30 بازی‌ جذابی که باید حداقل یکبار قبل از مرگ تجربه کنید

در این مطلب قصد داریم تا فهرست جامع بهترین بازی های کامپیوتری تاریخ را به شما معرفی کنیم.

صنعت بازی‌های ویدئویی امروزه گستردگی و تنوع بسیار زیادی دارد، تعداد و سبک‌های بازی‌ها آنقدر زیاد است که حتی اگر بخواهیم تا آخر عمر نیز بازی کنیم، شاید بازی جدید کم نیاوریم. پس انتخاب بین این دریای وسیع سرگرمی کاری دشوار خواهد بود.

از طرفی بازی‌هایی وجود دارند که بسیار حیف است که قبل از مرگ از زیر دستانمان در بروند. بازی‌هایی که شاید حسی متفاوت را ارائه دهند، یا شاید داستانی تاثیرگذار و یا گرافیک بی‌نظیری داشته باشند و همینطور شاید پایه‌های صنعت بازی را لرزانده باشند.

در نهایت بزرگ‌ترین رسالت یک بازی، سرگرم کننده بودن آن است و خیلی از بازی‌ها در ظاهر چیزی برای ارائه ندارند اما نوآوری‌های جذابی برای سرگرم کردن مخاطب را در خود جای داده‌اند. بنابراین در این مقاله قصد داریم تا کمی به شما کمک کنیم که این بازی‌ها را از دست ندهید. با آی‌تی‌رسان همراه باشید تا به معرفی فرنچایز‌هایی بپردازیم که قبل از مرگ باید حتما یک بار تجربه کنید. تمامی این بازی‌ها جزء بهترین بازی های کامپیوتری تاریخ محسوب می‌شوند.

Zelda

لیست خود را با فرنچایزی شروع می‌کنیم که عنوان بهترین بازی تاریخ را از نظر متاکریتیک در میان بازی‌های خود دارد. به علاوه، این فرنچایز بازی کامپیوتری همواره از نمره بالایی برخوردار بوده و بار‌ها نام آن در میان بازی‌های برتر به چشم می‌خورد. بسیاری ممکن است با قضاوت از روی ظاهر حتی سراغ این فرنچایز نروند اما کافیست فرصتی به آن دهید تا متوجه شوید که چرا هر کس که فرصتی به آن داد، پشیمان نشد.

 

گیم‌پلی روان و سرگرم کننده و شخصیت‌های دوست داشتنی و بامزه همیشه از خصوصیات این سری بوده است. بهترین عنوان در این سری به عقیده بسیاری Zelda Ocarina of Time نام دارد. اما اگر علاقه به تجربه بازی‌های جدیدتر با گرافیک بهتر دارید، می‌توانید به سراغ جدید‌ترین عنوان این مجموعه یعنی Zelda breath of the wild بروید.

Grand Theft Auto

کم‌تر کسی است که نام GTA را نشنیده باشد. استودیو راک‌استار با اولین نسخه از این مجموعه تا آخرین عنوانی که منتشر شد، شاهکاری پس از دیگری خلق کرد. همچنین این مجموعه همواره فروش فوق العاده‌ای داشته و چند عنوان این مجموعه میان پرفروش‌ترین و همینطور بهترین بازی‌های تاریخ قرار دارد.

بهترین بازی تاریخ

داستان‌های درگیر کننده، گیم‌پلی متنوع و گرافیک چشم نواز همیشه از خصوصیات این مجموعه بوده است. به نقل از متاکریتیک بهترین عنوان این مجموعه GTA IV است. همچنین San Andreas نیز جزء خاطره‌انگیزترین‌های این مجموعه است و در آخر جدید‌ترین عنوان در این فرنچایز GTA V است که بعد از سال‌ها همچنان فروش خوبی دارد.

Mario

محبوب‌ترین شخصیت صنعت بازی طبق بررسی‌ها، شخصیت بامزه و دوست‌داشتنی ماریو است. ماریویی که خیلی‌ها در ایران او را به نام قارچ‌خور می‌شناسند. تا به حال این شخصیت بالغ بر 20 بازی در سبک‌های مختلف داشته است.

از بازی‌های دو بعدی گرفته تا ریسینگ. بالاترین نمره در این فرنچایز متعلق به بازی Mario Galaxy بوده و آخرین عنوان این مجموعه Super Mario 3D World است.

Red Dead

یکی دیگر از شاهکار‌های راک‌استار را می‌توان فرنچایز Red Dead خواند. این محموعه شما را به دل غرب وحشی خواهد برد تا یک زندگی خلافکارانه و گاوچرانی را تجربه کنید. این سری نیز همچون GTA دنیاسازی محشر و پرجزئیاتی دارد.

بهترین بازی تاریخ

به طوری که در آخرین عنوان این مجموعه این موضوع به بالاترین حد خود می‌رسد و با یک بازی بسیار زیبا از لحاظ گرافیک فنی و هنری طرف هستیم که در رده بهترین‌ها قرار دارد و همچنین جزئیات شهر‌ها و رفتار مردم و هر آنچه که فکرش را بکنید، دیوانه کننده است. در کنار تمامی این‌ها داستان بسیار شنیدنی و احساسی را نیز قرار دهید تا با یکی از بهترین بازی‌های تاریخ روبه‌رو شوید. بالاترین نمره در این سری مربوط به آخرین عنوان این مجموعه یعنی Red Dead Redemption 2 است.

Metroid

سری متروید در کنار سری Castlevania آنقدر در صنعت بازی تاثیر گذار بوده‌اند که سبک مربوط به خود یعنی Metroid-vania را به وجود آورده‌اند. در این سبک بازی‌ها که متروید از پایه گذار‌های آن است، بازیکن به گشت و گذار و ماجراجویی در محیط‌های پلتفرمر خواهد پرداخت.

بهترین بازی تاریخ

شاید یکی از مثال‌هایی که برای بسیاری ملموس باشد، محیط‌هایی است که در ابتدای بازی از کنارشان عبور می‌کنید و نمی‌توانید وارد آن بشوید تا این که بعدها یک آیتم جدید پیدا می‌کنید و با برگشتن به آن محیط، می‌توانید از آن عبور کنید و خب طبیعیست که یکی از کسانی که به بهترین نحو این کار را انجام می‌دهد، یکی از بنیان‌گذارهایش باشد. بهترین عنوان این سری Metroid Prime بوده اما آخرین عنوان این سری که امسال نیز نامزد بهترین بازی سال شد، Metroid dread است.

Halo

قطعا یکی از فرنچایز‌هایی که تاثیر بسزایی در صنعت بازی داشته، سری هیلو است. بسیاری از بازی‌های شوتینگ آنچه که امروز هستند را مدیون هیلو اند. سری هیلو در کنار گیم‌پلی بسیار سرگرم کننده و روان، دارای داستانی بسیار پرجزئیات و زیباست و در طی چندین بازی روایت شده و می‌شود. در این بازی‌ها یکی از شخصیت‌های بسیار محبوب و مشهور یعنی مستر چیف را کنترل می‌کنیم.

بازی‌های هیلو در تنوع سلاح‌ها و وسایل نقلیه و تمام ترکیباتی که با هم و یا علیه یکدیگر می‌سازند، بسیار دیدنی است. و آزادی عملی که در استفاده از این تجهیزات به روش‌های مختلفی که داریم، ارزش تکرار این بازی را بسیار بالا می‌برد. بهترین عنوان این مجموعه Halo Combat Evolved است و آخرین نسخه این سری که امسال منتشر شد نیز Halo Infinite است.

Half-Life

یکی دیگر از سری بازی‌های مهم و تاثیرگذار صنعت گیم، مجموعه هفلایف است. گرافیک فوق‌العاده، داستان درگیر کننده و گیم‌پلی انقلابی این بازی را از نظر برخی به بهترین بازی تاریخ تبدیل می‌کند.

بهترین بازی تاریخ

یکی از نکاتی که این بازی را خاص می‌کرد، استفاده کم از کات‌سین و روایت اکثر داستان از چشمان کاراکتر بازی و شما بود. همچنین دیگر نکته متمایز کننده این بازی فیزیک بسیار واقع گرایانه آن بود که در کنار تفنگ جاذبه، آزادی عمل بسیاری به کاربر می‌داد و او را به استفاده از خلاقیت در عبور از مراحل دعوت می‌کرد. بهترین نسخه‌ این مجموعه Half-Life 2 و آخرین عنوان آن نسخه VR این بازی بود.

Bioshock

سری بایوشاک نیز یکی از پرطرفدارترین فرنچایز‌هاست. دلیل محبوبیت این سری فضاسازی و اتمسفر بسیار زیبای محیط بازی است. همچنین باس فایت‌های به یاد ماندنی این بازی و داستان جذاب آن در تبدیل شدن آن به یک تجربه جذاب و خاطره‌انگیز بی‌تاثیر نبوده است.

بایوشاک یک بهترین نمره را داشته و آخرین عنوان این مجموعه Bioshock Infinite نام دارد.

Uncharted

بهترین جا برای خالی کردن هیجانی که از تماشای فیلم‌های ایندیانا جونز پیدا می‌کنید، بازی‌های آنچارتد است.

بهترین بازی تاریخ

از حل پازل‌های خلاقانه تا شلیک به دشمنان‌تان بر روی قطار و هواپیما و یا آویزان از یک طنابی که به ماشینی وصل است، همگی این مجموعه را به تجربه‌ای بسیار هیجان انگیز تبدیل می‌کند. شما در این مجموعه اکثرا در حال سقوط از صخره‌ها و ساختمان‌ها هستید. در کنار گیم‌پلی جذاب، اجرای خوب بازیگران به شما در برقراری ارتباط با شخصیت‌ها کمک خواهد کرد. بهترین نسخه از این مجموعه به گفته متاکریتیک قسمت دوم آن است و آخرین عنوان این سری Lost Legacy نام دارد.

Resident Evil

سری رزیدنت اویل در پیشرفت بازی‌های ترسناک و بقا نقش بسزایی داشته و همواره جزء بهترین‌ها بوده است. این سری برخی از بهترین تجربه‌های ترسناک را ارائه می‌دهد و در هر کدام از عنوان‌های خود شما را به موجودات ترسناک جدیدی رو‌به‌رو خواهد کرد. چندین و چند شخصیت از این مجموعه شهرت بالایی میان گیمر‌ها دارند.

این سری همچنین چندین بار شاهد تغییر سبک بوده است. از دوربین کارگردانی شده به سوم شخص و در نهایت به اول شخص، تمامی این تغییرات به خوبی پیاده شده و رضایت مخاطبین را جلب کرده است. بالاترین امتیاز میان عناوین این مجموعه برای Resident Evil 4 بوده و آخرین نسخه این سری Resident Evil Village است.

Batman Arkham Collection

نماینده بازی‌های کمیکی در این لیست، مجموعه بازی‌های بتمن راک‌استدی است. شرور‌های بی‌شماری که در این مجموعه حضور دارند، اجرای خوب کاریزمای شخصیت بتمن، شخصیت پردازی دیگر کاراکتر‌‌ها و داستان درگیر کننده بازی‌های این مجموعه، آن را تبدیل به یکی از سری‌های با ارزش صنعت بازی می‌کنند.

بهترین بازی تاریخ

گجت‌های جذاب بتمن را نیز نمی‌توان نادیده گرفت که تنوع زیادی به گیم‌پلی می‌بخشند. بهترین نسخه این فرنچایز Arkham City و آخرین عنوان این مجموعه Arkham Knight نام دارد.

Mass Effect

سه‌گانه مس‌افکت از سری بازی‌هایی است که می‌توان به بسیاری از افراد توصیه کرد. آزادی عمل در تصمیم‌گیری این بازی در کنار نویسندگی و اجرای شخصیت‌هایش ماجراجویی‌های به یاد ماندنی و جذابی را به ارمغان آورده است.

یکی از بهترین بازی‌های تاریخ با تم فضایی را می‌توان مس افکت خواند. جدیدترین عنوان این سری Mass Effect Andromed و بهترین نسخه این سری را Mass Effect 2 می‌دانند.

The Elder Scrolls

سری الدر اسکرولز یکی از بهترین سری بازی‌های جهان باز و نقش آفرینی است. این مجموعه همواره به نقشه‌های بسیار وسیع و آزادی عمل بیش از اندازه معروف بوده است و دفعات زیادی جایزه بهترین بازی سال را دریافت کرد.

بهترین بازی تاریخ

این فرنچایز که توسط بتسدا توسعه داده شده مثال بارز جهان‌سازی پر‌جزئیات و اجرای درست سبک نقش آفرینی است. بهترین و آخرین عنوان این مجموعه Skyrim بود.

Metal Gear

فرنچایز متال‌گیر از شاهکار‌های کوجیما، کارگردان معروف صنعت بازی است. این سری را می‌توان پدر مخفی کاری در بازی‌ها دانست. در متال‌گیر بود که برای اولین بار شما می‌توانستید بی‌سر و صدا دشمنان خود را به قتل برسانید و طبیعی است که با گذر زمان این مجموعه یکی از بهترین تجربه‌های مخفی کاری را ارائه دهد.

همچنین این سری از پیش‌گامان ساخت بیس و ارتقای آن بود. در این میان، بازی‌های این سری همواره از داستانی جذاب و موسیقی شنیدنی‌ برخوردار بوده‌اند. بالاترین امتیاز در این مجموعه به Metal Gear Solid 2 رسیده و جدیدترین عنوان این مجموعه که دیگر به دست کوجیما کارگردانی نمی‌شود، Metal Gear Survive است.

The Last of Us

نمرات بالای لست آف آس در اصل به دلیل داستان درگیر کننده و متفاوت آن است. در این مجموعه داستان پدر و دختری را با روایتی جذاب، دیالوگ‌هایی شنیدنی و اجرای بسیار خوب شخصیت‌ها می‌شنویم.

بهترین بازی تاریخ

پرداختی که به روابط بین شخصیت‌ها در جهان آخرالزمانی بازی شده، مثال‌زدنی است. همچنین گرافیک بسیار زیبا و واقع‌گرایانه بازی در کنار گیم‌پلی درگیر کننده آن این سری را بسیار ارزشمند کرده است. نسخه دوم این فرنچایز بیشترین جوایز تاریخ را برنده شد اما در متاکریتیک بالاترین نمره در سری را نسخه اول آن یدک می‌کشد. قابل ذکر است که برخی معتقدند که نسخه دوم این سری به دلیل خلاء‌های داستانی که دارد لایق حظور در لیست بهترین بازی های کامپیوتری تاریخ نیست.

Portal

بهترین بازی پازل محور تاریخ از نظر بسیاری از منتقدان سری پورتال است. این سری با کاراکتر‌های بامزه و صداگذاری جذاب خود و از همه مهم‌تر پازل‌هایی که بسیار خلاقانه‌اند و حل کردن آن‌ها لذت زیادی دارد، می‌تواند شما را سرگرم کند.

بهترین بازی تاریخ

بهترین و آخرین نسخه این مجموعه Portal 2 است.

Call of Duty

این فرنچایز نیز بسیار میان گیمر‌ها محبوب و شناخته شده است. تقریبا به صورت سالانه نام عنوان جدید این مجموعه به گوشمان می‌خورد و از پرفروش‌ترین سری‌های تاریخ است. بی‌دلیل هم نیست؛ مجموعه کال‌آف‌دیوتی همواره یکی از بهترین تجربه‌های شوتینگ اول شخص را ارائه داده و فرمول خود را با گذر زمان پخته‌تر نیز کرده است. این بازی شما را از جنگ جهانی گرفته تا فضا خواهد برد و مالتی‌پلیر سرگرم کننده‌ای را نیز ارائه می‌دهد.

بهترین بازی تاریخ

بالاترین امتیاز در این فرنچایز مربوط به عنوان Modern Warfare 2 بوده و جدیدترین نسخه آن Vanguard است.

God of War

کریتوس عصبانی، خشن و قدرتمند نیز از شناخته‌شده‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی‌هاست. فرنچایز خدای جنگ همیشه از برگ برنده‌های سونی بوده است. در این سری شما به افسانه‌های یونانی و اسکاندیناوی سفر خواهید کرد تا به قتل و عام خدایان بپردازید.

داستان مجموعه بسیار جذاب، گرافیک آن بسیار مثال‌زدنی و گیم‌پلیش همواره هیجان انگیز و درگیر کننده بوده‌اند. در سه‌گانه اول سبک کلی بازی هک‌اند‌اسلش بوده اما در عنوان چهارم بازی ریبوت شد و به زاویه سوم شخص تغییر کرد و تمامی نقاط قوت بازی بهبود یافت. بهترین و جدید‌ترین عنوان سری، God of War بوده که در واقع همان نسخه چهارم است. این بازی با گرفتن جایزه بهترین بازی سال از Red Dead Redemption 2 نشان داد که چه بازی ارزشمندی در تاریخ بازی های کامپیوتری است.

Gears of War

این سری را می‌توان دارای برخی از بهترین عنوان‌های Cover Based Shooter دانست. از شلیک گرفته تا تعویض خشاب، این سری حس خوبی را به مخاطب القا می‌کند.

بهترین بازی تاریخ

بازی در مورد نبرد با انسان‌های جهش یافته‌ای است که حال تبدیل به یک گونه دیگر شده و می‌خواهند تا سیاره را برای خود تصرف کنند. روایت جذاب و شخصیت‌های دوست‌داشتنی این سری را در کنار گیم‌پلی خوبش به یک مجموعه ارزشمند تبدیل می‌کند. بهترین نسخه این سری با توجه به متاکریتیک، Gears of War 1 بوده و جدید‌ترین عنوان این سری Gears 5 است.

Witcher

یکی دیگر از سری‌های فانتزی و جهان‌باز-نقش آفرینی پرافتخار صنعت بازی، مجموعه ویچر است. از گیم‌پلی متنوع گرفته تا آزادی عمل زیاد و شخصی سازی پرجزئیات این فرنچایز را به یک تجربه واجب برای هر گیمر تبدیل می‌کند.

جهان بازی بسیار بزرگ و پر از نکته‌ها و مراحل فرعی ریز و درشت است که ساعت‌ها شما را سرگرم خواهد کرد. همچنین بازی داستانی درگیرکننده دارد که پایان آن با توجه به تصمیمات شما رقم می‌خورد. بهترین و جدیدترین عنوان این مجموعه Witcher 3 است.

Minecraft

نوبت به پرفروش‌ترین بازی تاریخ رسید. سری ماین‌کرفت را بر روی اکثر پلتفرم‌ها مانند گوشی همراه می‌توان تجربه کرد. بازی گرافیک و یا داستان خاصی ندارد اما آزادی عمل برای ساخت هر آنچه که تمایل دارید را در اختیارتان می‌گذارد.

بهترین بازی تاریخ

این آزادی تا حدی زیاد است که سازه‌های بسیار عظیم و سرسام آوری را در این بازی می‌بینیم که همگی توسط مردم ساخته شده‌اند. بهترین و پرفروش‌ترین عنوان این سری همان ماین کرفت اورجینال است. اما آخرین عنوان آن Minecraft Dungeons بوده که یک بازی نما بالا و اکشن ماجراجویی است.

Fallout

یکی دیگر از عناوینی که ساخته استودیو بتسدا است Fallout بوده که ارزش تجربه بالایی دارد. داستان سری در مورد دنیایی آخرالزمانی بوده که توسط بمب‌های اتم از بین رفته و مردم را به زندگی در پناهگاه‌های زیرزمینی وادار کرده است.

نبرد با موجودات جهش یافته در کنار Gun Play هیجان انگیز بازی و فضاسازی آن از نقاط قوت این مجموعه هستند. عناصر نقش آفرینی و داستانی نیز به محبوبیت این سری کمک کرده‌اند. بالاترین نمره در این مجموعه برای عنوان Fallout 3 بوده و جدیدترین آن نیز Fallout 76 است.

Forza

حتی اگر اهل بازی ریسینگ نیستید، حیف است که قبل از مرگ یک‌بار بازی ریسینگ را تجربه نکنید، تجربه سری فورتزا برای شما از نان شب نیز واجب‌تر است. به جرات می‌توان گفت که در سال‌های اخیر این سری بهترین تجربه ریسینگ را ارائه می‌دهد.

بهترین بازی تاریخ

گرافیک و صداگذاری بی نقص از خصوصیات این مجموعه است که در کنار گیم‌پلی جذاب آن، فورتزا را در این لیست قرار می‌دهند. بهترین عنوان این سری بر طبق متاکریتیک Forza Horizon 4 و جدیدترین نسخه در این فرنچایز Forza Horizon 5 است. پس فراموش نکنید که اگر به دنبال یکی از بهترین بازی های کامپیوتری ریسینگ تاریخ هستید فورتزا منتظر شماست.

Assassin’s Creed

یکی دیگر از فرنچایز‌های نام آشنای این لیست اساسینز کرید است. بازیی که چند وقت یک‌بار نام آن را می‌شنویم و هر بار ما را به یک دوره تاریخی می‌برد. پارکور، مخفی کاری و سلاح نام آشنای این مجموعه یعنی Hidden Blade از اعضای جدا نشدنی این سری هستند.

نقشه‌های پرجزئیات و داستان‌های معمولا درگیرکننده از نقات قوت اساسینز کرید به حساب می‌آیند. همچنین قابل ذکر است که بعد از عنوان Syndicate این مجموعه دستخوش تغییر شد و عناصر نقش آفرینی زیادی به آن تزریق گردید. برخی نسخه‌های جدید این سری را جزء بهترین بازی‌ های کامپیوتری تاریخ نمی‌دانند و از طرفی برخی باور دارند که نسخه‌های جدید آن بهتر و خوش ساخت‌تر هستند. بالاترین امتیاز در این سری مربوط به عنوان Assassin Creed 2 و جدیدترین نسخه آن نیز Valhalla است.

Dark Souls

بازی‌های سولز بورن را نیز اکثرا می‌شناسند. دلیل اصلی شهرت این بازی‌ها، سختی بسیار زیاد و در عین حال لذت بخش آن است. محبوب‌ترین این بازی‌ها اما بازی Dark Souls بوده که تا به حال سه نسخه از آن عرضه شده است.

بهترین بازی تاریخ

شاهکار اصلی سازنده، پیاده‌سازی بسیار خوب گیم‌پلی در این سری بازی‌هاست. لذتی که بعد از شکست هر باس تجربه می‌کنید را در بازی دیگری نمی‌توانید پیدا کنید.

Animal Crossing

سری انیمال کراسینگ نیز یکی از سری‌های محبوب است که در آن برخلاف بازی‌های دیگر این لیست که دنیا در خطر است و فقط شما می‌توانید آن را نجات دهید، قرار است صرفا به جزیره خود رسیدگی کنید و از کشاورزی و ماهی‌گیری و ده‌ها فعالیت دیگر لذت ببرید. این بازی به ما یاد آوری می‌کند که برای قرار گرفتن در لیست بهترین بازی‌ های کامپیوتری تاریخ نیازی به گرافیک‌های واقع گرایانه نیست.

بهترین بازی تاریخ

جالب است بدانید که در آخرین نسخه از این بازی که بالاترین نمره را نیز دارد، ساعت در بازی مشابه دنیای واقعی بوده و برای مثال واقعا باید شب باشد تا بتوانید کاراکتر خود را بخوابانید.

Doom

بهترین بازی که می‌توان بعد از انیمال کراسینگ نام برد چیست؟ Doom یک سری تماما پر از خشونت است. در نقش دووم اسلیر قدرتمند و بی‌رحم تمامی شیاطین جهنم را تکه و پاره کنید.

دووم را می‌توان پایه گذار اول شخص‌های شوتینگ نامید و همین موضوع آن را به یکی از بهترین بازی های کامپیوتری تاریخ تبدیل کرده است. با انواع اسلحه در گیم پلی سریع بازی حرفه‌ای شوید و میان انبوهی از دشمنان جای خالی دهید، شلیک کنید و پیروز شوید. بالاترین نمره در این سری را نسخه اورجینال داشته و جدیدترین عنوان این مجموعه Doom Eternal نام دارد.

Devil May Cry

این مجموعه به اکشن‌های شلوغ، هک‌اند‌اسلش روان و شوخی‌هایش معروف است.

بهترین بازی تاریخ

در این مجموعه به کشتن انواع شیاطین مشغول خواهید شد و با انجام کمبو‌های پیچیده خود را سرگرم خواهید کرد. گیم‌پلی بازی بسیار سریع و شلوغ است و شما اکثرا وقت سر خاراندن نیز نخواهید داشت. از دشمنان کوچک گرفته تا باس‌های عظیم بازی همگی به خوبی طراحی شده‌اند. بالاترین نمره در این مجموعه برای نسخه اول بوده و جدیدترین عنوان این سری DMC 5 است.

Tomb Raider

در این سری شما با لاراکرافت محبوب همراه خواهید شد تا در غار‌ها جستجو کنید و معما حل کنید. اما در این مسیر تنها نخواهید بود و دشمنانی نیز شما را تعقیب و شکار خواهند کرد، پس بهتر است خودتان نقش شکارچی را ایفا کنید.

بهترین بازی تاریخ

از نسخه‌های بسیار قدیمی بازی گرفته تا سه‌گانه جدید بازی، شما در حال تلاش برای یافتن چیزی و همینطور بقا هستید. بی‌شک یکی از شناخته شده‌ترین عنوان‌های صنعت بازی Tomb Raider است. بالاترین نمره در این فرنچایز برای نسخه اورجینال (1996) بوده و جدید‌ترین نسخه آن Shadow of the Tomb Raider نام دارد.

Dishonored

اگر دوست دارید، انبوهی از توانایی‌های فیزیکی و یا جادویی را در اختیارتان بگذارند تا هر طور که می‌خواهید آن‌ها را ترکیب کرده و دشمنان خود را قتل و عام کنید، دیس‌آنرد برای شماست. بزرگ‌ترین نقطه قوت این سری آزادی عمل بسیار شما برای به پایان رساندن مراحل است.

بهترین بازی تاریخ

هر تصمیمی که بگیرید و هر راهی برای عبور از مرحله را که انتخاب کنید، می‌بینید که بازی جلوی شما را نمی‌گیرد و می‌توانید آن مرحله را به دلخواه به اتمام برسانید. در کنار گیم‌پلی جذاب، گرافیک هنری زیبا و داستان شنیدنی را نیز قرار دهید تا این بازی را لایق بودن در این لیست بدانید. بالاترین نمره در این مجموعه مربوط به نسخه اول بوده و جدیدترین آن دیس‌آنرد 2 است.بی‌شک سری دیس‌آنرد یکی از بهترین بازی های کامپیوتری تاریخ است.

به نظر شما جای کدام بازی‌ها در این لیست خالی بود؟ نظرات خود را با ما و دوستان‌تان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

6 در مورد “30 بازی‌ جذابی که باید حداقل یکبار قبل از مرگ تجربه کنید”

  1. امیدوام بشه حداقل تعدادی از این بازی ها رو بصورت آفلاین و سینگل پلیر و نه محدود و دمو ، بلکه ینال و کامل بازی کرد.
    بازی های رایانه ای داره بسمتی میره که ماهایی که تو این کشور هستیم حداقل ها رو هم نمیتونیم بازی کنیم

    1
    5

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH