به پیام‌رسان‌های داخلی ۶ ماه برای بازپرداخت وام‌هایشان مهلت داده شد

از چند سال پیش، سیاست بی‌نیاز شدن از پیام‌رسان‌های خارجی و خودکفا شدن در زمینه پیام‌رسان‌ها، موردتوجه دولت وقت قرار گرفت. در همین راستا چند پیام‌رسان‌ داخلی با حمایت‌های ویژه دولت ارائه شدند و جهت هموارتر شدن راه آن‌ها، پیام‌رسان محبوب تلگرام فیلتر شد.

در سال ۹۷، جلسات زیادی تحت عنوان حمایت از زیست‌بوم پیام‌رسان‌های داخلی، برگزار شد و در این جلسات بسته‌های حمایتی متعددی برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی در نظر گرفته شد.

بسته‌های حمایتی که برای هفت پیام‌رسان مورد تایید مرکز ملی فضای مجازی (سروش، گپ، آی‌گپ، بله، بیسفون، ویسپی و ایتا) ارائه شد، شامل پنج میلیارد تومان وام و پنجاه گیگابیت پهنای باند داخلی برای هرکدام از پیام‌رسان‌ها بود.

علیرغم حمایت‌های بسیار دولت و هزینه‌ای که برای این پیام‌رسان‌ها صرف شد، آمارها حاکی از آن است که هیچکدام از پیام‌رسان‌های داخلی موفق عمل نکرده‌اند و نتوانسته‌اند توجه کاربران ایرانی را به خود جلب کنند.

حالا برخی پیام‌رسان‌های داخلی اعلام کرده‌اند که در بازپرداخت وام‌‌‌هایشان به مشکل خورده‌اند و از دولت مهلت خواسته‌اند تا بتوانند وام‌ها را پس بدهند.

به دنبال درخواست این پیام‌رسان‌ها، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دستور داد که برای بازپرداخت وام‌ها، ۶ ماه به این پیام‌رسان‌ها مهلت داده شود. علت این اقدام حمایت بیشتر از پیام‌رسان‌های داخلی و کمک به توسعه آن‌ها عنوان شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH