سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی ابتدا در دستگاه‌های میان‌رده به‌کارگیری خواهد شد

امروزه بسیاری از مدهای ناخوشایند منسوخ شده و تعداد زیادی از اسمارت‌فون‌های موجود در بازار از دوربین‌هایی با وضوح بالا استفاده می‌کنند. شرکت سامسونگ یکی از پیشگامان این حوزه به‌شمار رفته و تولید سنسورهایی با رزولوشن 64 و 108 مگاپیکسلی را آغاز نموده است. این کمپانی در ماه سپتامبر از یک سنسور 200 مگاپیکسلی با نام ISOCELL HP1 رونمایی کرد.

دستگاه‌های میان‌رده نخستین مدل‌های استفاده‌کننده از سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی خواهند بود

رقابت پیکسلی احتمالا توسط برند شیائومی به پیش خواهد رفت؛ برندی که مایل به شکستن رکوردهای جدید و دستیابی به حداکثر پارامترها است. بنابراین هیچ‌کس شک ندارد که این شرکت یک اسمارت‌فون با دوربین 200 مگاپیکسلی را عرضه خواهد کرد. بر اساس پیش‌بینی‌ها قرار بود این دوربین در یکی از مدل‌های سری شیائومی 12 مورد بهره‌برداری قرار گیرد. با این‌حال آخرین شایعات نشان می‌دهند که کمپانی چینی در صدد استفاده از سنسور رکورددار در پرچم‌داران خود نیست. در واقع این سنسور در یک دستگاه‌ میان‌رده قابل دسترس خواهد بود.

سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی نخستین بار توسط اسمارت‌فون شیائومی می نوت 10 پرو معرفی شد و این واقعیت شاهدی دال بر توانایی شیائومی برای ادامه رقابت مگاپیکسلی است. شیائومی می نوت 10 پرو نماینده دستگاه‌های میان‌رده بازار به‌شمار می‌رفت. سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی در یکی از اسمارت‌فون‌های شرکت ویوو به‌کار گرفته خواهد شد؛ محصولی که فرآیند تست آن پیش‌تر انجام شده است. این هندست نیز یک مدل میان‌رده به‌شمار می‌رود. یک خبرچین مشهور با شناسه Digital Chat Station اطمینان دارد که در سال آینده حضور سنسورهای 50 مگاپیکسلی در پرچم‌داران به یک امر عادی تبدیل خواهد شد. به‌نظر می‌رسد که تولیدکنندگان اسمارت‌فون تصمیم گرفته‌اند تا سرعت رشد مگاپیکسلی در دستگاه‌های رده بالا را کاهش دهند.

مشخصات دوربین سامسونگ گلکسی S22 اولترا: هندستی با 4 دوربین 108، 10، 10 و 12 مگاپیکسلی

یک شخص دست‌اندرکار صنعت با نام مستعار Ice Universe مشخصات دوربین پرچم‌دار آینده سامسونگ گلکسی S22 اولترا را اعلام نموده است. بر اساس اطلاعات پیشین قرار بود ماژول‌های 10 مگاپیکسلی گلکسی S21 اولترا در نسل آینده با نمونه‌های 12 مگاپیکسلی جایگزین شوند؛ اما اکنون چنین ادعایی تکذیب شده است.

سنسور مربوط به دوربین اصلی گلکسی S22 اولترا نسخه اصلاح شده ISOCELL HM3 ساخت شرکت سامسونگ با فرمت اپتیکی 1/1.33 اینچ و رزولوشن 108 مگاپیکسل خواهد بود. همچنین این دوربین از لنز عریض با گشودگی دیافراگم f/1.8 استفاده خواهد کرد. ماژول دوم دارای سنسور 12 مگاپیکسلی سونی با فرمت اپتیکی 1/2.55 اینچی و یک لنز فوق‌عریض با گشودگی دیافراگم f/2.55 است. 2 سنسور باقی‌مانده نیز دارای رزولوشن 10 مگاپیکسلی بوده و از سنسورهای جدید سونی با فرمت اپتیکی 1/3.52 اینچی استفاده می‌کنند. یکی از این دوربین‌ها دارای گشودگی دیافراگم f/4.9 بوده و از زوم اپتیکال 10 برابری پشتیبانی می‌کند؛ در حالی‌که دوربین دیگر مجهز به لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.4 بوده و از بزرگنمایی اپتیکال 3 برابری پشتیبانی می‌کند.

بر اساس این داده‌ها می‌توان نتیجه گرفت که در بخش دوربین اصلی گلکسی S22 اولترا هیچ‌گونه تغییر بنیادی اعمال نخواهد شد. در واقع سامسونگ عملکرد دوربین به‌کارگیری شده در اسمارت‌فون گلکسی S21 اولترا را بهبود خواهد داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH