احتمال عرضه کارت گرافیک اقتصادی Nvidia RTX 3050 در سه ماه دوم سال 2022

نسخه دسکتاپ RTX 3050 انویدیا که انتظار می‌رود، در سه ماهه دوم سال آینده عرضه شود، به احتمال زیاد در آوریل 2022 در دسترس عموم قرار گیرد.

چشم انداز ورود این پردازنده گرافیکی رده پایین ظرف مدت کمی توسط VideoCardz مطرح شده بود و تاریخ احتمالی راه اندازی را با کمک از همان منبع قبلی (همان منبعی که احیا شدن RTX 2060 با 12 گیگابایت VRAM را منتشر کرده است) اعلام کرد.

واضح است که این منبع مورد اعتماد VideoCardz قرار گرفته، اما با این وجود باید مانند همیشه در مورد هر شایعه‌ای بسیار محتاط باشیم. ادعا می‌شود که این کارت از پردازنده گرافیکی Nvidia GA106-150 استفاده می‌کند و قبلا تصور می‌شد نسخه RTX 3050 Ti باشد، اما در واقع مدلی از RTX 3050 است ولی هنوز هم می‌توان گفت که از نوع Ti است.

در هر صورت، تئوری این است که این کارت گرافیک می‌تواند با 8 گیگابایت VRAM همراه شود، اما این مشخصات خاص با منابع دیگر تأیید نشده است، بنابراین حتی باید در این مورد هم محتاط عمل کرد زیرا که هنوز هیچ مشخصات دیگری فاش نشده، به جز تکرار این ادعای گسترده که این RTX 3050 بهتر از GTX 1660 Super عمل می‌کند، اما به سرعت RTX 2060 به روز شده با 12 گیگابایت نمی‌رسد.

همانطور که VideoCardz توضیح می‌دهد، در مقابل AMD، این بدان معناست که پردازنده گرافیکی جدید انویدیا کارت گرافیک RX 6600 فعلی را هدف قرار نخواهد داد، بلکه RX 6500 XT مقرون به صرفه را هدف قرار داده که شایعه شده برای سه ماهه اول 2022 در دسترس خواهد بود. اگر انویدیا RTX 3050 را در سه ماهه دوم عرضه کند می‌تواند آن را در کنار کارت گرافیک سطح پایه Arc Alchemist اینتل نیز قرار دهد که قرار است در آن زمان عرضه شود (یعنی نسخه دسکتاپ آن).


تجزیه و تحلیل: کارت گرافیکی در حال ظهور ولی ناامید کننده

پس از دوران انتظار برای عرضه کارت‌های گرافیک مقرون‌به‌صرفه‌تر انویدیا، به زودی می‌توانیم شاهد دو انتخاب خوب برای گیمرها با رزولوشن 1080p روی میز داشته باشیم.

طبیعتاً این انتخاب اضافی بسیار مورد استقبال قرار خواهد گرفت، اگرچه با توجه به اینکه پیش بینی می‌شود، مشکلات موجود هنوز برای مدتی ادامه داشته باشد، مشخص نیست که در چه قیمتی این کارت‌ها را ببینیم و خب قیمت گذاری آنها نیز تا حد زیادی غیرقابل پیشبینی است.

علاوه بر مشکلات احتمالی در مورد سهام و قیمت، این بسیار ناامیدی کننده است که RTX 3050 پشت 2060 جدید قرار بگیرد و حداقل انتظار داریم که بتواند عملکرد بهتری از GTX 1660 Super داشته باشد. با این حال، همه اینها حدس و گمان‌های چرخشی است، بنابراین بیایید غافل نشویم و امیدوار باشیم تا انویدیا بار دیگر ما را غافلگیر کند (اگرچه تا الان گفته که به احتمال زیاد این مدل جایگزین RTX 3050 Ti خواهد بود).

1 در مورد “احتمال عرضه کارت گرافیک اقتصادی Nvidia RTX 3050 در سه ماه دوم سال 2022”

  1. کیف حلال یعنی همین! بدون هیچ رقیبی انویدیا حتی محصولات داغونشم میده تو بازار فروش هم داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH