کاربران اینستاگرام به‌زودی قادر به انتخاب نحوه نمایش تایم‌لاین خود خواهند بود

چنان‌چه جزو کاربران اینستاگرام هستید؛ در این‌صورت به احتمال فراوان اکانت‌های مختلفی را فالو می‌کنید. این حساب‌های کاربری متعلق به دوستان، اعضای خانواده، برندها، سلبریتی‌ها و مواردی از این‌دست هستند. این پدیده بدان معناست که محتوای تایم‌لاین شما احتمالا بسیار متنوع خواهد بود که البته چنین وضعیتی ناخوشایند نیست؛ اما از نظر برخی افراد احتمالا موجب حواس‌پرتی خواهد شد.

بر اساس توئیت منتشر شده توسط فردی با نام الساندرو پالوزی به‌نظر می‌رسد که اینستاگرام مشغول تست روشی است که امکان تغییر نحوه مشاهدات تایم‌لاین را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

بر اساس تصاویر اسکرین‌شات به اشتراک گذاشته شده به‌نظر می‌رسد که اینستاگرام در حال کار روی فیلترهایی است که به کاربران امکان می‌دهند تا محتوای موردنظر جهت نمایش در تایم‌لاین خود را انتخاب نمایند. در حال حاضر گزینه‌های موجود شامل Home، Following و Favorites هستند.

“اینستاگرام به منظور ارائه امکان انتخاب محتوای قابل نمایش روی تایم‌لاین به کاربران کماکان به تلاش‌‌های خود ادامه می‌دهد. در این راستا صرفا تغییرات محدودی در رابط کاربری اعمال می‌شود.” – الساندرو پالوزی؛ 12 نوامبر 2021

گزینه Home احتمالا همان تایم‌لاین مبتنی بر الگوریتم معمول است که همگی ما با آن آشنایی داشته و به آن عادت کرده‌ایم. گزینه Favorites همان جایی است که کاربران صرفا پست‌های حساب‌های کاربری خاصی را مشاهده می‌کنند. با این‌حال در خصوص کارکرد گزینه Following نمی‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد. شما در این قسمت احتمالا پست‌های افرادی را مشاهده می‌کنید که متقابلا یکدیگر را فالو کرده‌اید.

اگرچه تایم‌لاین مبتنی بر الگوریتم در اینستاگرام به لحاظ بصری ارتقاء یافته و به منظور نمایش محتوای احتمالا جذاب‌تر برای شما عملکردی هوشمندانه‌تر دارد؛ اما قانون‌گذاران آمریکایی اخیرا لایحه‌ای را پیشنهاد داده‌اند که به کاربران امکان می‌دهد تا این الگوریتم‌ها را غیرفعال کنند. در چین نیز دولت این کشور تصمیم گرفته تا مجموعه قوانینی را در رابطه با این الگوریتم‌ها تنظیم و مسئولیت‌‌ اجتماعی آن‌ها را افزایش دهد.

1 در مورد “کاربران اینستاگرام به‌زودی قادر به انتخاب نحوه نمایش تایم‌لاین خود خواهند بود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH