سامسونگ پتنت یک دستگاه تاشو جدید با طراحی شگفت‌انگیز را ثبت کرد

از زمان عرضه نخستین نسل گلکسی زد فولد به بازار جهانی، شرکت سامسونگ همواره سرگرم ارزیابی و تست دستگاه‌های تاشو مختلف بوده است. پیش‌تر تصاویری از چندین دستگاه مفهومی از جمله یک تبلت با طراحی تاشونده سه‌گانه در فضای وب منتشر شد. با این‌حال ظاهرا سامسونگ قصد دارد تا با ترکیب عناصر جدید طراحی در یک دستگاه تاشو، عملکرد آن‌را به سطحی پیشرفته‌تر ارتقاء دهد.

وبسایت 91mobiles اخیرا موفق به کشف اسناد مربوط به یک پتنت جدید در وبسایت سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) شده است. این پتنت نشان‌دهنده یک اسمارت‌فون تاشو است که از قابلیت تاشوندگی و حرکت کشویی به‌صورت همزمان پشتیبانی می‌کند. موضوع جالب‌توجه اینکه شرکت TCL پیش‌تر با عرضه یک دستگاه تاشوی کشویی موفق به شکست سامسونگ شده است. این دستگاه یک گوشی تاشو است که در صورت باز شدن می‌تواند به یک تبلت 10 اینچی تبدیل شود.

اسناد WIPO نشان‌دهنده گجتی با ظاهر یک دستگاه معمولی است که در راستای محور مرکزی خود تا می‌شود. پس از باز شدن دستگاه، یکی از طرفین بدنه برای اجرای حرکت کشویی به سمت خارج و ظاهر شدن نمایشگر بزرگتر از مکانیسم چرخ دنده‌ای استفاده می‌کند.

در اوایل سال جاری اسمارت‌فون اوپو ایکس 2021 نیز از مکانیسم مشابهی استفاده کرد. فهرست مورد اشاره به هیچ‌گونه جزئیات دیگری پیرامون این دستگاه مفهومی اشاره نکرده است؛ اما انتظار می‌رود که به تدریج و با گذر زمان جزئیات بیش‌تری پیرامون گجت مذکور منتشر شود.

همانند اکثر پتنت‌های ثبت شده تا به امروز، این‌بار نیز در خصوص زمان عرضه چنین دستگاهی به بازار نمی‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد. رسیدن این طرح به مرحله تولید نمونه اولیه احتمالا چندین سال زمان خواهد برد. بعلاوه تولید انبوه این دستگاه کاربردی نیز نیازمند فرصتی چند ساله خواهد بود.

تولیدکنندگانی نظیر سامسونگ غالبا برای مدت زمانی طولانی روی پتنت‌ها تمرکز می‌کنند. با این‌حال اطلاع از اینکه یک شرکت پیش‌تر موفق به تولید دستگاه مشابهی شده است؛ حداقل تا حدی اطمینان‌بخش خواهد بود. بنابراین دنباله‌روی سامسونگ از این سبک طراحی احتمالا مدت زیادی زمان نخواهد برد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH