یک نمایشگر جدید امکان چشیدن طعم‌های مختلف را در اختیار کاربران قرار می‌دهد!

تاکنون احتمالا برای شما پیش آمده که مشغول تماشای یک برنامه آشپزی از تلویزیون باشید و مجری خطاب به شما اعلام کند که “ای کاش می‌توانستید طعم غذا را بچشید.” با این‌حال اکنون خبرهای خوبی در این زمینه منتشر شده است؛ چرا که پروفسور هومی میاشیتا از دانشگاه میجی و تیم تحقیقاتی وی موفق به ساخت نمونه اولیه نمایشگری شده‌اند که به کاربران امکان می‌دهد تا از طریق تماس زبان خود با آیتم‌های روی نمایشگر قادر به چشیدن طعم آن‌ها باشند.

روش کار به این ترتیب است که 10 قوطی، طعم‌های مختلف را بر روی یک لایه فیلم بهداشتی که در سطح صفحه‌نمایش قرار می‌گیرد؛ اسپری می‌کنند. بدین‌ترتیب کاربران به منظور چشیدن طعم آیتم در حال نمایش می‌توانند زبان خود را بر روی نمایشگر قرار داده و حرکت دهند.

بهترین بخش کار این است که به گفته پروفسور میاشیتا هزینه تولید انبوه چنین نمایشگری چندان گران نبوده و ساخت این پنل حدودا 875 دلار هزینه دربر خواهد داشت.

وی ضمن گفتگو با نشریه رویترز اعلام کرد: “هدف از توسعه چنین نمایشگری این است که امکان تجربه چیزی نظیر غذا خوردن در یک رستوران در آن سوی دنیا را برای کاربران فراهم نماییم؛ حتی اگر آن‌ها از منازل خود خارج نشوند. پروفسور میاشیتا در ادامه خاطرنشان کرد که وی دنیایی را تصور می‌کند که در آن مردم قادر به دانلود “محتوای مزه” خواهند بود.

بنابراین تصور کنید که به بازدید از یک رستوران فکر می‌کنید؛ در حالی‌که قبلا هرگز غذاهای آن‌را تست نکرده‌اید. بنابراین این رستوران می‌تواند محتوای طعمی قابل دانلودی را ایجاد نموده و در رابطه با غذاهای خود نگرشی اجمالی را در اختیار کاربران قرار دهد.

این یک ایده بسیار نوآورانه و در عین‌حال جالب است. اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این فناوری از ارزش تجاری بالایی برخوردار خواهد بود یا خیر. برای مشاهده ویدیوی مربوط به نحوه کارکرد نمایشگر کافیست اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH