آپدیت رسمی One UI 4.0 برای سری گلکسی S21 سامسونگ منتشر شد

طرفداران دریافت به‌روزرسانی‌های فیرم‌ور و علاقه‌مندان به اندروید 12 در روز گذشته شاهد انتشار خبر بزرگی بودند؛ زیرا رابط کاربری One UI 4.0 برنامه تست بتای خود را پشت سر گذاشت و نسخه نهایی آن برای اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S21 در سراسر جهان منتشر شد.

برنامه بتا برای سری گلکسی S21 طی اواسط ماه سپتامبر در بازارهای منتخب آغاز شد. این برنامه شامل چند موج مختلف بود و سامسونگ قصد داشت تا نخستین ورژن عمومی را در سال 2021 منتشر کند. در این راستا کمپانی به انتشار نسخه عمومی One UI 4.0 در ماه نوامبر اشاره کرد و اکنون این سناریو عملی شده است.

البته به‌روزرسانی One UI 4.0 مبتنی بر اندروید 12 به‌طور همزمان در تمامی مناطق منتشر نمی‌شود؛ اما طی روزها و هفته‌های آینده به تدریج در مناطق بیش‌تری قابل دسترس خواهد بود. بنابراین چنان‌چه منتظر دریافت آپدیت جدید هستید؛ در این‌صورت بایستی کمی صبور باشید؛ چرا که اعلان مربوط به انتشار به‌روزرسانی را دیر یا زود دریافت خواهید کرد.

در حال حاضر One UI 4.0 صرفا برای مدل‌های گلکسی S21، گلکسی S21 پلاس و گلکسی S21 اولترا قابل دسترس است؛ اما این انحصار برای مدت زمانی طولانی ادامه نخواهد یافت. ده‌ها اسمارت‌فون و تبلت دیگر گلکسی واجد شرایط دریافت این به‌روزرسانی هستند. بنابراین این روند نسبتا طولانی کماکان ادامه خواهد یافت. در این میان برخی دستگاه‌ها نسبت به سایرین در اولویت بوده و هنوز هیچ نقشه راه دقیقی برای انتشار به‌روزرسانی ارائه نشده است.

مروری اجمالی بر برخی قابلیت‌های جالب رابط کاربری One UI 4.0

مدت کوتاهی پس از انتشار نخستین نسخه بتا، کارشناسان پیرامون تمامی تغییرات و ویژگی‌های کوچک و بزرگ One UI 4.0 به بحث و تبادل نظر پرداختند و در این میان به بیش از 60 مورد تغییر و تحول اشاره شد. چنان‌چه به‌دنبال دستیابی به نگرشی کلی از فیرم‌ور جدید بوده و منتظر دریافت به‌روزرسانی One UI 4.0 برای سری گلکسی S21 خود هستید؛ در این‌صورت توصیه می‌شود تا این ویدیو را تماشا کنید.

One UI 4.0 بر پایه اندروید 12 طراحی شده است. این پدیده بدان معناست که رابط کاربری جدید از چندین ایده اساسی در آخرین نسخه سیستم‌عامل موبایلی گوگل بهره گرفته است. گزینه The new Color Theme از زبان طراحی Material You در اندروید 12 الهام گرفته شده و امکانات شخصی‌سازی جدیدی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. با این‌حال تغییرات و اصلاحات متعدد دیگری در سراسر بخش‌های رابط کاربری به چشم می‌خورند.

سامسونگ از ویژگی‌های جدیدی در زمینه حفظ حریم خصوصی و امنیت بهره گرفته و امکان کنترل بهتر کاربران روی مجوزهای دسترسی برنامه‌ها را فراهم نموده است. همچنین اکنون کلیه تنظیمات و گزینه‌های کنترلی درون داشبورد جدید حریم خصوصی سازمان‌دهی شده‌اند.

1 در مورد “آپدیت رسمی One UI 4.0 برای سری گلکسی S21 سامسونگ منتشر شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH