مشخصات دوربین اسمارت‌فون‌های سری شیائومی 12 رسما اعلام شد

با نزدیک شدن به زمان عرضه سری شیائومی 12، کمپانی چینی روند انتشار تدریجی مشخصات این اسمارت‌فون را آغاز کرده است. طی 2 روز گذشته شاهد انتشار اطلاعات رسمی پیرامون نمایشگر و عملکرد گوشی‌های سری شیائومی 12 بودیم. به‌نظر می‌رسد که امروز شیائومی روی مقوله دوربین تمرکز نموده است. لی جون؛ مدیرعامل و بنیان‌گذار شیائومی با انتشار حداقل 4 پست مختلف در شبکه اجتماعی Weibo به کلیه اطلاعات برجسته در رابطه با سری شیائومی 12 اشاره کرد.

نخستین پست وی در صبح امروز نشان داد که شیائومی 12 مجهز به دوربین 50 مگاپیکسلی با سنسور IMX766 ساخت سونی خواهد بود. همچنین وی ادعا می‌کند که این دوربین دارای عملکردهای قدرتمند، قابلیت راه‌اندازی سریع، عکاسی با سرعت بالا، عکس‌برداری ممتد پرسرعت و عکاسی شبانه سریع خواهد بود.

به گفته لی جون سنسور IMX766 پیش‌تر با بازخوردهای مثبتی مواجه شده است. در واقع کمپانی چینی ادعا می‌کند که سری شیائومی 12 احتمالا سریع‌ترین دستگاه جهان در زمینه عکس‌برداری به‌شمار خواهد رفت.

شیائومی ادعا می‌کند که جدیدترین سری پرچم‌دار این شرکت پیشرفت جدیدی را در حوزه تصویربرداری ایجاد نموده است. شیائومی پس از 2 سال تحقیق در خصوص توسعه الگوریتم اکنون یک معماری جدید تصویر را در اختیار دارد. این موضوع در افزایش سرعت راه‌اندازی دوربین و توانایی عکس‌برداری هندست نقش قابل‌توجهی ایفا می‌کند. Zeng Xuezhong؛ یکی از کارمندان واحد موبایل شیائومی پیش‌تر اعلام کرد که این دستگاه دارای سریع‌ترین سرعت عکاسی و قدرتمندترین حالت شبانه است.

شیائومی 12 پرو مجهز به سنسور IMX707 ساخت شرکت سونی خواهد بود

اگرچه کنفرانس مطبوعاتی آینده شیائومی تا پیش از روز 28 دسامبر (7 دی ماه) برگزار نخواهد شد؛ اما اکنون مشخصات کلیدی و اصلی شیائومی 12 در فضای وب منتشر شده است. همچنین لی جون ادعا می‌کند که کمپانی پیشرفت‌های چشمگیری را در دوربین سری شیائومی 12 اعمال خواهد کرد. وی اعلام کرد که شیائومی 12 پرو مجهز به سنسور IMX707 ساخت شرکت سونی خواهد بود. این موضوع بدان معناست که هندست مذکور برای نخستین بار در جهان از این حسگر استفاده خواهد کرد. IMX707 یکی از برترین سنسورهای تولیدی شرکت سونی به‌شمار رفته و با اندازه بسیار بزرگ 1/1.28 اینچی خود از پیکسل‌های درشت 2.44 میکرونی بهره می‌گیرد. همچنین میزان نور ورودی به این حسگر نیز 49 درصد افزایش یافته است.

همچنین شیائومی به منظور ارتقاء قابلیت‌های عکاسی در صحنه‌های شبانه، کارهای زیادی را انجام خواهد داد. بدین‌ترتیب قابلیت‌های بازتولید رنگ در صحنه‌های شبانه، تقویت سایه‌روشن‌ها، عکاسی از صحنه‌های شب و ضبط ویدیو در فضاهای تاریک بهبود خواهد یافت. همچنین لی جون به منظور نمایش توان‌مندی‌های شیائومی 12 پرو در زمینه عکاسی شبانه، نمونه‌هایی از تصاویر ثبت شده با دوربین این هندست را منتشر کرد.

با توجه به شواهد ارائه شده در این تصاویر می‌توان دریافت که دوربین شیائومی 12 پرو در زمینه تنظیم رنگ عملکرد دقیقی داشته و حس واقعی شب را تداعی خواهد کرد. همچنین کنترل مناسب نور، بافتی قوی از کنتراست را میان روشنایی و تاریکی ایجاد خواهد کرد. متاسفانه در حال حاضر پیرامون مشخصات سنسور IMX707 هیچ‌گونه اطلاعات خاصی در دست نیست. با این‌حال از جنبه مشخصات کلیدی به‌نظر می‌رسد که این سنسور با مدل پیش‌تر عرضه شده IMX700 شباهت بسیار زیادی دارد. این سنسور احتمالا ورژن ارتقایافته و بهینه شده IMX700 به‌شمار رفته و رزولوشن پیکسلی آن نیز کماکان برابر با 50 مگاپیکسل خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH