اینتل به دنبال رقابت جدی با AMD و Nvidia در دنیای کارت‌های گرافیک است

یکی از کارمندان اشاره کرده است که کارت‌های گرافیک Arc Druid اینتل، که از مدل‌های نسل چهارم هستند و به ترتیب حروف الفبا از نسل اول Alchemist پیروی می‌کنند، ممکن است در سال 2025 عرضه شوند (به این معنی که اینتل می‌تواند سرعت بسیار بالایی برای عرضه محصول جدید خود در دنیای GPU داشته باشد.)

طبق چیزی که از VideoCardz شنیدیم، توییتی از طرف Arc Community Advocate و Driver Guru اینتل مشاهده شده که در مورد اهمیت نسبی اجزا در ساخت رایانه شخصی پست شده است، و به آن شخصی با شوخی درباره عرضه سری RTX 6000 Nvidia در سال 2025 با وات عظیم پاسخ داده است. اگر همه چیز خوب پیش برود، ممکن است زمانی برسد که کارت‌های Intel ARC ‘Druid’ مناسب بازی عرضه شود.

همانطور که می‌بینید، برایس از این فرصت استفاده کرد و این احتمال را مطرح کرد که اینتل ممکن است GPUهای Druid را در آن سال راه اندازی کند و گفته که همه چیز برای این اتفاق آماده است. به نظر می‌رسد که برنامه اینتل این است که هر سال نسل جدیدی از کارت‌های گرافیک را عرضه کند.

طبق شایعات، Arc Alchemist در اوایل سال 2022 (حداقل نسخه‌های موبایل) و به دنبال آن پردازنده‌های گرافیکی دسکتاپ در Q2 در نظر گرفته شده تا عرضه شود، و اگر Druid برای سال 2025 در نظر گرفته شود، این به معنی Battlemage و Celestial است. اینها پردازنده‌های میان‌رده‌ای هستند که توسط اینتل تأیید شدند. نقشه راه رسمی اینتل، به صورت تئوری برای سال‌های 2023 و 2024 ارائه خواهد شد.


تجزیه و تحلیل: یک چالش جدید برای AMD و Nvidia

اکنون، همانطور که احتمالاً می‌دانید، AMD و Nvidia هر سال کارت‌های گرافیک جدید را عرضه نمی‌کنند، بلکه هر چند سال یکبار یا بیشتر (اگرچه AMD فاصله چندان زیادی بین RX نداشت).

اگر اینتل واقعاً قصد دارد هر سال یک نسل جدید را به میدان بیاورد، نشان می‌دهد که پادشاه صنعت CPU چقدر برای حمله به هر دو سازنده GPU موجود تلاش می‌کند. و منطقی است که اینتل باید سخت تلاش کند تا بتواند سهم اولیه بازار را به دست آورد و از آنجا پیش برود.

بدیهی است که به این سادگی نیست که هر چه نسل‌های بیشتری بسازید، بهتر باشد، اما این نقشه راه بالقوه سرعت توسعه شدیدی را نشان می‌دهد که باید از زاویه دیگری به شانس‌های اینتل در این زمینه نگاه کنیم و در این صورت می‌توان آینده مثبتی را برای این شرکت در نظر گرفت.

علاوه بر این، ما همچنین از شایعات شنیده‌ایم که اینتل به دنبال قیمت مقرون به صرفه‌ای برای کارت‌های گرافیک Alchemist است و این نشان می‌دهد که اینتل همه چیزهایی را که برای به چالش کشیدن هر دو غول صنعت گرافیک نیاز دارد، به همراه خود به میدان آورده است.

که در نهایت باید خبر خوبی برای مصرف کننده باشد. در واقع، با توجه به مشکلات جاری در مورد سهام GPU، داشتن انتخاب بیشتر در سال آینده نتایج مثبت زیادی خواهد داشت. و همینطور تقابل بین این سه شرکت باعث تلاش هر کدام برای عرضه پردازنده‌های بهتر و مقرون به صرفه‌تری می‌شود که سودش به مصرف کننده خواهد رسید.

1 در مورد “اینتل به دنبال رقابت جدی با AMD و Nvidia در دنیای کارت‌های گرافیک است”

  1. جیفورس نبض بازار رو دست گرفته من شخصا ببینم گرافیک لپتاپی اینتل باشه بیخیال اون لپتاپ میشم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH