اسمارت‌فون‌های مجهز به قابلیت شارژ سریع 150 واتی در راه هستند

همان‌طور که همگی می‌دانیم؛ باتری‌ها دارای ضعیف‌ترین ارتباط با فناوری مدرن امروزی هستند. در این میان همه چیز قربانی باتری‌های لیتیوم یونی می‌شود که از زمان ساخت آن‌ها ده‌ها سال می‌گذرد. امروزه دستگاه‌های مختلفی از اسمارت‌فون‌ها و لپ‌تاپ‌ها گرفته تا وسایل نقلیه الکتریکی از باتری‌های لیتیوم یونی استفاده می‌کنند. به‌عنوان مثال باتری‌های اسمارت‌فونی با یک نوبت شارژ برای مدت حدودا یک روز دوام خواهند داشت. این پدیده بدان معناست که شما تقریبا هر روزه بایستی باتری اسمارت‌فون خود را شارژ کنید.

با این‌حال تحولات دیگری نیز وجود دارند که این نقص را تا حدی جبران می‌کنند. فناوری شارژ سریع، مسیری طولانی را پشت سر گذاشته و اکنون شارژرهای 120 واتی موجود در بازار می‌توانند یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی را ظرف مدت کمتر از 20 دقیقه به‌طور کامل شارژ کنند. اکنون بر اساس اظهارات یک خبرچین مشهور با شناسه Digital Chat Station در شبکه اجتماعی Weibo، گوشی‌های با قابلیت شارژ سریع 150 واتی در راه عرضه به بازار هستند. نویسنده چینی در پست کوتاه و مرموز خود از عدد 150، نماد وات در مقابل آن و چندین شکلک استفاده کرده است.

Digital Chat Station در قسمت کامنت‌ها توضیح می‌دهد که تولید انبوه دستگاه به‌زودی آغاز خواهد شد. این اظهارنظر نشان می‌دهد که احتمالا به‌زودی شاهد عرضه رسمی یک اسمارت‌فون با قابلیت شارژ سریع 150 واتی خواهیم بود.

با توجه به رویکرد محافظه‌کارانه شرکت‌هایی نظیر سامسونگ و اپل، این هندست یقینا توسط یک برند چینی نظیر اوپو، ویوو یا شیائومی عرضه خواهد شد. با این‌حال پیشرفت‌های به‌دست آمده در زمینه فناوری شارژ سریع نهایتا بازار را به سوی ایده‌هایی با سرعت بالاتر سوق داده و این موضوع برای مشتریان نهایی نیز خوشایند خواهد بود.

شارژ با چه سرعتی بسیار سریع تلقی می‌شود؟

بر اساس اعلام شیائومی و اوپو؛ 2 شرکت پیشرو در زمینه فناوری شارژ سریع، تکنولوژی شارژ 120 یا 125 واتی می‌تواند موجب کاهش 20 درصدی ظرفیت باتری پس از انجام 800 چرخه شارژ شود. چنان‌چه شما گوشی خود را در هر روز 2 نوبت شارژ کنید؛ در این‌صورت سناریوی مورد اشاره کماکان بیش از 2 سال زمان خواهد برد.

برای مقایسه جالب است بدانید که اپل اعلام کرده ظرفیت باتری آی‌فون‌های این شرکت پس از 500 سیکل شارژ حدودا 20 درصد کاهش پیدا می‌کند. استفاده از شارژ سریع 150 واتی موجب می‌شود تا باتری هندست ظرف مدت کمتر از 15 دقیقه به‌طور کامل شارژ شود. این نتیجه شگفت‌انگیز به‌نظر می‌رسد؛ خصوصا آنکه نرخ تخریب باتری پس از 800 سیکل شارژ کماکان مشابه خواهد بود. از سوی دیگر مدت زمان 2 سال احتمالا به اندازه کافی طولانی به‌نظر نمی‌رسد؛ زیرا مردم تمایل دارند تا از اسمارت‌فون‌های خود برای مدت زمان بیش‌تری استفاده کنند. چنان‌چه مردم مجبور باشند باتری هندست خود را هر 2 سال یکبار تعویض کنند (یا به‌دلیل مهر و موم بودن باتری‌ها و تعویض دشوار آن‌ها ناچار به خریداری یک گوشی جدید باشند)؛ در این‌صورت فناوری فوق برای آن‌ها بسیار دردسرساز خواهد شد.

البته کاربران با استفاده از ترفندهای نرم‌افزاری قادر به کاهش سرعت شارژ و افزایش عمر باتری خواهند بود. بنابراین چنان‌چه شما صاحب یک گوشی با قابلیت شارژ 150 واتی و امکان شارژ کامل باتری ظرف مدت چند دقیقه هستید؛ در این‌صورت می‌توانید از ظرفیت باتری به‌طور کامل بهره‌برداری کنید.

به هرحال چنان‌چه فناوری شارژ سریع 150 واتی به باور شما خیره‌کننده به‌نظر می‌رسد؛ در این‌صورت بایستی به‌خاطر داشته باشید که شیائومی روی توسعه یک اسمارت‌فون با قابلیت شارژ 200 واتی کار می‌کند. چنین سرعتی سرسام‌آور به‌نظر رسیده و امکان شارژ باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی ظرف مدت کمتر از 10 دقیقه را فراهم می‌کند.

از نظر شما، سرعت ایده‌آل برای شارژ چقدر است؟

به باور برخی افراد هرچه سرعت شارژ بیش‌تر باشد؛ برای آن‌ها مطلوب‌تر است. اما بایستی به‌خاطر داشت که شارژ 200 واتی با قدرت کامل احتمالا باتری هندست شما را ظرف مدت 1 سال یا بیش‌تر تخریب خواهد کرد. در ادامه جدول مربوط به سرعت شارژ برخی اسمارت‌فون‌های شاخص به معرض نمایش گذاشته شده است:

2 در مورد “اسمارت‌فون‌های مجهز به قابلیت شارژ سریع 150 واتی در راه هستند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH