نگاهی به مزایای BUSD نسبت به تتر!

استیبل کوین‌ها، همانند ارزهای دیجیتال، این‌روزها در بازار کریپتو کارنسی و رمزارزها دارای انواع زیادی هستند و گاها شاید انتخاب بین آن‌ها برای کاربران سخت باشد.

همانطور که می‌دانید، اصلی‌ترین وظیفه استیبل کوین‌ها، حفظ دارایی شما در برابر نوسانات بازار است. گاها افراد برای در امان ماندن از نوسانات شدید مارکت؛ خصوصا دوران نزولی، با فروش یا سیو سود دارایی خود، وجه حاصله را با خرید یکی از استیبل کوین‌های بازار حفظ کرده و برای خریدهای بعدی، همانند تیری که آماده شلیک باشد؛ نگاه می‌دارند.

استیبل کوین‌های معروف

اگر در بازار گشت و گذاری داشته باشید؛ متوجه می‌شوید که چند استیبل کوین معروف اکثر حجم بازار را در اختیار دارند و با فاصله زیادی از بقیه در حال معامله هستند.

تتر، یو اس دی کوین، بی یو اس دی و دای از معروف‌ترین این نمونه‌ها هستند.

تتر

تتر را می‌توان یکی از اولین استیبل کوین‌های بازار دانست. تتر از سال 2015 میلادی و با ارزش ثابت 1 دلار در بازار کریپتو کارنسی حضور دارد. اولین بار تتر به منظور تسهیل انتقال وجه بین صرافی‌ها و با کارمزد کم و سرعت زیاد راه اندازی و توسعه داده شد. شاید امروزه اکثر افراد حتی به جز تتر نام سایر استییبل کوین‌های معروف و معتبر بازار را نشنیده باشند و بدون هیچ تحقیقی مستقیم به سراغ تتر بروند.

باید اشاره کنیم که تتر بر خلاف اکثر کوین‌های بازار، هیچ حالت غیر متمرکزی نداشته و کاملا به صورت متمرکز اداره می‌شود. کل معاملات اولیه، عرضه و… تتر توسط یک شرکت انجام می‌شود.

BUSD

امکان ندارد کسی در بازار کریپتو حضور داشته و صرافی بایننس را نشناسد. اما بایننس تنها یک صرافی ساده برای خرید و فروش و تبدیل ارزهای دیجیتال نیست و فعالیت‌های گسترده و بسیار بیشتری دارد.

پس از راه اندازی  توکن معروف BNB توسط این صرافی، بایننس به سراغ بازار استیبل کوین‌ها رفت و تصمیم گرفت تا باهمکاری یک شرکت معروف آمریکایی؛ استیبل کوینی با پشتوانه دلار آمریکا طراحی و به بازار عرضه کند.

شرکت پکسوس آمریکا به عنوان شریک اصلی بایننس، وظایف اصلی در خصوص این دلار دیجیتال را بر عهده دارد. بی یو اس دی دارای ارزش ثابتی برابر با یک دلار بوده و در واقع نسخه دیجیتالی دلار آمریکا و دقیقا با همان ارزش به شمار می‌رود.

مهمترین تفاوت‌های BUSD با تتر

یکی از مهمترین ویژگی‌های BUSD یا دلار بایننس این است که مستقیما توسط ارزهای فیات پشتیبانی می‌شوند. در بازار ارزهای دیجیتال استیبل کوین دای نیز این قابلیت را داراست.

تولید و سوزاندن ارزهای بی یو اس دی از الگوریتم خاصی پیروی می‌کند که در نوع خود خاص و بسیار معتبر و دقیق است.

اما وجه تمایز بی یو اس دی این است که این دلار دیجیتال با همکاری پکسوس آمریکا حساب و کتاب دقیق و بسیار منظمی داشته و این شرکت آمریکایی ضمن محاسبات و حساب‌رسی‌های دقیق و منظم، ضامن آن است که نسبت عرضه بی یو اس دی به دلار آمریکا دقیقا به صورت 1:1 باشد.

جالب است بدانید که این کارهای دقیق برای همه استیبل کوین‌ها انجام نمی‌شود. به طور مثال ادعا می‌شود تتر به ازای هر واحد تولیدی‌اش، یک دلار در ذخایر بانکی اش ذخیره نمی‌کند و این موضوع هنوز برای هیچ کسی به طور کامل اثبات نشده است. اما با حضور شرکت‌ها و موسسات بانکی معتبر در دلار بایننس، یعنی پکسوس و شرکت حسابداری معتبر withum این موضوع به راحتی قابل بررسی و اثبات است.

BUSD به گواه اکثر فعالان حرفه‌ای بازار رمز ارزها یکی از پایدارترین سرمایه‌ها محسوب می‌شود. روند دقیق حسابرسی دلارهای تولید شده و یا سوزانده شده توسط این شرکت آمریکایی خود بهترین دلیل برای این ادعاست. همچنین برای افرادی که در شبکه مخصوص بایننس یعنی BSC فعالیت زیادی دارند؛ یکی از بهترین انتخاب‌ها برای فعالیت به شمار می‌رود.

از کجا می‌توانیم BUSD خریداری کنیم؟ 

در داخل کشور برخی صرافی‌های آنلاین اقدام به خرید و فروش BUSD می‌کنند اما مطمئن‌ترین روش برای خرید توکن BUSD تهیه آن از پلتفرم‌های P2P یا همتا به همتا است که در آنجا کاربران مشغول خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچون توکن BUSD به‌صورت مستقیم با یکدیگر هستند و به همین خاطر قیمت کوین چه برای خرید و چه فروش بهتر خواهد بود.

در حال حاضر اپلیکیشن ارزیف همانند برخی پلتفرم‌ها و صرافی‌های داخلی، BUSD را در ایران عرضه می‌کند، شما به راحتی می‌توانید از طریق دریافت آن از گوگل پلی، ثبت نام کرده و صاحب کیف پول اختصاصی این توکن نیز در آنجا بشوید. پس اگر به BUSD علاقه‌مند هستید، ارزیف را نصب کرده و شروع به معامله این ارز دیجیتال ارزشمند کنید.

البته خوب است بدانیم که در ارزیف توکن‌های جذاب دیگری نظیر سیف مون، ددی دوج، بیبی دوج، فگ، مینی فوتبال، ریوشی، فلوکی اینو و … به راحتی قابل خرید و فروش است.

دانلود سوپر اپلیکیشن ارزیف

لینک دانلود مستقیم

1 در مورد “نگاهی به مزایای BUSD نسبت به تتر!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH