فناوری دوربین جدید هواوی از قابلیت تشخیص ژست و تنظیم سوژه‌یاب برخوردار است

اسمارت‌فون‌های هواوی همواره در کانون کلیه تحولات انقلابی برای دوربین‌های موبایلی قرار داشته‌اند. اکنون نیز این شرکت کماکان به عرضه فناوری‌های جدید تصویربرداری ادامه می‌دهد؛ تکنولوژی‌هایی که به کاربران امکان می‌دهند تا از توانایی‌های هندست‌های خود حداکثر بهره‌برداری را داشته باشند.

جدیدترین فناوری هواوی نیز همین هدف را دنبال می‌کند. این شرکت اخیرا درخواست ثبت پتنت جدیدی را به سازمان ثبت اختراعات چین ارائه نموده است. طرح پتنت نشان‌دهنده فناوری جدید دوربین با قابلیت تشخیص ژست‌های حرکتی و تنظیم خودکار پنجره سوژه‌یاب مطابق با موقعیت کاربر است.

در واقع پتنت جدید هواوی بیانگر یک فناوری شگفت‌انگیز دوربین است که مشخصا برای ویلاگرها و افرادی که مایل به بهره‌برداری حداکثری از دوربین جلویی اسمارت‌فون خود هستند؛ مفید واقع خواهد شد. با این‌حال در ادامه به جزئیات بیش‌تری پیرامون فناوری جدید دوربین اشاره شده است.

بر اساس اطلاعات موجود، شرکت هواوی پتنتی تحت‌عنوان “روش عکاسی، رابط کاربری گرافیکی و تجهیزات الکترونیکی” و با شماره ثبت CN113596316A را منتشر کرده است. توضیحات مندرج در سند پتنت نشان می‌دهند که دستگاه الکترونیکی قادر به تشخیص ژست کاربر از طریق دوربین جلویی گوشی هواوی خواهد بود. با تشخیص یک ژست حرکتی خاص، مجموعه‌ای از تصاویر در کادر پیش‌نمایش نشان داده می‌شود. اندازه زاویه دید پیش‌نمایشی ارائه شده دارای ماهیت تدریجی است.

چنان‌چه دوربین جلویی هندست هواوی، ژست حرکت روبه جلو با کف دست باز را تشخیص دهد؛ در این‌صورت زاویه پیش‌نمایشی مجموعه تصاویر قابل رویت در باکس پیش‌نمایش به‌تدریج بزرگتر شده و امکان قرارگیری گستره عریض‌تری از صحنه در کادر پیش‌نمایش را فراهم می‌کند. به این ترتیب کاربر می‌تواند از قابلیت‌های تنظیم زاویه پیش‌نمایش و موقعیت سوژه‌یاب به‌صورت همزمان بهره‌مند شود. این موضوع موجب تسهیل فرآیند عکاسی شده و بهره‌وری آن‌را ارتقاء خواهد داد.

در حال حاضر پیرامون زمان و نحوه به‌کارگیری این فناوری در گجت‌های هواوی هیچ‌گونه اطلاعاتی در دست نیست. با این‌حال سابقه پیاده‌سازی پتنت‌هایی از این‌دست بسیار درخشان بوده و کارشناسان خوشبین هستند که غول فناوری چینی در هر زمانی می‌تواند این فناوری را عملیاتی نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH