وان‌پلاس 10R با تراشه Dimensity 9000 در 3 ماهه دوم سال 2022 عرضه خواهد شد

اخیرا در رابطه با برنامه‌ها و استراتژی کلی کمپانی وان‌پلاس، اطلاعات جدید و جالبی در فضای اینترنت منتشر شده است. به طور خلاصه کلاس‌بندی جدید محصولات وان‌پلاس در بازار بدین شکل خواهد بود: سری شماره‌گذاری شده به عنوان مدل‌های پرچم‌دار عرضه خواهند شد. مدل‌های برند R بازارهای منطقه‌ای را هدف گرفته و دستگاه‌های نورد و CE نیز در گروه مدل‌های میان‌رده طبقه‌بندی می‌شوند. نهایتا گوشی‌های سری نورد N نیز مشتریان مدل‌های پایین‌رده را هدف‌گیری خواهند کرد.

آخرین عضو سری R موسوم به وان‌پلاس 9RT اخیرا به‌عنوان جانشین مدل وان‌پلاس 9R در بازار هندوستان عرضه شد. اما به‌نظر می‌رسد که اسمارت‌فون وان‌پلاس 10R نیز در اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. بعلاوه کمپانی ظاهرا مدل معمولی وان‌پلاس 10 و وان‌پلاس 10 پرو را نیز در بازارهای جهانی عرضه خواهد کرد. وان‌پلاس 10 پرو مدتی قبل به‌طور رسمی در کشور چین رونمایی شد.

اگرچه مدل‌های وان‌پلاس 10 و 10 پرو (که ظاهرا طی ماه آوریل در بازارهای جهانی معرفی خواهد شد) مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 هستند؛ اما وان‌پلاس 10R در عوض استفاده از این نیمه‌هادی به سراغ تراشه Dimensity 9000 ساخت شرکت مدیاتک خواهد رفت.

وان‌پلاس پس از استفاده محض از تراشه‌های کوالکام برای مدت زمانی طولانی با عرضه اسمارت‌فون نورد 2 برای نخستین بار به سراغ تراشه‌های ساخت شرکت مدیاتک رفت و اکنون که کمپانی تایوانی تولیدکننده تراشه یک پرچم‌دار مناسب را در اختیار دارد؛ وان‌پلاس نیز آماده است تا از آن در سری پرچم‌دار خود استفاده کند؛ حتی اگر وان‌پلاس 10R صرفا در مناطق محدودی از جهان عرضه شود.

وان‌پلاس 9RT

بر اساس شایعات دلیل عدم استفاده از تراشه Dimensity 9000 مدیاتک در اسمارت‌فون‌های وان‌پلاس 10 و 10 پرو این است که کاربران منطقه آمریکای‌شمالی به شبکه‌های 5G موج میلی‌متری علاقه بسیار زیادی داشته و تراشه پرچم‌دار مدیاتک از قابلیت دریافت این امواج پشتیبانی نمی‌کند. وان‌پلاس 10R با نمایشگر آمولد 120 هرتزی، حداقل 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی در بازارهای چین و هندوستان عرضه خواهد شد.

این هندست احتمالا در پایان 3 ماهه دوم سال جاری میلادی (حدودا ماه ژوئن) در قفسه فروشگاه‌های کشورهای فوق قابل دسترس خواهد بود. کمپانی چینی با تاخیر در عرضه وان‌پلاس 10R قصد دارد تا قرصت کافی برای فروش اسمارت‌فون وان‌پلاس 9RT را فراهم نماید. در ابتدا قرار بود این هندست طی ماه اکتبر در هندوستان عرضه شود؛ اما مشکلات مرتبط با رابط کاربری OxygenOS 12 موجب شد تا عرضه آن تا ماه جاری به تعویق بیفتد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH