برترین تلویزیون 4K دنیا را بشناسید!

زمان زیادی از معرفی تکنولوژی سه‌بعدی نمی‌گذرد. با وجود این که کم کم تلویزیون‌های سه‌بعدی توانسته بودند در خانه‌های مردم جای بگیرند، اکنون تب تلویزیون‌های 4K بالا گرفته است.

تلویزیون‌هایی که کیفیت بسیار بالایی نسبت به فول اچ‌دی دارند. بیشتر تولید کننده‌های لوازم صوتی و تصویری شروع به تولید صفحه نمایش‌های 4K در اندازه‌های متفاوت کرده‌اند. سایز‌هایی که گاهی برای محیط‌های خانگی کمی غیر عادی به نظر می‌رسند.

large-4k-tv

ویژگی‌ دیگر تلویزیون‌های 4K این است که اغلب آنها دارای موتور پخش تصاویر به صورت سه‌بعدی نیز هستند که می‌تواند یک تجربه بسیار خوبی از تماشای تلویزیون‌ را به کاربر القا کند. با وجود این همه نکات خوب و خوش آیند از تلوزیون‌های 4K، تنها نکته ناخوش آیند، قیمت این دستگاه‌هاست. این تلویزیون‌ها اغلب قیمت بسیار بالایی نسبت به تلویزیون‌های سه‌بعدی دارند که باعث می‌شود کمتر کسی به سراغ تلویزیون‌های 4K برود.

یکی از سایت‌های تخصصی حوزه تکنولوژی (cnet) اخیرا در مطلبی مدعی شده است که از میان تلوزیون‌هایی که تاکنون به تست و آزمایش آنها پرداخته است، تلویزیون 4K سونی جایگاه ویژه‌ای دارد. شرکت سونی یکی از قدرتمند‌ترین تولید کننده‌های صفحه نمایش است که اغلب تلوزیون‌های تولیدی این کمپانی کیفیت بسیار خوبی دارند.

sony-4k-tv-speakers-1

تلوزیونی که در این سایت به آن اشاره شده است sony-xbr-55x900b نام دارد که توانسته است در میان انبوه تلویزیون‌های 4K از لحاظ کارایی و کیفیت نمایش جایگاه اول را به خود اختصاص دهد (این تلویزیون هوشمند محسوب می‌شود).

sony-4k-tv-smart

این تلویزیون دارای طراحی ظاهری متفاوتی نسبت به سایر دستگاه‌ها است. در بخش جلویی دستگاه بلندگو‌های خوش ساخت در سمت چپ و راست تلویزیون جای گرفته‌اند.

sony-4k-tv-speakers

قسمت بالایی سمت راست نیز میزبان دوربین دستگاه برای تشخیص حرکات دست و… است.

sony-4k-tv-camera

اگر از کناره‌ها به این تلوزیون نگاه کنید، مشاهده خواهید کرد که بخش بالایی دستگاه ضخامت کمتری نسبت به بخش پایینی دارد و از این نظر نیز تلویزیون طراحی مخصوص به خود را داراست.

sony-4k-tv-sides-1

sony-4k-tv-sides

در پایین دستگاه‌ نیز دو پایه نقره‌ای رنگ وظیفه نگهداری دستگاه را بر عهده دارند.

sony-4k-tv-base

کیفیت پخش تصاویر توسط این دستگاه بسیار خوب است به طوری که رنگ‌ها با استفاده از موتور براویا، به بهترین صورت نمایش داده می‌شوند و تلویزیون میزبان یک موتور برای پخش تصاویر سه‌بعدی است که در کنار کیفیت 4K هر کاربری را مجذوب خود می‌کند.

کنترل دستگاه نیز نسبت به سایر کنترل‌‌ها (کنترل‌های معمولی) ظاهر متفاوتی دارد. این کنترل از چهار دکمه برای افزایش و کاهش صدا و تغییر کانال‌ها بهره می‌برد و بخش بالایی آن میزبان یک صفحه لمسی برای انجام سایر عملیات‌هاست.

sony-4k-tv-control

sony-4k-tv-control-1

در داخل جعبه تلویزیون نیز تعدادی عینک اکتیو برای مشاهده تصاویر سه‌بعدی قرار داده شده است.

sony-4k-tv-glasses

علاوه بر عینک‌های سه‌بعدی و کابل‌های دستگاه، جعبه تلویزیون میزبان ایرفونی از شرکت سونی است.

sony-4k-tv-airphone

از دیدگاه این سایت، تلویزیون ذکر شده بهترین تلویزیون 4K است که تاکنون تولید شده است. شایان ذکر است که این تلویزیون در دو نسخه 65 و 55 اینچی در بازار وجود دارد.

اگر شما با وجود قیمت بالا تلویزیون‌های 4K همچنان خواهان چنین دستگاه‌هایی هستید، xbr-55x900b از شرکت سونی می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد.

4 در مورد “برترین تلویزیون 4K دنیا را بشناسید!”

  1. من نمیدونم این سه بعدی دیگه چه صیغه ای هست که تو ایران همه یاد گرفتن عنوان میکنند آدمو بعد از مدتی نابینا میکنه…

    بابا تو خود خارج به تلویزیون های معمولی با وضوح تصویر بالا بیشتر علاقه نشون میدن….

    فقط تلویزیون 4k به صورت معمولی و نمایش فیلم روی اون با کیفیت 2160p حال میده …..جدیدترین وضوح تصویری در جهان

  2. بسیار جلب بود الاچند ماه است دنبال تلویزیون میگردم تازه متوجه شدم که سونی یهجیز دیگه است افسوز که بودجه ام اجازه نمیده زراعتی هستم از شهرستان قدس

  3. خیییییللللییییییییییی باحاله دهنش سرویس چی ساخته سونی راستی اگه میشه یه فیلم کوتاه سه بعدی تو سایت بزارید منظورم عینک رو جلوی دوربین بزارید و فیلم بگرید لطفا بزارید اگه علاقه دارم یه فیلم سع بعدی ببینم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH