تراشه اسنپ‌دراگون 898 کوالکام احتمالا در روز 9 آذر ماه معرفی خواهد شد

کوالکام اخیرا در یکی از صفحات وبسایت خود اعلام کرده که رویداد Tech Summit این شرکت در حد فاصل روزهای 30 نوامبر الی 2 دسامبر سال 2021 (9 الی 11 آذر ماه) برگزار خواهد شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها کمپانی آمریکایی در جریان این مراسم از تراشه پرچم‌دار اسنپ‌دراگون 898 رونمایی خواهد کرد. البته هنوز هیچ چیز رسمی یا ثابت شده نبوده و این سناریو صرفا در حد یک گمانه‌زنی است. بنر بزرگ منتشر شده توسط کوالکام نشان‌دهنده قایقی در حال حرکت است که علامت بی‌نهایت را در آب بر جای گذاشته و عبارت “به‌زودی چیزهای بیش‌تری در راه هستند” نیز در بخش زیرین بنر حک شده است. با این‌حال بنر مذکور فاقد هرگونه جزئیات دیگر است.

شایعات پیرامون تراشه پرچم‌دار آینده کوالکام موسوم به اسنپ‌دراگون 898 از مدت‌ها قبل در حال انتشار هستند. در واقع برخی منابع خبری ادعا می‌کنند که شیائومی 12 نخستین اسمارت‌فون مجهز به این تراشه به‌شمار خواهد رفت. این هندست تا پایان سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. با توجه به زمان‌بندی سخنرانی افتتاحیه که معمولا در نخستین روز یک کنفرانس برگزار می‌شود؛ می‌توان حدس زد که تراشه اسنپ‌دراگون 898 در روز 30 نوامبر (9 آذر ماه) یا در غیر این‌صورت حداکثر تا روز 2 دسامبر (11 آذر ماه) به شکل تفصیلی معرفی شود.

تا این لحظه پیرامون تراشه پرچم‌دار جدید کوالکام اطلاعات انگشت‌شماری منتشر شده است؛ تا جایی که حتی اخیرا یک دستگاه ناشناخته مجهز به تراشه Qualcomm SM8450 نیز در فضای وب رویت شد. اکنون می‌دانیم که این شناسه متعلق به تراشه اسنپ‌دراگون 898 است. همچنین مشخصات این نیمه‌هادی نیز تا حدود زیادی برای ما شناخته شده است. بر اساس پیش‌بینی‌ها CPU مورد استفاده در این تراشه مجهز به 1 هسته پرقدرت ARM Cortex-X2 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز، 3 هسته میانی از نوع کورتکس A710 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و نهایتا 4 هسته کم‌مصرف کورتکس A510 با فرکاس 1.79 گیگاهرتز خواهد بود.

بر اساس شنیده‌ها پردازنده گرافیکی تراشه از نوع آدرنو 730 خواهد بود. به لطف استفاده از فرآیند تولید 4 نانومتری شرکت سامسونگ، عملکرد این GPU احتمالا در مقایسه با مدل آدرنو 660 تا حداکثر 20 درصد افزایش خواهد یافت. از جنبه امکانات ارتباطی نیز احتمالا شاهد به‌کارگیری مودم اسنپ‌دراگون X65 5G خواهیم بود. حداکثر سرعت دانلود در این مودم به لحاظ تئوری برابر با 10 گیگابیت برثانیه خواهد بود.

2 در مورد “تراشه اسنپ‌دراگون 898 کوالکام احتمالا در روز 9 آذر ماه معرفی خواهد شد”

  1. با اختلاف بهترین تراشه بازار خواهد بود امیدوارم تو گوشی های سامسونگ هم این تراشه قدرتمند رو ببینم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH