چگونه پشتیبانی کابل USB-C از شارژ سریع را بررسی کنیم؟

شارژ سریع از قابلیت‌های نسبتاً‌ جدیدی است که به گوشی‌های هوشمند اضافه شده و به تازگی نیز بسیار فراگیر شده است. با بهره‌گیری از این ویژگی، باتری برخی از دستگاه‌ها را می‌توان در کمتر از یک ساعت از 0 تا 100 درصد شارژ کرد. این بسیار عالی است، اما همه کابل‌های USB-C به ویژه قدیمی‌ها از این تکنولوژی پشتیبانی نمی‌کنند.
یک پورت USB معمولی حدود 2.5 وات برق به دستگاه متصل ارسال می‌کند. تکنولوژی شارژ سریع این میزان را در کمترین حالت تا 15 وات افزایش می‌دهد، در حالی که با این تکنولوژی در برخی از مدل‌ها توان شارژ به 100 وات و حتی بالاتر هم می‌رسد. اگر می‌خواهید از این سرعت‌های بیشتر استفاده کنید، باید مطمئن شوید که لوازم جانبی سازگار دارید.

قبل از هر چیز باید اشاره کنیم که کابل USB-C تنها بخشی از معادله شارژ سریع است. آداپتور برق متناوب یا به عبارت دیگر شارژر دیواری یا حتی پاوربانکی که به این کابل متصل می‌شود نیز باید از این تکنولوژی پشتیبانی کند. در غیر این صورت، شارژ دستگاه با سرعت معمولی انجام می‌شود. یک کابل سازگار با شارژ سریع، در صورت استفاده نکردن از شارژر یا پاوربانک سازگار با این قابلیت، سرعت شارژ گوشی را افزایش نمی‌دهد.

در ضمن لازم است که گوشی موبایل هم از شارژ سریع پشتیبانی کند. اگر تلفن شما یکی از چندین استاندارد رایج شارژ سریع را پشتیبانی می‌کند، احتمالاً با یک آداپتور AC و کابل مناسب ارائه شده است که آن را فعال می‌کند. در غیر این صورت، می‌توانید بررسی کنید که دستگاه شما از کدام استاندارد پشتیبانی می‌کند تا لوازم جانبی سازگار با آن را پیدا کنید.

آیا کابل من یک کابل شارژ سریع است؟

چند راهکار وجود دارد که می‌توانید آنها را برای بررسی اینکه آیا کابل‌های فعلی شما از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند یا خیر، انجام دهید. ابتدا باید با بررسی بسته‌بندی گوشی خود شروع کنید یا لیست لوازم موجود در جعبه گوشی مورد نظرتان را به صورت آنلاین پیدا کنید و ببینید چه چیزی در جعبه موجود است.

اگر تلفن شما دارای کابل USB-C با شارژ سریع است، مشخصات کابل روی جعبه یا آنلاین ذکر شده است. گاهی اوقات به سادگی عنوان می‌شود  “Fast Charging”.  عبارات دیگری که باید جستجو کنید عبارتند از: “Adaptive Fast Charging” (شارژ سریع تطبیقی)، “Quick Charge ” و «USB PD» به معنای USB پاور دلیوری.

یکی دیگر از موارد آسان برای دانستن احتمال پشتیبانی از این ویژگی، بررسی ضخامت کابل است. کابل‌های شارژ سریع کمی ضخیم‌تر از کابل‌های معمولی هستند، اما همیشه این افزایش ضخامت، قابل توجه و آشکار نیست.

اگر اطمینان دارید که آداپتور شارژ شما از ویژگی شارژ سریع پشتیبانی می‌کند، می‌توانید از تلفن خود برای اطمینان از این قابلیت استفاده کنید. آیفون و اندروید می‌توانند از اپلیکیشنی به نام Ampere ( لینک دانلود از گوگل پلی) برای مشاهده اندازه‌گیری لحظه‌ای ولتاژ استفاده کنند. در این اپلیکیشن به دنبال 5 ولت، 9 ولت، 12 ولت یا بالاتر باشید. برخی از تلفن‌های اندرویدی عبارت “Fast Charging”  را روی صفحه قفل نشان می‌دهند؛ مطابق تصویر زیر.

کابل شارژ سریع

متأسفانه، بیشتر کابل‌های USB-C برچسب خاصی ندارند. با این حال، ممکن است یکی را ببینید که دارای نماد رعد و برق یا نوشته “Quick Charge”  باشد.

به طور کلی، استفاده کردن از کابل‌ها و آداپتورهای USB-C که به‌طور خاص برای گوشی شما ساخته شده‌اند، یک روش خوب است. در بیشتر موارد، با این کار می‌توانید اطمینان داشته باشید که بیشترین سرعت ممکن را دریافت می‌کنید. همه کابل‌های USB-C یکسان ساخته نمی‌شوند، بنابراین مراقب آنچه استفاده می‌کنید باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH