TSMC تولید تراشه M3 اپل برای کامپیوترهای مک را در اواخر سال 2022 آغاز خواهد کرد

به‌نظر می‌ر‌سد که کمپانی تایوانی تولیدکننده تراشه موسوم به TSMC سرگرم برنامه‌ریزی برای آغاز تولید تجاری تراشه‌های طراحی شده بر پایه فرآیند 3 نانومتری خود طی 3 ماهه چهارم سال 2022 است. با این‌حال در مقطع کنونی این موضوع تنها چیزی است که از آن اطلاع داریم.

بر اساس شایعات شرکت اپل نخستین دستگاه‌های خود مجهز به تراشه‌های 3 نانومتری ساخت TSMC را در سال 2023 عرضه خواهد کرد. دستگاه‌های جدید مک مجهز به تراشه M3 و سری آی‌فون 15 با پردازنده بومی A17 Bionic اپل بخشی از این محصولات به‌شمار می‌روند.

TSMC تولید تجاری تراشه 3 نانومتری M3 را احتمالا در 3 ماهه چهارم سال 2022 آغاز خواهد کرد

ارائه عملکرد بهتر و در عین‌حال بهترین بازدهی انرژی از جمله اهداف تولید تراشه‌های 3 نانومتری به‌شمار می‌روند. این تراشه‌ها امکان عملکرد سریع‌تر و شارژدهی طولانی‌تر باتری در دستگاه‌های مک‌بوک و آی‌فون را فراهم می‌کند؛ موضوعی که طی چند سال گذشته همواره جزو اولویت‌های اپل بوده است.

Wayne Ma؛ کارشناس وبسایت The Information پیش‌تر گزارش داد که تراشه M3 با حداکثر 4 قالب عرضه خواهد شد. به گفته وی این موضوع امکان به‌کارگیری CPU با 40 هسته پردازشی را فراهم خواهد کرد. برای مقایسه جالب است بدانید که تراشه M1 مجهز به پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای بوده و CPU مورد استفاده در تراشه‌های M1 پرو و M1 مکس نیز دارای 10 هسته پردازشی است. در حال حاضر کامپیوترهای مک مجهز به تراشه M1 ارائه‌دهنده برترین عملکرد به ازای هر وات در صنعت هستند. بنابراین مهاجرت اپل به سوی فرآیند 3 نانومتری طی مدت چند سال احتمالا موجب سیطره کامل غول کوپرتینویی در صنعت خواهد شد.

وبسایت DigiTimes در گزارش جدید خود خاطرنشان می‌کند که تامین‌کنندگان طرف قرارداد اپل فرآیند ارسال قطعات مورد نیاز جهت ساخت آی‌مک 27 اینچی جدید مجهز به نمایشگر مینی LED را آغاز کرده‌اند.

شرکت اپل احتمالا آی‌مک 27 اینچی جدید خود را در 6 ماهه نخست سال 2022 عرضه خواهد کرد

به‌نظر می‌رسد که این محصول به‌صورت محدود عرضه خواهد شد. در حال حاضر جزئیات بیش‌تری در رابطه با آی‌مک 27 اینچی منتشر نشده است؛ اما گزارش وبسایت DigiTimes ظاهرا به تامین‌کنندگانی اشاره دارد که قطعات مجزایی را جهت مونتاژ نهایی برای تولیدکنندگان بزرگتر ارسال می‌کنند؛ چرا که فرآیند توسعه آی‌مک 27 اینچی جدید به سمت آغاز تولید در حال پیشرفت است.

به گفته راس یانگ؛ تحلیلگر مشهور صنعت نمایشگر، آی‌مک 27 اینچی جدید مجهز به نمایشگر پروموشن خواهد بود. این مشخصه امکان دستیابی به نرخ نوسازی متغیر تا سقف 120 هرتز را فراهم می‌کند. یک خبرچین توئیتری با شناسه dylandkt@ که قابلیت اعتمادپذیری خود را پیش‌تر به اثبات رسانده است؛ ادعا می‌کند که آی‌مک 27 اینچی جدید از الگوی طراحی مشابه با آی‌مک 24 اینچی عرضه شده در اوایل سال جاری بهره خواهد برد. با این‌حال 2 دستگاه از جنبه مدل‌های رنگی با یکدیگر تفاوت خواهند داشت. به گفته راس یانگ توان پردازشی آی‌مک جدید از طریق تراشه‌های M1 پرو و M1 مکس تامین خواهد شد. این نیمه‌هادی‌ها پیش‌تر در مدل‌های 14 و 16 اینچی مک‌بوک پروهای سال 2021 اپل مورد استفاده قرار گرفتند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH