کمپانی TSMC فرآیند تست تراشه‌های 3 نانومتری را آغاز کرده است

یک گزارش اخیرا منتشر شده نشان می‌دهد که کمپانی تولیدکننده پردازنده‌های آی‌فون موسوم به TSMC فرآیند تولید آزمایشی تراشه‌های 3 نانومتری را آغاز کرده است و انتظار می‌رود که تولید انبوه این تراشه‌ها تا پایان سال 2022 آغاز شود. بر اساس شنیده‌ها TSMC از مدتی قبل در حال نهایی‌سازی فرآیند تولید یک پردازنده 3 نانومتری است و کمپانی تایوانی ظاهرا اکنون فراتر از تولید ریسک اولیه خود گام برداشته است.

بر اساس اعلام وبسایت Digitimes برخی منابع صنعتی ناشناس، گزارشات پیشین مبنی بر قرارگیری TSMC در مسیر تولید تراشه‌های 3 نانومتری را مورد تائید قرار داده‌اند.

نشریه Digitimes گزارش می‌دهد که TSMC تولید آزمایشی تراشه‌های طراحی شده بر پایه فرآیند N3 (فناوری فرآیند 3 نانومتری) را در کارخانه Fab 18 واقع در منطقه جنوب تایوان آغاز نموده است. این فرآیند تا 3 ماهه چهارم سال 2022 به سمت تولید انبوه حرکت خواهد کرد.

در حال حاضر شرکت اپل برای تراشه‌های M1 خود از پردازنده 5 نانومتری تولید شده توسط TSMC استفاده می‌کند. انتظار می‌رود که نیمه‌هادی نسل بعدی واحد Apple Silicon از پردازنده‌های 3 نانومتری ساخت کمپانی TSMC بهره‌برداری نمایند.

وبسایت Digitimes در زمینه پیش‌بینی برنامه‌های آینده اپل سابقه چندان درخشانی ندارد؛ اما عملکرد این پایگاه در زمینه گردآوری اطلاعات زنجیره تامین اپل بسیار بهتر است. در صورت صحت گزارش فوق این احتمال وجود دارد که شرکت اپل عرضه محصولات خود مجهز به پردازنده‌های 3 نانومتری را در اوایل سال 2023 آغاز نماید.

شرکت اپل برای تولید پردازنده‌های سری A مورد استفاده در آی‌فون‌ها و آی‌پدها و تراشه‌های سری M برای دستگاه‌های آی‌پد پرو و مک با TSMC همکاری می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH