اسمارت‌فون‌های شیائومی 12 و شیائومی 12 پرو در روز 7 دی ماه معرفی خواهند شد

گزارشات منتشر شده در اواخر ماه نوامبر با دقتی بالا ادعا کردند که اسمارت‌فون‌های سری شیائومی 12 تا پایان ماه دسامبر معرفی خواهند شد. علیرغم شایعات پیشین مبنی بر اینکه شیائومی 12 نخستین اسمارت‌فون جهان مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 خواهد بود؛ برند چینی نهایتا نتوانست در این عرصه پیشگام باشد. در واقع اکنون این افتخار نصیب شرکت موتورولا و اسمارت‌فون موتورولا اج X30 شده است؛ گجتی که چندی پیش در بازار چین عرضه شد.

به هرحال سری شیائومی 12 پس از مدت‌ها انتظار بالاخره در روز 28 دسامبر (7 دی ماه) معرفی خواهد شد. در این میان برخی شایعات به معرفی مدل‌های شیائومی 12، شیائومی 12X و شیائومی 12 پرو اشاره داشتند. با این‌حال اکنون به‌نظر می‌رسد که در رویداد روز 7 دی ماه شیائومی تنها از 2 دستگاه پرچم‌دار رونمایی خواهد شد.

شیائومی با انتشار یک تیزر جدید شایعه معرفی تنها 2 مدل پرچم‌دار طی رویداد آینده خود را تائید نموده است. بعلاوه کمپانی چینی تصویری باشکوه از نمایشگر اسمارت‌فون را به اشتراک گذاشته است.

ظاهرا هر 2 دستگاه مجهز به نمایشگرهایی با لبه‌های خمیده در طرفین خواهند بود. بدین‌ترتیب شایعات پیشین مبنی بر به‌کارگیری نمایشگری با لبه‌های خمیده در هر 4 طرف رد خواهند شد. دستگاه‌های مورد بحث، شیائومی 12 و شیائومی 12 پرو نام دارند.

شیائومی به عملکرد تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 در سری شیائومی 12 افتخار می‌کند

هر 2 اسمارت‌فون شیائومی 12 و شیائومی 12 پرو مجهز به پردازنده اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 خواهند بود. شیائومی 12 پرو با پلتفرم مذکور در اوایل وقت امروز روی پایگاه داده بنچمارک گیک‌بنچ رویت شد. جهت اطلاع کاربران مبتدی بایستی خاطرنشان کرد که تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 از معماری جدید ARMv9 بهره گرفته و بر پایه فرآیند 4 نانومتری تولید شده است. این پلتفرم مجهز به 1 هسته ARM Cortex-X2 با حداکثر فرکانس 3 گیگاهرتز، 3 هسته ARM Cortex-A710 با حداکثر فرکانس 2.5 گیگاهرتز و 4 هسته ARM Cortex-A510 با حداکثر فرکانس 1.8 گیگاهرتز است.

همچنین این تراشه مجهز به پردازنده گرافیکی آدرنو 730 است که سریع‌ترین GPU عرضه شده توسط کوالکام تا به امروز قلمداد شده و مزیت اصلی تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 نسبت به Dimensity 9000 شرکت مدیاتک به‌شمار می‌رود. مدل معمولی شیائومی 12 نیز پیش‌تر در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد و نتایج تست آن در مقایسه با یک هندست مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 888 پلاس حدودا 8 الی 10 درصد بهتر بود.

همچنین یک پست وبلاگی مجزا در شبکه اجتماعی Weibo با بیان برخی ویژگی‌های عملکردی برجسته به توصیف جذابیت‌های شیائومی 12 و شیائومی 12 پرو پرداخته است. به‌نظر می‌رسد که پلتفرم جدید کوالکام هیاهوی فراوانی را در دفاتر مرکزی کمپانی شیائومی به‌راه انداخته است. با این‌حال عملکرد واقعی این تراشه پس از خریداری نخستین اسمارت‌فون‌های مجهز به آن توسط کاربران مشخص خواهد شد.

اگرچه به‌دنبال انتشار پست‌های اخیر، سناریوی عرضه اسمارت‌فون شیائومی 12X در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است؛ اما معرفی این گجت طی رویداد آینده شیائومی کماکان محتمل خواهد بود. شیائومی 12X احتمالا به‌عنوان یک مدل پرچم‌دار در نظر گرفته نشده و صرفا نقش یک گزینه میان‌رده را برای خانواده را ایفا خواهد کرد. این موضوع بدان معناست که تنها مدل‌های شیائومی 12 و شیائومی 12 پرو به‌عنوان گوشی‌های پرچم‌دار در نظر گرفته خواهند شد. با این‌حال میزان صحت و سقم این گمانه‌زنی‌ها در آینده‌ای نزدیک روشن خواهد شد. به هرحال انتظار می‌رود که سری شیائومی 12 شامل هندست‌های بیش‌تری از جمله شیائومی 12 اولترا باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH