عملکرد S Pen در گلکسی S22 اولترا نسبت به گلکسی نوت 20 سه برابر سریع‌تر خواهد بود

طی ماه‌های اخیر پیرامون اسمارت‌فون‌های آینده سری گلکسی S22 سامسونگ جزئیات فراوانی در فضای اینترنت منتشر شده است. در واقع اکنون کاربران از ویژگی‌های احتمالی پرچم‌داران آینده سامسونگ مطلع هستند. گوشی‌های گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس در مقایسه با مدل‌های نسل قبلی خود صرفا شاهد پیشرفت‌هایی نسبی خواهند بود؛ اما گلکسی S22 اولترا جالب‌ترین عضو خانواده به‌شمار خواهد رفت.

این هندست به‌عنوان جایگزین سری گلکسی نوت روانه بازار شده و نقش یک جانشین معنوی را ایفا خواهد کرد. به‌عنوان مثال گلکسی S22 اولترا از الگوی طراحی جعبه‌ای شکل سری نوت بهره گرفته و ضمن به‌کارگیری مشخصات فنی بهتر از یک درگاه اختصاصی برای قلم S Pen نیز میزبانی خواهد کرد. همچنین دستگاه جدید مطابق روال معمول از امکانات و اصلاحات بسیار بیش‌تری برای قلم استایلوس باسابقه سامسونگ رونمایی می‌کند.

بر اساس اعلام یک شخص خبرچین با نام Zaryab Khan و به نقل از کانال یوتیوبی XEETECHCARE، قلم S Pen گلکسی S22 اولترا از تاخیر ورودی تنها 2.8 میلی‌ثانیه‌ای برخوردار خواهد بود. برای مقایسه جالب است بدانید که مدت زمان تاخیر قلم S Pen در اسمارت‌فون‌های گلکسی نوت 20 و گلکسی نوت 20 اولترا برابر با 9 میلی‌ثانیه است. بنابراین در ورژن جدید S Pen زمان تاخیر به میزان قابل‌توجهی کاهش خواهد یافت.

همچنین عملکرد این استایلوس در مقایسه با پیشرفته‌ترین مدل S Pen روی اسمارت‌فون گلکسی S21 اولترا تقریبا 3 برابر سریع‌تر است. سامسونگ در پرچم‌دار گلکسی S22 اولترا نه‌تنها از درگاه اختصاصی S Pen استفاده خواهد کرد؛ بلکه در راستای ارائه بهترین تجربه کاربری با قلم ارائه شده به‌همراه دستگاه، تمام تلاش خود را به‌کار خواهد بست.

مشخصات احتمالی سامسونگ گلکسی S22 اولترا

با این‌حال تاکنون جزئیات دیگری نیز در رابطه با این اسمارت‌فون اعلام شده است. به‌عنوان مثال گلکسی S22 اولترا احتمالا مجهز به دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با قابلیت پشتیبانی از ضبط ویدیوهای 12 بیتی HDR خواهد بود. متاسفانه هیچ‌کدام از دوربین‌های دیگر دارای قابلیت HDR نخواهند بود. مدل پایه این اسمارت‌فون با رم 8 گیگابایتی روانه بازار خواهد شد؛ اما مدل پیشرفته‌تر احتمالا با 12 گیگابایت حافظه رم در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. همچنین بر اساس اعلام شخص خبرچین، این هندست از فناوری شارژ سریع 45 واتی پشتیبانی می‌کند. اکنون زمان آن فرا رسیده تا سامسونگ سرعت شارژ باتری در پرچم‌داران خود را ارتقاء دهد. از این گذشته در سال 2021 برخی شرکت‌ها از فناوری‌های شارژ با سرعت بیش از 100 وات رونمایی کردند؛ اما برترین مدل سری S سامسونگ موسوم به گلکسی S21 اولترا تنها با قابلیت شارژ 25 واتی روانه بازار شد.

از جنبه طراحی نیز این دستگاه دارای ظاهری مستطیلی‌شکل، مشابه با سری گلکسی نوت 20 خواهد بود. موضوع جالب‌توجه اینکه در گلکسی S22 اولترا از ماژول دوربین برجسته خبری نبوده و در عوض استفاده از طراحی سنتی جزیره‌ای شکل، هر سنسور دوربین به‌صورت مجزا روی پنل پشتی گوشی تعبیه شده است. بدین‌ترتیب طراحی دوربین همانند 2 جریان از قطرات باران به‌نظر خواهد رسید.

گلکسی S22 اولترا تنها عضو خانواده با نمایشگر خمیده به‌شمار خواهد رفت. این پنل از نوع 2K AMOLED بوده و دارای نرخ نوسازی 120 هرتزی خواهد بود. توان پردازشی این اسمارت‌فون بسته به منطقه عرضه آن توسط تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 یا اگزینوس 2200 تامین خواهد شد. تراشه اگزینوس 2200 سامسونگ از معماری گرافیکی AMD RDNA 2 استفاده خواهد کرد.

شایان به ذکر است که این معماری مشابه نمونه به‌کارگیری شده در کنسول‌های پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس سری ایکس و S و کارت‌های گرافیکی سری رادون RX 6000 است. بی‌تردید کارشناسان انتظار ارائه عملکردی همتراز با آخرین نسل از کنسول‌های گیمینگ را ندارند؛ اما با این‌حال امیدوارند که معماری گرافیکی جدید امکان استفاده از فناوری‌هایی نظیر ردیابی پرتوی (Ray Tracing) را برای بازی‌های موبایلی به ارمغان بیاورد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH