نخستین جزئیات مربوط به اسمارت‌فون شیائومی میکس 5 در فضای وب منتشر شد

جشنواره فروش سالیانه کشور چین در روز 11 نوامبر (20 آبان ماه) آغاز می‌شود و اکنون فروش اسمارت‌فون شیائومی می میکس 4 با قیمت‌گذاری ارزان‌تر از 4000 یوان (626 دلار) توسط برخی پلتفرم‌ها در حال انجام است. این قیمت‌گذاری برای یک اسمارت‌فون پرچم‌دار با عملکرد پیشرفته کاملا جذاب است. این هندست تاکنون با واکنش مناسبی از سوی بازار مواجه شده و کمپانی چینی سرگرم توسعه مدل جانشین آن است.

بر اساس اعلام یک خبرچین مشهور موسوم به Digital Chat Station در شبکه اجتماعی Weibo، شیائومی میکس 5 مطابق برنامه‌ریزی قبلی به بازار عرضه خواهد شد. بعلاوه وی اعلام کرد که ظاهرا میزان پیشرفت این اسمارت‌فون در مقایسه با مدل میکس 4 سریع‌تر است.

شیائومی می میکس 4 در روز 10 آگوست امسال (19 مرداد ماه) روانه بازار شد. این هندست نشان‌دهنده بازگشت مجدد سری میکس به بازار پس از مدت 3 سال است. بر اساس شایعات و گمانه‌زنی‌های مطرح شده تا به این لحظه، شیائومی میکس 5 در ماه ژوئن یا جولای سال آینده عرضه خواهد شد. با این‌حال برخی گزارشات منتشر شده به احتمال عرضه پیش از موعد این هندست اشاره دارد. بر اساس اعلام Digital Chat Station عرضه شیائومی میکس 5 هنوز نهایی نشده است. در حال حاضر بسیاری از جنبه‌ها کماکان در مرحله تائید قرار دارند. به‌نظر می‌رسد که پرچم‌دار آینده شیائومی از فناوری‌های جدید بیش‌تری رونمایی خواهد کرد.

در مقایسه با شیائومی می میکس 4 انتظار می‌رود که شیائومی میکس 5 از یک نمایشگر تمام‌صفحه با رزولوشن 2K و نرخ نوسازی 120 هرتزی بهره‌برداری نماید. پیکره‌بندی سخت‌افزاری این هندست شامل تراشه اسنپ‌دراگون 898 به‌همراه 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه‌داخلی خواهد بود. بعلاوه شیائومی برای کاهش وزن این هندست تمام تلاش خود را به‌کار خواهد بست. همچنین این اسمارت‌فون پرچم‌دار از یک سنسور CMOS قدرتمندتر، سیستم تهویه حرارتی پیشرفته‌تر و فناوری شارژ سریع‌تر بهره‌برداری خواهد کرد.

شیائومی کیفیت نمایشگر و دوربین هندست خود را ارتقاء خواهد داد

بر اساس گزارشات اخیر Digital Chat Station، پرچم‌دار نسل آینده شیائومی از یک صفحه‌نمایش سفارشی و دوربین زیر نمایشگر با رزولوشن بالا و مشخصات فنی پیشرفته استفاده خواهد کرد. این پنل در مقایسه با نمونه به‌کارگیری شده در شیائومی می میکس 4 از افکت‌های نمایشی باکیفیت‌تری برخوردار بوده و احتمالا دارای حداکثر رزولوشن 2K خواهد بود. در صورت تحقق چنین سناریویی این نمایشگر از کیفیتی همتراز با پرچم‌داران کلیدی و معمول بازار بهره خواهد برد.

متاسفانه ارتقاء افکت‌های عکاسی دوربین به‌معنای کاهش کیفیت نمایشگر است. اگرچه شیائومی پیش‌تر موفق به افزایش کیفیت خروجی دوربین زیر نمایشگر شده است؛ اما در این‌حالت نمایشگر نمی‌تواند از رزولوشن بالایی برخوردار باشد. این حوزه نیازمند توسعه هرچه بیش‌تر بوده و کیفیت آن از نظر بسیاری از کارشناسان تاسف‌بار است. انتظار می‌رود که تا سال آینده کیفیت دوربین زیر نمایشگر ارتقاء پیدا کند. بدین‌ترتیب میان کیفیت پنل و عملکرد دوربین زیر نمایشگر، توازنی مطلوب برقرار خواهد شد. این پدیده در افزایش محبوبیت دوربین‌های زیر نمایشگر تاثیر بسزایی خواهد داشت.

Digital Chat Station در گزارش دیگری ادعا می‌کند که طی سال آینده فناوری شارژ سریع 200 واتی در بستر سیم برای اسمارت‌فون‌های سال آینده به‌صورت انبوه به‌کار گرفته خواهد شد. در حال حاضر انتظار می‌رود که شیائومی می میکس 5 از فناوری شارژ سریع 200 واتی و نمایشگر جدید استفاده کند. بدیهی است که این امکانات، شیائومی میکس 5 را به قاتل پرچم‌داران بازار تبدیل نموده و انتظار کشیدن برای عرضه آن امری ارزشمند خواهد بود.

1 در مورد “نخستین جزئیات مربوط به اسمارت‌فون شیائومی میکس 5 در فضای وب منتشر شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH