طرح صیانت مجددا به مرکز پژوهش‌ها بازگشت خورد

عصر دیروز، کمیسیون مشترک طرح حمایت (صیانت) از حقوق کاربران در فضای مجازی، جلسه دیگری با حضور تمام اعضا برگزار کرد.

در این جلسه درباره درخواست مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، مبنی بر بررسی مجدد طرح حمایت (صیانت) از حقوق کاربران در فضای مجازی، بحث و تصمیم‌گیری شد.

جلسه قبلی این کمیسیون درحالی برگزار شد که اکثریت اعضا از جمله رئیس کمیسیون، نسبت به بیانیه مرکز پژوهش‌های مجلس، انتقادات بسیاری روا داشتند و تنش‌های لفظی در جلسه به وجود آمد. از جمله گلایه‌مندی‌های اعضای کمیسیون، انتشار سریع بیانیه در فضای مجازی و برخورد احساسی و ژورنالیستی مرکز پژوهش‌های مجلس بود.

گویا اعضای کمیسیون انتظار نداشتند که متن بیانیه به اطلاع عموم برسد و در نظر داشتند که مرکز پژوهش‌ها، نظر خود را به صورت محرمانه به اطلاع کمیسیون مشترک این طرح برساند.

در هر حال، در جلسه دیروز بنا بر توافق اکثریت اعضای کمیسیون، با درخواست مرکز پژوهش‌های مجلس موافقت شد و بنا‌ شد که نسخه اصلی طرح صیانت که در تیرماه ۱۴۰۰، در صحن علنی مجلس برای بررسی براساس اصل ۸۵ به رای گذاشته شده بود، مجددا برای بررسی به مرکز پژوهش‌ها ارجاع داده شود اما به شرطها و شروطها!

اعضای کمیسیون تاکید کردند که نظر مرکز پژوهش‌ها تنها جنبه کارشناسی دارد و آن‌ها اجازه ندارند مفاد نسخه اصلی طرح را تغییر دهند!

نمایندگان عضو کمیسیون مشترک حمایت (صیانت) از کاربران در فضای مجازی، همچنین به مرکز پژوهش‌های مجلس هشدار دادند که این بار بررسی‌ها باید با دقت لازم و به دور از حاشیه‌های رسانه‌ای انجام شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH