اپل در صدد ایجاد امکان شارژ ابزارهای جانبی از طریق نمایشگر آی‌فون و آی‌پد است

یکی از پتنت‌های جدید شرکت اپل که توسط دفتر ثبت اختراعات و نمادهای تجاری ایالات‌متحده (USPTO) منتشر شده است؛ احتمالا امکان شارژ ابزارهای جانبی از طریق شیشه نمایشگر آی‌فون را فراهم می‌کند. بر اساس طرح‌های مربوط به پتنت، قسمتی از نمایشگر احتمالا برای شارژ بی‌‌سیم سایر دستگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در حالی‌که سایر بخش‌ها از چنین قابلیتی برخوردار نخواهند بود. با این‌حال مشخص نیست که آیا ناحیه شارژ در صفحه‌نمایش هنگام شارژ شدن ابزار جانبی، اطلاعات خاصی را نمایش خواهد داد یا خیر. ابزارهای جانبی مورد استفاده به منظور بهره‌مندی از قابلیت شارژ بی‌سیم از طریق نمایشگر بایستی از این فناوری پشتیبانی نمایند.

پتنت “شارژ بی‌سیم از طریق نمایشگر” احتمالا تنها از شارژ لوازم جانبی پشتیبانی می‌کند. بنابراین چنان‌چه اپل این پتنت را در آ‌ی‌فون‌ها و آی‌پدهای خود پیاده‌سازی نماید؛ در این‌صورت گجت‌های مذکور احتمالا قادر به شارژ دستگاه‌هایی نظیر ایرفون، اسمارت‌واچ یا قلم استایلوس (و نه سایر گجت‌های هوشمند) از طریق نمایشگرهای خود خواهند بود.

قابلیت شارژ بی‌سیم از طریق نمایشگر مشخصا هنگام استفاده از اپل پنسیل مفید واقع خواهد شد. هنگامی که کار کاربر با اپل پنسیل به پایان می‌رسد؛ وی به آسانی قلم را روی نمایشگر آی‌فون یا آی‌پد خود قرار داده و بدین‌ترتیب شارژ باتری استایلوس آغاز می‌شود.

در حال حاضر کاربران می‌توانند اپل پنسیل نسل 2 اپل را به‌صورت بی‌سیم شارژ نمایند؛ اما به منظور انجام این‌کار بایستی قلم را به سمت راست بدنه آی‌پد متصل کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH