سری میت 50 هواوی در 2 ورژن با تراشه‌های اسنپ‌دراگون و کایرین عرضه خواهد شد

از زمان عرضه سری هواوی میت 40 در روز 22 اکتبر سال 2020 (1 آبان ماه 99) بیش از یک سال گذشته است و اکنون بنا بر دلایل کاملا شناخته شده، دسترسی به نسخه 5G سری هواوی میت 40 در بازار کار بسیار دشواری خواهد بود. در حال حاضر سری هواوی میت 40 از طریق وبسایت رسمی Huawei Mall قابل دسترس نیست. اما اکنون این پرسش مطرح می‌شود که آیا این وضعیت ادامه خواهد یافت؟ پاسخ این سوال منفی است؛ زیرا مدل‌های جانشین سری هواوی میت 40 موسوم به خانواده میت 50 در راه عرضه به بازار هستند.

طی چند هفته گذشته گزارشات متعددی در رابطه با سری هواوی میت 50 منتشر شده است. بر اساس گمانه‌زنی‌ها سری هواوی میت 50 از تراشه فرکانس رادیویی تولید شده با فرآیند 14 نانومتری استفاده نموده و از شر محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ به‌طور کامل خلاص خواهد شد. این اسمارت‌فون کماکان مجهز به تراشه کایرین 9000 خواهد بود؛ اما این مدل آخرین نسل از تراشه‌های بومی هواوی به‌شمار می‌رود.

کمپانی چینی کماکان به عرضه این هندست در 2 ورژن مجهز به تراشه‌های کایرین و اسنپ‌دراگون ادامه خواهد داد. تراشه 5G RF توسعه‌یافته توسط کمپانی چینی از اتصال 5G پشتیبانی خواهد کرد؛ در حالی‌که ورژنی از اسمارت‌فون هواوی میت 50 مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون از چنین قابلیتی بی‌بهره خواهد بود.

بعلاوه در رابطه با زمان عرضه و طراحی ظاهری سری میت 50 هواوی نیز گمانه‌زنی‌هایی مطرح شده است. شایعات نشان می‌دهند که پنل پشتی سری میت 50 از ظاهری مشابه با سری میت 40 برخوردار خواهد بود. بر اساس گمانه‌زنی‌های اولیه این اسمارت‌فون در 2 نسخه مختلف با تراشه‌های کایرین 9000 و اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 روانه بازار خواهد شد.

سری هواوی میت 50 امسال عرضه خواهد شد

درک یو؛ رئیس کسب‌وکار مصرف‌کنندگان هواوی در منطقه اروپا و کانادا پیش‌تر اعلام کرد که سری هواوی میت 50 در سال 2022 معرفی خواهد شد. وی همچنین ادعا کرد که این اسمارت‌فون ضمن برگزاری یک کنفرانس جهانی معرفی شده و با سیستم‌عامل HarmonyOS در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

درک یو هنگام صحبت در خصوص نحوه توسعه گوشی‌های موبایلی پرچم‌دار در بازار اروپا طی زمان‌های آینده نیز خاطرنشان کرد که هواوی به سرمایه‌گذاری در زمینه اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار خصوصا مدل‌های مجهز به نمایشگرهای تاشو و البته سری‌های میت و P ادامه خواهد داد. همچنین وی اعلام کرد که مرکز تحقیق و توسعه شانگهای روی توسعه ایده‌های تراشه‌ 5G کار می‌کند. تولیدکننده چینی امیدوار است که اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار هواوی بالاخره بار دیگر با قابلیت پشتیبانی از اتصال 5G روانه بازار شوند.

در نوامبر سال گذشته وبسایت Tencent Shenwang گزارش داد که هواوی از کسب‌وکار تلفن‌همراه کناره‌گیری نکرده است. یو چنگ‌دونگ نیز در کنفرانس داخلی کسب‌وکار مصرف‌کنندگان اعلام کرد که عرضه گوشی‌های موبایلی هواوی کماکان ادامه خواهد یافت و در سال 2023 پادشاه بار دیگر به میدان باز خواهد گشت. همچنین گمانه‌زنی‌هایی پیرامون عرضه رسمی سری میت 50 در ماه فوریه منتشر شده است. با این وجود یک کاربر توئیتری با شناسه 菊厂影业Fans@ چنین گزارشی را خوش‌بینانه قلمداد نموده و ادعا می‌کند که سری میت 50 کماکان با مشکلاتی مواجه است و کمپانی بایستی نسبت به رفع آن‌ها اقدام نماید. بنابراین پنجره زمانی ماه فوریه برای معرفی این خانواده بسیار زودهنگام به‌نظر می‌رسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH