گوشی‌های میان‌رده قدیمی سامسونگ ۲ بار در سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت می‌کنند

کمپانی سامسونگ از سال گذشته، سیاست و خط‌ مشی جدیدی را برای انتشار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری خود معرفی کرد. بر این اساس مقرر گشت که این شرکت کره‌ای، تقریباً برای تمامی تلفن‌ها و تبلت‌های هوشمند خود تا چهار سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری ارائه نماید. اما این برند محبوب تعداد دفعات انتشار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری در سال را به روشنی بیان نکرد. در روز جاری اخباری منتشر شده است که اطلاعاتی در خصوص انتشار به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای برخی از دستگاه‌های میان‌رده و مقرون‌به‌صرفه سامسونگ ارائه نموده است.

کمپانی سامسونگ در سال 2019 میلادی، خانواده گوشی‌های هوشمند گلکسی Ax0s را روانه بازار کرد. شایان ذکر است که تا کنون این خانواده مجموعاً شامل پنج دستگاه گلکسی A10s ،A20s ،A30s ،A50s و A70s بوده است.

بر اساس خبری که در وب‌سایت SamMobile منتشر شده، چهار مدل آخر در لیست فوق تا دو مرتبه در سال به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت خواهند نمود. لازم به ذکر است که اسمارت‌فون گلکسی A10s پیش‌تر و در ماه سپتامبر سال جاری میلادی، جدیدترین به‌روز رسانی امنیتی خود را دریافت نمود.

فصل مشترک گوشی‌های هوشمند دریافت کننده به‌روزرسانی‌های امنیتی دو سالانه

نکته جالب توجه در مورد خانواده‌ی گوشی‌های هوشمند فوق‌الذکر، که مطابق سیاست جدید سامسونگ به‌روزرسانی‌های مذکور را دریافت می‌کنند در آن است که تمامی آن‌ها یک ویژگی مشترک دارند. همگی این دستگاه‌ها همراه با رابط کاربری One UI مبتنی بر اندروید 9 عرضه شده و دو به‌روزرسانی سیستم عامل را تاکنون دریافت نموده‌اند. این اسمارت‌فون‌ها به ترتیب دو آپدیت رابط کاربری One UI 2.x مبتنی بر اندروید 10 و One UI 3.x مبتنی بر اندروید 11 را دریافت کردند.

این گوشی‌های هوشمند علاوه بر آپدیت‌های سیستمی، واجد شرایط دریافت چهار سال به‌روزرسانی امنیتی نیز بودند. اما در حال حاضر، پس از گذشت دو سال از عرضه‌ آن‌ها، طبق تصمیم جدید سامسونگ، به جای انتشار سه‌ماهه به‌روزرسانی‌های امنیتی، این به‌روزرسانی‌ها یک مرتبه در هر شش ماه در اختیار کاربران این گوشی‌های هوشمند قرار خواهد گرفت.

این امر بدان معناست که اسمارت‌فون‌های یاد شده برای دو سال آینده در مجموع تنها چهار به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهند کرد. با توجه به این موضوع، می‌توان انتظار داشت که گوشی‌های دیگر سامسونگ که در آینده در موقعیتی مشابه دستگاه‌های فوق قرار خواهند گرفت، پس از دریافت آخرین به‌روزرسانی سیستم عامل و رابط کاربری One UI، تنها دو بار در سال به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت کنند.

7 در مورد “گوشی‌های میان‌رده قدیمی سامسونگ ۲ بار در سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت می‌کنند”

  1. والا برای ما مهم نیست چند بار در سال گوشیمون اپدیت بشه
    کاش حداقل موبایل اندرویدی تا 5 سال اپدیت بگیره

    1. امیرمحمد خاکپور

      متاسفانه به روزرسانی اسمارتفون های اندرویدی فاصله ی معنا داری با محصولات اپل داره و این نقطه ضعفه.

    1. امیرمحمد خاکپور

      برخورداری از به روزرسانی حق تمام کاربران هست. حتی کاربران گوشی های هوشمند میان رده و پائین رده.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH