احتمال عرضه کارت‌های گرافیک مقرون به‌صرفه‌ AMD در سال 2022

شایعه شده است که AMD یک جفت کارت گرافیک مناسب خوش قیمت در دست تولید دارد و احتمالا AMD قصد دارد اولی را در ماه ژانویه عرضه کند.

ناشر این اطلاعات Bilibili است که به طور کلی منبع معتبری نیست، اما طبق گفته VideoCardz، این افشاگر سابقه خوبی در افشای اطلاعات دارد. آنها معتقدند RX 6500 XT در اواسط ژانویه عرضه و به فروش می‌رسد و همچنین می‌گویند که RX 6400 نیز با قیمتی کمتر در ماه مارس عرضه می‌شود.

فاش کننده همچنین خاطرنشان می‌کند که مقدار VRAM برای هر دو کارت گرافیک AMD چهار گیگابایت خواهد بود و در RX 6400 اجباری به اتصال به PSU وجود نخواهد داشت.

گمانه‌زنی‌های قبلی حاکی از آن است که هر دو محصول از پردازنده Navi 24 استفاده می‌کنند، در RX 6500 XT از 1024 پردازنده (SP یا هسته) استفاده شده؛ در حالی که این عدد در RX 6400 به 768 SP کاهش یافته است.


استقبال مردم از کارت‌های گرافیک جدید و به‌صرفه

احتمالا قبلاً در مورد این کارت‌ها اخباری به گوشتان رسیده است، با این تفاوت که اخبار قبلی هر دو کارت را با تاریخ انتشار مبهم و سخت‌افزاری نه چندان دقیق ارائه کرده بودند.

حتی با وجود محدودیت تنها 4 گیگابایت حافظه، این کارت‌های مقرون‌به‌صرفه همچنان برای بازی‌های 1080p با جزئیات متوسط مناسب هستند (اگرچه نباید انتظار عملکرد دقیق و بسیار قدرتمندی را داشت).

گزینه‌های جذاب‌تری از کارت‌های گرافیکی که با بودجه مردم سازگاری یافته‌اند بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند، به‌ویژه با توجه به اینکه این یک قطعه گمشده از پازل در هر دو بخش AMD و Nvidia برای ارائه‌های نسل فعلی و نسل‌های بعدی بوده است و طبق مصاحبه Team Green، همانطور که قبلا نیز ما درباره‌اش صحبت کردیم، انویدیا یک نسخه دسکتاپ RTX 3050 نیز دارد که احتمالاً در آوریل 2022 (با 8 گیگابایت VRAM احتمالی) عرضه شود.

اگر درست باشد، پس از عرضه‌ پردازنده‌های گرافیکی ارزان AMD و Nvidia، ظاهر کارت‌های گرافیک مقرون‌به‌صرفه تغییر می‌کند تا به‌طور قابل‌توجهی جذاب‌تر از آنچه در حال حاضر است، به‌نظر برسد.

با این حال، علامت سوال بزرگ دیگری وجود دارد و آن، تامین این پردازنده‌های گرافیکی مقرون‌به‌صرفه است، با اینکه مدیر عامل انویدیا به صراحت اعلام کرده که مشکلات موجودی انبار در طول سال 2022 از بین نخواهد رفت. AMD کمی خوشبینانه‌تر به تعادل بد عرضه و تقاضا برای پردازنده‌های گرافیکی در آینده می‌نگرد. به هر حال، هنوز انتظاری بر بهبود این مشکلات تا اواخر سال 2022 وجود ندارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH