ایجاد می‌شود.

۲سرور VDS

مقایس بزرگ ‌تر با منابع اختصاصی ‌تر از یک سرویس اشتراکی است. با توجه به اختصاصی بودن منابع این ماشین‌ها، تعداد وب‌سایت‌هایی که بر روی سرور میزبان ایجاد می‌شوند از وب سایت‌های سرور اشتراکی کمتر خواهند بود.

۳سرور اختصاصی

شرکت ها  و سازمان ‌های بزرگ و وب سایت‌ های پربازدید که عمدتا فروشگاه ‌های آنلاین می باشند ، نیاز به منابعی بیش از یک ماشین مجازی خواهند داشت. کاربران این دسته سرویس‌ها، در پردازنده RAM، فضای دخیره‌سازی اطلاعات، جایگاه قرارگیری در رک و پهنای باند بر روی یک سرور، کاملا اختصاصی میزبانی می‌شوند.

سرور مجازی چیست

یک سرور اگر به شکل کلی و همه جانبه در اختیار یک شبکه باشد، به آن سرور اختصاصی گفته می‌شود. در مقابل، سرورهای مجازی سرورهایی هستند که توسط نرم افزارهای مخصوص از سرور اختصاصی یا فیزیکی جدا شده و فعالیت می‌کنند. می‌توان گفت که سرورهای مجازی بخشی از سرور اصلی و اختصاصی شبکه هستند.

پشتیبانی سرور های مجازی

با توضیحاتی که داده شد مشخص گردید که سرور مجازی چه کارایی و اهمیتی برای شبکه‌های کامپیوتری دارد. برای حفظ راندمان عملکرد سرورهای مجازی بهتر است به جای صرف هزینه سنگین برای تعمیرات و از دست رفتن اطلاعات و از دور خارج شدن سرویس، می‌توان با هزینه‌ای اندک و با بازدید دوره‌ای توسط متخصصان شبکه، از وقوع حوادث جدی جلوگیری کرده و در صورت بروز ایراد به سرعت آن را برطرف کنند.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH