سری شیائومی 12 از فناوری دوربین زیر نمایشگر استفاده نخواهد کرد

غول تولیدکننده چینی موسوم به شیائومی در اواخر ماه دسامبر از سری شیائومی 12 رونمایی خواهد کرد. کمپانی روی توسعه این هندست کار کرده و طراحی نهایی آن پیش‌تر آماده‌سازی شده است. بر اساس اعلام یک خبرچین با شناسه Digital Chat Station این سری پرچم‌دار از فناوری دوربین زیر نمایشگر استفاده نخواهد کرد. در عوض تمامی مدل‌های مجموعه دارای طراحی به سبک خانوادگی بوده و از نمایشگرهایی با انحنای محدود و حفره کروی‌شکل دوربین در مرکز آن بهره خواهند برد.

بر اساس گزارشات، سری شیائومی 12 طی ماه جاری و در 3 مدل مختلف معرفی خواهد شد. به‌عبارت دیگر کمپانی چینی از اسمارت‌فون‌های شیائومی 12X، شیائومی 12 و شیائومی 12 پرو رونمایی خواهد کرد. سایر مدل‌های پرچم‌دار شیائومی در سال آینده به بازار عرضه خواهند شد. با این‌حال 3 مدل فوق از طراحی حفره کروی‌شکل در مرکز نمایشگر استفاده خواهند کرد.

پیش از این شیائومی در زمینه تولید انبوه و تجاری دوربین زیر نمایشگر روی اسمارت‌فون شیائومی میکس 4 یکی از بازیگران پیشتاز بازار به‌شمار می‌رفت. این پرچم‌‌دار از یک نمایشگر هایپربلوئید و تمام‌صفحه واقعی بهره گرفته و نخستین پرچم‌دار مجهز به دوربین زیر نمایشگر و طراحی هایپربلوئید در چین محسوب می‌شود.

کیفیت دوربین زیر نمایشگر چندان فوق‌العاده به‌نظر نمی‌رسد. در واقع دوربین سلفی تعبیه شده درون حفره کروی‌شکل نمایشگر نسبت به نمونه زیر صفحه‌نمایش از کیفیت بهتری برخوردار است.

از جنبه پیکره‌بندی سخت‌افزاری نیز هر 2 اسمارت‌فون شیائومی 12 و شیائومی 12 پرو از تراشه جدید کوالکام موسوم به اسنپ‌دراگون 8 Gen1 استفاده می‌کنند. پنل پشتی این هندست‌ها از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با قابلیت پشتیبانی از OIS میزبانی می‌کند. از سوی دیگر توان پردازشی اسمارت‌فون شیائومی 12X نیز از طریق پردازنده پرچم‌دار کوالکام موسوم به اسنپ‌دراگون 870 تامین خواهد شد.

سایر گمانه‌زنی‌ها پیرامون شیائومی 12

شیائومی 12 به‌همراه نمایشگر LTPO با قابلیت نرخ نوسازی تطبیقی روانه بازار خواهد شد. این مشخصه امکان تنظیم خودکار نرخ نوسازی نمایشگر در محدوده 1 الی 120 هرتز بسته به محتوای در حال پخش روی آن‌را فراهم می‌کند. بعلاوه این مشخصه، تنظیم خودکار پارامترهای صفحه‌نمایش را امکان‌پذیر خواهد کرد. این پدیده بدان معناست که با اجرای بازی‌هایی با نرخ نوسازی بالا توسط کاربر، نرخ نوسازی پنل به‌صورت اتوماتیک روی 120 هرتز تنظیم می‌شود؛ در حالی‌که هنگام گشت‌زنی کاربر در شبکه‌های اجتماعی، نرخ نوسازی به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته و این موضوع نهایتا به کاهش مصرف شارژ باتری کمک خواهد کرد.

انرژی مورد نیاز سری شیائومی 12 از طریق یک باتری با ظرفیت بالا تامین خواهد شد. این سری احتمالا مجهز به یک باتری با ظرفیت حدودا 5000 میلی‌آمپرساعت خواهد بود. به‌دلیل مقررات ویژه کشور چین، سرعت شارژ بی‌سیم به حداکثر 50 وات محدود خواهد بود. باتری غول‌پیکر هندست ظرف مدت 20 دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود و این موضوع به نوبه خود یک رکورد محسوب می‌شود.

بعلاوه سری شیائومی 12 به‌همراه رابط کاربری MIUI 13 روانه بازار می‌شود. لی جون اخیرا ضمن برقراری ارتباط با کاربران اینترنتی اعلام کرد که MIUI تمام تلاش خود را برای بهبود به‌کار بسته و عملکرد آن یقینا بهتر خواهد شد. به گفته وی رابط کاربری MIUI 13 در پایان سال عرضه شده و احتمالا پاسخگوی انتظارات کلیه کاربران خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH