مقایسه آیفون ۱۳ پرو مکس با آیفون ۱۳ پرو + راهنمای خرید

زیبایی و کیفیت مثال‌زدنی محصولات کمپانی اپل بر کسی پوشیده نیست. با رونمایی از  آیفون ۱۳، بسیاری از افراد لحظه‌شماری می‌کنند تا هر چه زودتر آیفون خاص و شیک جدید را در دستان خود داشته باشند. اما این نکته نیز قابل توجه است که انتخاب بین  آیفون ۱۳ پرو مکس  و  آیفون ۱۳ پرو  که هر دو از امکانات فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند، برای بسیاری از افراد کار چندان ساده‌ای نیست. در این مطلب قصد داریم به مقایسه آیفون ۱۳ پرو مکس با آیفون ۱۳ پرو بپردازیم تا با خیالی آسوده بتوانید یکی از این دو گوشی زیبا را آگاهانه برای خودتان انتخاب کنید. با ما همراه باشید.

آیفون ۱۳ پرو مکس بهتر است یا آیفون ۱۳ پرو؟

هم آیفون ۱۳ پرو مکس و هم آیفون ۱۳ پرو پیشرفته‌ترین مدل‌های آیفونی هستند که تا به حال عرضه شده‌اند. هر دو مجهز به صفحه نمایش پروموشن، تراشه بایونیک A15 و دوربین‌های بهبودیافته بوده و ماندگاری شارژ باتری بیشتری نسبت به مدل‌های قبل خود دارند. درست است که بیشتر ویژگی‌های آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون ۱۳ پرو مانند یکدیگر است، اما این دو دستگاه تفاوت‌های ظریفی نیز با هم دارند که پیش از خرید بهتر است از آن‌ها آگاه باشید.

در ادامه تمامی تفاوت‌هایی را که بین این دو مدل گوشی هوشمند وجود دارد به زبان ساده توضیح می‌دهیم و به‌طور کامل راهنمایی‌تان می‌کنیم تا بتوانید یکی از این دو گوشی باکیفیت را بر اساس خواسته‌ها و شرایط خودتان انتخاب کنید. پس این شما و این هم مقایسه آیفون ۱۳ پرو مکس با آیفون ۱۳ پرو!

مقایسه آیفون ۱۳ پرو مکس با آیفون ۱۳ پرو | سایز صفحه نمایش

در زمینه مقایسه آیفون ۱۳ پرو مکس با آیفون ۱۳ پرو، می‌توان گفت که بارزترین تفاوت این دو دستگاه هوشمند در سایز صفحه نمایش آن‌هاست! کافی است هر دو گوشی را در دستتان بگیرید تا به‌سادگی متوجه بزرگ‌تر بودن آیفون ۱۳ پرو مکس شوید. اما اگر می‌خواهید سایز دقیق صفحه نمایش این دو گوشی زیبا را بدانید، باید بگوییم که صفحه نمایش آیفون ۱۳ پرو ۶٫۱ اینچ بوده و صفحه نمایش آیفون ۱۳ پرو مکس ۶٫۷ اینچ است.

شاید برایتان سؤال پیش آمده باشد که بزرگ‌تر بودن صفحه نمایش آیفون ۱۳ پرو مکس چه تأثیری روی تجربه کاربری هنگام استفاده از این دستگاه می‌گذارد؟ واقعیت این است که هر چه سایز صفحه نمایش دستگاه بزرگ‌تر باشد، محتوای بیشتری در قاب صفحه به نمایش درمی‌آید. سایز صفحه نمایش روی رابط کاربری آیفون نیز تأثیر بسزایی می‌گذارد، مثلاً آیکون اپلیکیشن‌ها با فاصله بیشتری از یکدیگر قرار می‌گیرند و دکمه‌های صفحه‌کلید آیفون نیز بزرگ‌تر از مدل دیگر نمایش داده می‌شوند. این امکانات برای افرادی که دوست دارند با آیفون خود کتاب‌های الکترونیکی بخوانند یا متن‌های مختلف را به‌راحتی تایپ کنند، بسیار سودمند است.

اما در مقابل، صفحه نمایش کوچک‌تر آیفون ۱۳ پرو نیز امکان استفاده از این دستگاه هوشمند با یک دست را بسیار ساده‌تر می‌کند. هنگامی که آیفون ۱۳ پرو را در دست خود می‌گیرید، به‌راحتی می‌توانید با انگشت شست خود به Control Center در بالای صفحه دسترسی داشته باشید. بعضی از افراد دوست دارند با یک دست تمامی کارهای گوشی خود را انجام دهند. اگر شما هم این‌گونه هستید، آیفون ۱۳ پرو با صفحه نمایش کوچک‌ترش برایتان خوش‌دست‌تر است.

در مورد تکنولوژی به کار رفته در ساخت این دو صفحه نمایش هم اصلاً لازم نیست نگران باشید. صفحه نمایش آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون ۱۳ پرو از لحاظ کیفیت ساخت کاملاً یکسان بوده و برتری خاصی نسبت به هم ندارند.

مقایسه آیفون ۱۳ پرو مکس با آیفون ۱۳ پرو | ابعاد و وزن

واضح است که آیفون ۱۳ پرو طول و عرض کمتری نسبت به آیفون ۱۳ پرو مکس دارد. به بیان دیگر، آیفون ۱۳ پرو ۱۴٫۱ میلی‌متر کوتاه‌تر و ۶٫۶ میلی‌متر باریک‌تر از آیفون ۱۳ پرو مکس است. اما ضخامت هر دو نوع آیفون ۱۳ یکسان و برابر با ۷٫۶۵ میلی‌متر است. اگر به ابعاد آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس نگاهی بیندازیم، درمی‌یابیم که آیفون ۱۳ پرو بسیار راحت‌تر در جیب جا می‌شود.

یکی از تفاوت‌هایی که در بحث مقایسه آیفون ۱۳ پرو مکس با آیفون ۱۳ پرو مطرح است، وزن این دو نوع آیفون است. آیفون ۱۳ پرو ۳۶ گرم سبک‌تر از آیفون ۱۳ پرو مکس است. اگر دوست دارید گوشی سبک‌تری را در دست بگیرید تا دیگر نگران خستگی دست هنگام کار با گوشی نباشید، می‌توانید روی آیفون ۱۳ پرو حساب کنید.

مقایسه آیفون ۱۳ پرو مکس با آیفون ۱۳ پرو | ماندگاری شارژ باتری

جالب است بدانید که آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون ۱۳ پرو از لحاظ ماندگاری شارژ باتری با هم تفاوت دارند! به گفته اپل، با آیفون ۱۳ پرو می‌توانید تا حدود ۲۲ ساعت ویدیو تماشا کنید. اما آیفون ۱۳ پرو مکس با توجه به اینکه ابعاد بزرگ‌تری دارد، باتری بزرگ‌تری را نیز در دل خود جای داده است و بنابراین ماندگاری شارژ باتری آن نیز بیشتر است. در واقع با آیفون ۱۳ پرو مکس خود می‌توانید تا حدود ۲۸ ساعت ویدیو تماشا کنید و نگران خاموش شدن دستگاه نیز نباشید.

همچنین با آیفون ۱۳ پرو می‌توانید بدون نیاز به شارژ کردن باتری آیفون به مدت ۲۰ ساعت ویدیوی زنده تماشا کنید. این در حالی است که شارژ باتری آیفون ۱۳ پرو مکس هنگام تماشای ویدیوی زنده تا ۲۵ ساعت باقی می‌ماند. ماندگاری شارژ باتری آیفون ۱۳ پرو هنگام شنیدن موسیقی زنده تا ۷۵ ساعت باقی می‌ماند، در حالی که با آیفون ۱۳ پرو مکس می‌توانید تا ۹۵ ساعت موسیقی زنده بشنوید.

اما در حالت کلی، شارژ باتری هر دو نوع آیفون ۱۳ هنگام کار با دستگاه کمتر از آنچه اپل تخمین می‌زند باقی می‌ماند. دلیلش این است که وقتی چند کار مختلف را با آیفون انجام می‌دهید، پردازش آن‌ها سنگین‌تر از صرفاً شنیدن موسیقی یا تماشای ویدیوی زنده است. بنابراین شارژ بیشتری هم مصرف می‌کند.

اگر از جمله افرادی هستید که ماندگاری شارژ باتری آیفون برایتان خیلی مهم است، می‌توانید روی آیفون ۱۳ پرو مکس بیشتر حساب کنید. آیفون ۱۳ پرو مکس بهترین ماندگاری شارژ باتری آیفون را در میان انواع گوشی‌های هوشمند اپل دارد. البته اگر آیفون ۱۳ پرو را انتخاب کنید نیز همچنان می‌توانید از ماندگاری بالای شارژ باتری لذت ببرید، هر چند که شارژ باتری این دستگاه به پای آیفون ۱۳ پرو مکس نمی‌رسد!

مقایسه آیفون ۱۳ پرو مکس با آیفون ۱۳ پرو | قیمت

یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که هنگام مقایسه آیفون ۱۳ پرو مکس با آیفون ۱۳ پرو باید به آن توجه داشته باشید، قیمت هر کدام از این دستگاه‌هاست. قیمت آیفون ۱۳ پرو از ۹۹۹ دلار و قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس نیز از ۱۰۹۹ دلار شروع می‌شود و به نسبت ظرفیت ذخیره‌سازی آن‌ها افزایش می‌یابد. دانستن این نکته برای افرادی که به دنبال خرید آیفون اقتصادی‌تر هستند سودمند است.

آیفون ۱۳ پرو مکس بخریم یا آیفون ۱۳ پرو؟

 

بسیار خوب، رسیدیم به جذاب‌ترین بخش مقایسه آیفون ۱۳ پرو مکس با آیفون ۱۳ پرو! مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام تصمیم‌گیری برای انتخاب بین این دو دستگاه زیبا و شیک باید در نظر داشته باشید، سایز صفحه نمایش این دو گوشی هوشمند است. البته خوش‌دست بودن، راحت در جیب جا شدن، وزن و ماندگاری شارژ باتری هم فاکتورهای مهمی هستند که برای یک انتخاب عالی باید آن‌ها را نیز مدنظر قرار دهید.

آیفون ۱۳ پرو مکس حدود ۱۰۰ دلار گران‌قیمت‌تر از آیفون ۱۳ پرو است که البته با توجه به صفحه نمایش بزرگ‌تر و ماندگاری شارژ باتری بیشتری که دارد، کاملاً می‌ارزد. آیفون ۱۳ پرو مکس به‌نوعی پیشرفته‌ترین مدل آیفونی است که تا به حال عرضه شده است. اما این گفته بدین معنا نیست که این دستگاه زیبا و دوست‌داشتنی برای همه کاربران انتخاب مناسبی باشد! بعضی از افراد ممکن است صفحه نمایش بزرگ آیفون ۱۳ پرو مکس را نپسندند، در حالی که بعضی دیگر ممکن است عاشق صفحه نمایش بزرگ این گوشی زیبا باشند! پس یادتان باشد هنگام مقایسه آیفون ۱۳ پرو مکس با آیفون ۱۳ پرو، نیازها و خواسته‌های خودتان را نیز مدنظر قرار دهید.

خلاصه کلام اینکه، اگر مرتب با آیفون خود کتاب الکترونیکی می‌خوانید یا ویدیو تماشا می‌کنید، ماندگاری هر چه بیشتر شارژ باتری برایتان فاکتور مهمی است و دوست دارید با هر دو دستتان با گوشی خود کار کنید، آیفون ۱۳ پرو مکس می‌تواند گزینه ایده‌آلی برایتان باشد. اما اگر ترجیح می‌دهید کوشی سبک‌تری را در دستتان بگیرید تا هنگام کار با گوشی احساس خستگی نکنید، گوشی جمع‌وجورتری را می‌پسندید و به دنبال گزینه اقتصادی‌تری هستید، می‌توانید روی آیفون ۱۳ پرو حساب کنید.

سایر ویژگی‌های این دو گوشی هوشمند زیبا دقیقاً مانند هم هستند، پس اصلاً لازم نیست نگران چیز دیگری باشید. در این مطلب در خلال مقایسه آیفون ۱۳ پرو مکس با آیفون ۱۳ پرو، به تمامی تفاوت‌های این دو دستگاه اشاره کردیم و نکته‌ای را از قلم نینداختیم تا با خیال راحت بتوانید دست به انتخاب بزنید و از داشتن جدیدترین مدل آیفون لذت ببرید.

اگر سؤالات بیشتری در مورد مقایسه آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون ۱۳ پرو دارید، تنها کافی است با کارشناسان صالح کمپانی تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی در این زمینه بهره‌مند شوید.

سخن پایانی

از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید سپاسگزاریم. امیدواریم با نکاتی که در زمینه مقایسه آیفون ۱۳ پرو مکس با آیفون ۱۳ پرو بیان کردیم، به‌آسانی توانسته باشید آیفون ۱۳ مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید. صالح کمپانی منتظر دریافت دیدگاه‌ها و تجربیات ارزشمند شما عزیزان است.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH