هواوی میت 40E پرو به همراه نسخه‌ 5G تراشه‌ کایرین 990 عرضه خواهد شد

شواهد نشان می‌دهد که کمپانی هواوی در حال آماده‌سازی برای عرضه‌ یک دستگاه جدید از خانواده‌ گوشی‌های پرچم‌دار سال گذشته‌ خود، موسوم به سری میت 40 است. گزارشات جدید حاکی از آن است که عضو جدید خانواده‌ میت 40، که احتمالا ششمین محصول از این سری خواهد بود، از قابلیت اتصال 5G برخوردار است.

این غول چینی دنیای فناوری اخیرا مجوز دسترسی یکی از محصولات خود به شبکه 5G را از وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین دریافت کرد. گفتنی است که این مجوز برای گوشی هوشمند جدیدی با شماره مدل “NOH-AN50” بوده که انتظار می‌رود این شماره مدل متعلق به عضو جدید خانواده پرچم‌داران میت 40 هواوی باشد.

در ابتدا گمان می‌رفت که این محصول جدید کمپانی هواوی، اسمارت‌فون کلکسیونی و پریمیوم میت 40 پرو بوده که به نسخه‌ 5G تراشه‌ کایرین 9000 مجهز خواهد بود. اما اخبار جدید منتشر شده حاکی از آن است که گوشی هوشمند مورد بحث، میت 40E پرو نام دارد که از نسخه‌ 5G چیپست کایرین 990 بهره خواهد برد.

لازم به ذکر است که این شرکت پیش‌تر اسمارت‌فون میت 40E را نیز در انواع 4G و 5G عرضه کرده بود. شواهد نشان می‌دهند که شرکت هواوی از مدتی قبل، در حال آماده‌سازی جهت معرفی ورژن پرو اسمارت‌فون فوق بوده است که از شبکه‌ 5G نیز پشتیبانی می‌کند.

جالب توجه است که گوشی هوشمند میت 40E به پردازنده‌ کایرین 990E مجهز بود، اما مدل پرو این دستگاه احتمالا از نسخه‌ 5G تراشه‌ کایرین 990 بهره خواهد برد. این اقدام شرکت هواوی که درصدد آن است که گوشی هوشمند جدیدی به همراه پردازنده پرچم‌دار قدیمی که در سال 2019 معرفی شد را عرضه نماید، کمی عجیب به نظر می‌رسد.

اسمارت‌فون میت 40E 5G

گفته می‌شود که از چندی پیش، شرکت هواوی با کمبود و یا حتی اتمام منابع تراشه‌ سری کایرین 9000 مواجه شده است. این خبر بدان معناست که احتمالاً این شرکت قادر نخواهد بود که هیچ یک از گوشی‌های هوشمند آینده‌ این برند را به جدید‌ترین و بهترین چیپست خود مجهز نماید.

گزارشات و برآورد‌های پیشین نشان می‌دهد که این شرکت تا قبل از تحریم‌های ایالات متحده آمریکا، توانسته بود تنها ۱۰ میلیون واحد از تراشه کایرین 9000 را در اختیار داشته باشد. لازم به توضیح است که این اخبار فعلا در حد حدس و گمان بوده و باید در صحت و سقم آن با دیده‌ تردید نگریست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH