رئیس رگولاتوری: اینترنت موبایل ارزان است و باید قیمت اینترنت در سال آینده افزایش یابد!

چند روز پیش، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن ابراز تاسف نسبت به کیفیت اینترنت ثابت و رتبه کشور ما در رده‌بندی جهانی، اعلام کرده بود که براساس مصوبه مجلس تا پایان سال ۱۴۰۰، قیمت اینترنت ثابت نباید افزایش پیدا کند.

امروز نیز صادق عباسی شاهکوه، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در رابطه با موضوع تعرفه‌های اینترنت ثابت و همراه، نظرات خود را اعلام کرد.

وی گفت: در حال حاضر قیمت اینترنت موبایل در کشور ما پایین است؛ به همین دلیل مردم ترجیح می‌دهند به جای اینترنت ثابت، از اینترنت همراه استفاده کنند و این موضوع به اپراتورهای ارائه‌دهنده اینترنت ثابت، لطمه زده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه گفت: برای اینکه کیفیت اینترنت ثابت بالا برود، لازم است که قیمت‌ها اصلاح شود. چرا که وقتی کیفیت و قیمت هر دو پایین باشند، مردم بیشتر ضرر خواهند کرد. با بالا رفتن قیمت‌ها، کیفیت نیز ارتقا خواهد یافت.

صادق عباسی شاهکوه افزود: در کشورهای دیگر نیز قیمت اینترنت موبایل، مثل کشور ما انقدر ارزان نیست. پس باید تعرفه‌های اینترنت موبایل و ثابت هر دو اصلاح شود تا اپراتورهای ارائه‌دهنده اینترنت ثابت، مخاطبان خود را از دست نداده و متضرر نشوند و همچنین بتوانند کیفیت اینترنت ثابت را بهبود بخشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر، در حال بررسی مدل‌های قیمتی هستیم و اپراتورها باید قیمت‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند و اگر پیشنهادات آن‌ها با مقررات در تضاد نباشد، پذیرفته خواهد شد.

رئیس رگولاتوری در نهایت گفت: براساس مصوبه مجلس تا پایان سال ۱۴۰۰، تعرفه‌های اینترنت نباید افزایش یابد. بنابراین این افزایش قیمت را در سال ۱۴۰۱، اعمال خواهیم کرد.

20 در مورد “رئیس رگولاتوری: اینترنت موبایل ارزان است و باید قیمت اینترنت در سال آینده افزایش یابد!”

  1. این جمله رو که گفت دیگه پاچیدم از خنده

    چرا که وقتی کیفیت و قیمت هر دو پایین باشند، مردم بیشتر ضرر خواهند کرد. با بالا رفتن قیمت‌ها، کیفیت نیز ارتقا خواهد یافت

    1
    5
  2. همیشه بخش اول که قیمت هاست رو با کشورهای دیگه مقایسه می کنن اما بخش دوم که درامد مردمه رو در نظر نمی گیرن. اگه که قیمت اینترنت موبایل در کشورهای دیگه بالاست در مقابل درامدهای مردم هم بالاست.
    سرعت و کیفیت اینترنت موبایل هم در این مدت به شدت پایین اومده، مثلاً من روی 4جی پلاس با سرعت 7.5 مگابایت دانلود می کردم، الان در بهترین حالت 2 مگابایت دانلود می کنه و پایین اومدن کیفیت اینترنت رو هم به وضوح احساس می کنم.

    1
    4
  3. قیمت ارز
    قیمت دلار
    قیمت بنزین و نفت
    اینم روش …
    مردم تا یه جایی تحمل می کنند
    اینا یکی از مهم ترین درآمداشون از تولید و واردات خودرو هست.کافیه فقط 3 ماه ماشین نخرید تا دسته جمعی نابود بشن و به گل بشینن.
    #من_ماشین_نمیخرم

    1
    8
  4. من یه دوره ای خارج ار کشور رفته بودم همه چی به کنار ولی شرمندگی جلو یه کشور با منابع کمتر شایدم فقیرتر از ما و داشتن مکالمه ارزان و اینترنت بسیار ارزانتر تو یه کشور خارجی برای اون هم دوره خودم؛ یک طرف.
    وقتش نیست از عافیت طلبی و کار 20 دقیقه ای درآمد هنگفت درآوردن دست بکشید؟ اون هم فقط چون کشور محدود و دست شماست؟

    2
    11
    1. ببخشید اما کشور ما تازه حدود چهل ساله که داره خودش , خودش رو با وجود تمام مانع ها اداره میکنه و میشه گفت تازه داره پیشرفت میکنه و طبیعیه که هنوز سرور سراسری نداره آیا اون کشوری که شما رفتید هم اینطوری بوده؟ وضعیت کشور ها با هم متفاوته و قابل مقایسه نیست و الآن واقعا چیزایی پر اهمیت تر از اینترنت در حال اتفاق افتادنه که دارن به اون رسیدگی میکنن و اینکه شما هم اون مسئولین نیستید که بخواید نظر بدید پس بهتر نیست که جای اونا نظر ندید؟

      4
      1
  5. وقتی من یکسال منتظر موندم یه خط تلفن برای خونم وصل کنن تا بتونم اینترنت adsl بگیرم الانم تو لیستم برام پورت باز بشه مجبورم از اینترنت موبایل استفاده کنم. و الان بیشتر از 2 سال هست واسه ftth منتظرم بیان کابل کشی کنن. (هر دو رو باهم دو سال پیش ثبت نام کردم). وقتی نمیتونین اینترنت ثابت بدین بدون اینترنت بمونیم؟

    1
    15
  6. اکثر شهرها مخابرات در این چند سال اصلا توسعه شبکه نداشته مردم بالاجبار به سمت اینترنت همراه رفته اند تازه توان خرید بسته های هنراه را ندارند

    1
    9
  7. میگه قیمت اینترنت موبایل در ایران نسبت به کشورهای دیگر ارزانتر هست اما درآمد مردم ایران را نسبت به مردم کشورهای دیگر مقایسه نمیکنه حقوق اداره کاری در ایران 4 میلیون تومن هست که با احتساب دلار سی هزارتومن میشه حدود 140 دلار میشود درآمد مردم بیشتر کشورها بالای دو هزار دلار در ماه هست واقعا این مسئولان فکر کردن ما مردم احمق هستیم و از هیچ چیزی اطلاع نداریم که با این حرفهاشون به شعور مردم توهین میکنن

    1
    18
  8. “در کشورهای دیگر نیز قیمت اینترنت موبایل، مثل کشور ما انقدر ارزان نیست.”
    آره خب حقوق شونم 50-60 برابر ماس دکتر .. اینم در نظر داشته باشی بد نیست

    1
    11
    1. مجتبی مسکینی

      چیزی وجود نداره! هرچی هست احتمالا مشکل سیستم شماست
      کش رو پاک کنید یا روی یک دستگاه دیگه ببینید

  9. این بابا و امثال این تو این نظام ، اینقدر پولدارن که صد تومن دویست تومن حتی پاره‌ای از اسکناسهاشونم نیست

    اونا ما رو با خارجی‌ها مقایسه نمی‌کنن ، با میزان ثروتی که خودشون تو این آب گِل آلود که با جان و خون مردم بدست آوردن ، مقایسه می‌کنن

    2
    14
  10. متاسفانه برای چیز های دیگه ما رو با دیگر کشور ها مقایسه نمی کنند ولی برای افزایش پول اینترنت کشور های دیگه رو مثال میزنن اگه واقعا میخوان کاری کنند باید اینترنت ماهواره ای رو راه اندازی کنن با قیمت خوب و بصرفه.

    1
    43

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH