نگاهی اختصاصی به روش افزایش کیفیت صدا در موزیک پلیر سونی!

media-player

امروزه افراد، زمان زیادی را صرف گوش دادن به موسیقی می‌کنند، و اسمارت فون‌ها تا حدود زیادی توانسته‌اند نیاز کاربران را در این زمینه رفع کنند تا کاربران کمتر به سوی دستگاه‌های موزیک پلیر بروند. افراد کمی از اسپیکر‌های گوشی برای گوش دادن به موسقی استفاده می‌کنند و بیشتر کاربران هدفون و هندزفری را به اسپیکر‌ها ترجیح می‌دهند. با استفاده از هدفون، صدای موسیقی برای سایر افراد مزاحمت ایجاد نمی‌کند و کاربر می‌تواند در هر جایی نظیر خیابان، مترو و… به آهنگ‌های مورد علاقه خود گوش فرا دهد. تمام کمپانی‌های بزرگ، تکنولوژی‌هایی را برای بهتر کردن صدای موسیقی‌ به کار می‌برند و حتی، برخی خود سیستمی برای بهبود آن می‌سازند. کمپانی سونی نیز یکی از شرکت‌هایی است که در این راه گام‌های بسیاری برداشته است.

برای بررسی و آموزش روش‌های بهبود صدا در اسمارت فون‌های سونی همراه ما باشید (ورژنی که ما بر روی آن آموزش را اجرا کردیم آخرین نسخه موجود تا این تاریخ بود).

media-player-6

ویژگی بسیار جالب و کاربردی  موجود در این نسخه، ClearAudio+ نام دارد که تاثیر بسیار زیادی در کیفیت صدا ایجاد می‌کند، به‌طوری که در روند بررسی کاملا تغییر کیفیت صدا با روشن بودن این ویژگی قابل احساس بود. با روشن کردن این ویژگی، اپلیکیشن شرایطی را ایجاد می‌کند که صدای خواننده واضح‌تر می‌شود و صدای ساز‌ها نیز به بهترین نحو جلوه نمایی می‌کند. شایان ذکر است که استفاده از این قابلیت اگرچه برای اسپیکر‌های گوشی نیز مقدور است، اما با استفاده از هدفون، تفاوت بهتر احساس می‌شود. برای فعال کردن این ویژگی، در قسمت بالایی صفحه نمایش، گزینه مجاور ذره‌بین را انتخاب کنید و تیک بخش ClearAudio+ را فعال نمایید.

media-player-8

سونی در نسل جدید گوشی‌های خود قابلیت دیگری را نیز برای بهبود کیفیت صدا در محیط‌های پر سر و صدا قرار داده است. اما این قابلیت فقط اختصاص به هدفون یا هندزفری دارد و کاربر نمی‌تواند با استفاده از اسپیکر از آن استفاده کند. شیوه کار این ویژگی به این صورت است که گوشی با شناسایی صدا‌های بیرونی، اقدام به حذف آنها می کند. یعنی با از بین رفتن صدا‌های مزاحم، فقط صدای موسقی در حال پخش شنیده ‌می‌شود. این ویژگی بر روی گوشی اکسپریا زد 2 و سایر گوشی‌های هم رده قرار داده شده است.

تنظیمات دیگری هم که می‌توان در گوشی‌های سونی از آن‌ها استفاده کرد، Clear Stereo برای تنظیم پخش صدا از طرفین (بهبود پخش صدا از اسپیکر سمت راست یا چپ برای بهتر کردن حالت استریو)، Clear Phase برای بهبود کیفیت صدای اسپیکر‌های خارجی و xLOUD برای افزایش حجم صدا در اسپیکر‌های خارجی، نام دارند.

media-player-3

در تمام گوشی‌ها تنظیمات خاصی برای بهبود کیفیت صدای موسیقی وجود دارد. برای مثال در بخشی از تنظیمات می‌تواند با انتخاب کردن نوع موسیقی کیفیت صدا را بهبود داد. در این روش خود گوشی بر اساس ویژگی‌هایی که هر نوع آهنگ داد، موسیقی در حال پخش را بهبود می‌بخشد (در تمام ورژن‌های مدیا پلیر سونی این قابلیت وجود دارد).

media-player-10

همچنین کاربر می‌تواند علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده، خود با استفاده از اکولایزر نرم افزار، برای تنظیم صدا دست به‌کار شود.

media-player-5

به نظر شما، کدام یک از این ویژگی‌ها تاثیر بیشتری بر بهبود کیفیت صدا دارد؟ ویدئوی زیر را در این ارتباط مشاهده کنید!

3 در مورد “نگاهی اختصاصی به روش افزایش کیفیت صدا در موزیک پلیر سونی!”

  1. هنوزم من با کارت صدای سونی مشکل دارم با اینکه من خودم طرفدار سونی ام ولی کارت صدای سامسونگ اپل به مراتب بهتره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH