پس از بررسی‌های صورت گرفته تنها نام طرح صیانت تغییر کرد!

امروز کمیسیون مشترک طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی، پس از دریافت بیانیه مرکز پژوهش‌های مجلس، مجددا آغاز به کار کرد و یازدهمین جلسه رسمی خود را برگزار نمود.

در این جلسه اکثریت اعضای کمیسیون، از جمله رضا تقی پور، رئیس هیئت مدیره، به شدت به انتقاد و مخالفت با بیانیه مرکز پژوهش‌ها مبنی بر اینکه طرح صیانت در تضاد با قانون اساسی است، پرداختند.

رضا تقی‌پور، رئیس کمیسیون مشترک طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی، در رابطه با مزایای افزایش ترافیک داخلی گفت: کره‌جنوبی در رابطه با مدیریت فضای مجازی بسیار خوب عمل کرده است. در این کشور ۸۵ درصد از ترافیک مصرفی داخلی است‌ و این موضوع از لحاظ اقتصادی به صرفه است. بنابراین ما نیز باید همین مدل را پیاده کنیم.

تقی‌پور ادامه داد: متخصصین ما هیچ چیز از گوگل و شرکت‌های بزرگ کم ندارند و باید حمایت بیشتری از پیام‌رسان‌های داخلی صورت بگیرد. ما در حال حاضر از نحوه حمایت از پلتفرم‌های داخلی راضی نیستیم.

رئیس کمیسیون مشترک طرح صیانت افزود: باید یک مرکز برای نظارت و تنظیم‌گری پلتفرم‌های داخلی تاسیس شود تا نهادهای مختلف نتوانند در کار آن‌ها دخالت کنند. به نظر من همین کمیسیون برای نظارت بر پلتفرم‌های داخلی عالی است.

در انتهای جلسه، پس از بحث و گفتگو بین اعضای کمیسیون، تصمیم بر آن شد که نام طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی به «نظام تنظیم مقررات فضای مجازی» تغییر پیدا کند.

در نهایت این کمیسیون اعلام کرد که مخالفت مرکز پژوهش‌ها نمی‌تواند مانع ادامه فعالیت ما شود و این طرح را با عنوان جدید، در جلسات بعدی بررسی خواهیم کرد.

1 در مورد “پس از بررسی‌های صورت گرفته تنها نام طرح صیانت تغییر کرد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH