جزییات و زمان عرضه ویندوز ۹ را بدانید!

windows-9

ویندوز ۸ به دلیل سازگاری نه چندان مناسب با کامپیوتر‌های دسکتاپ، زیر آتش انتقاد شدیدی قرار دارد. به طور یقین استفاده از تایل‌ها(کاشی‌های مربع شکل)، برای تبلت‌ها مناسب به نظر می‌رسد ولی زمانی‌ که با موس و کیبورد سروکار داریم، موضوع کاملا تغییر می‌کند. کاربران دسکتاپ ویندوز به خوبی خواسته خود را می‌دانند. آن‌ها تجربه دسکتاپی که در ویندوز‌های قبل از ۸ تعبیه شده بود را می‌خواهند.

حال چه می‌شود اگر سیستم عاملی داشته باشیم که پلتفرمی را که روی آن نصب می‌شود تشخیص دهد؟ ظاهرا این چیزی است که ویندوز ۹ به ارمغان می‌آورد.

ویندوز ۹ که در حال حاضر با اسم رمز Threshold(آستانه) شناخته می‌شود، رویای همه چیز در یکی مایکروسافت را حداقل از دید نرم‌افزاری محقق می‌کند. ویندوز آینده سه حالت متفاوت خواهد داشت‌: تبلت،دسکتاپ و موبایل. با توجه به این که ویندوز را روی چه دستگاهی نصب می‌کنید، ویندوز با تشخیص خودکار دیوایس روی حالت مناسب بوت می‌شود.

بنابراین اگر سیستم عامل، موس و کیبورد را تشخیص دهد،‌ فورا روی حالت دسکتاپ بوت می‌شود. به همین شکل اگر صفحه لمسی را تشخیص دهد(به عنوان مثال در تبلت‌ها و لپ‌تاپ های تاچ) با رابط کاربری تایل بالا می‌آید و همین طور گزینه‌ای را برای جابجایی بین این دو حالت در صورتی که کیبورد به دستگاه متصل باشد، ارایه می‌دهد.

اگر به دنبال امتحان کردن این سیستم عامل جدید از مایکروسافت هستید، احتمالا تا پاییز امسال باید صبر کنید. نسخه اصلی این ویندوز در ماه آوریل ۲۰۱۵، عرضه خواهد شد.

2 در مورد “جزییات و زمان عرضه ویندوز ۹ را بدانید!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH