شیائومی میکس فولد 2 مجهز به یک نمایشگر 8 اینچی با رزولوشن 2.5K خواهد بود

امروز یک فرد خبرچین در شبکه اجتماعی Weibo اعلام کرد که کمپانی شیائومی سرگرم برنامه‌ریزی برای رونمایی از 2 اسمارت‌فون ممتاز جدید است. هر 2 هندست مجهز به تراشه پرچم‌دار اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 هستند. یکی از این دستگاه‌ها دارای نمایشگر 6.7 اینچی LTPO با رزولوشن 2K و نرخ نوسازی 120 هرتزی است.

مدل دیگر هندستی مجهز به نمایشگر تاشو با اندازه 8 اینچ، رزولوشن 2.5K، فناوری LTPO و نرخ نوسازی نامشخص است. حدس زدن اینکه هندست نخست همان شیائومی 12 اولترا است؛ کار دشواری نخواهد بود. مدل دوم نیز با نام شیائومی میکس فولد 2 عرضه خواهد شد.

جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که نخستین نسل اسمارت‌فون شیائومی میکس فولد با تراشه اسنپ‌دراگون 888 عرضه شد. این گجت مجهز به نمایشگر داخلی 8.01 اینچی با رزولوشن 2K و نرخ نوسازی 60 هرتزی است. بعلاوه این گوشی از تراشه تصویربرداری بومی کمپانی موسوم به Surge C1 رونمایی کرد.

این هندست برای نخستین بار در تاریخ شرکت با لنز مایع عرضه شد. این لنز قادر به اجرای هر 2 عملکرد تله‌فوتو و ماکرو خواهد بود. در حال حاضر این گوشی موبایلی با قیمت‌گذاری پایه 6999 یوانی (1106 دلاری) عرضه می‌شود.

دومین نسل از این هندست موسوم به شیائومی میکس فولد 2 احتمالا از نمایشگرهایی با مشخصات پیشرفته‌تر بهره خواهد برد. به‌عنوان مثال نمایشگر تاشو داخلی از نرخ نوسازی بالاتر از 60 هرتز پشتیبانی خواهد کرد. همچنین بر اساس برخی شنیده‌ها این هندست مجهز به پوشش شیشه‌ای فوق‌العاده نازک (UTG) ساخت شرکت سامسونگ خواهد بود.

در حال حاضر این پوشش برای اسمارت‌فون گلکسی زد فولد 3 سامسونگ و مدل اخیرا عرضه شده اوپو فایند N مورد استفاده قرار گرفته است. جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که در فناوری UTG با تزریق موادی ویژه به یک ورقه شیشه‌ای که ضخامت آن پس از اجرای فرآیند پردازش به تنها 30 میکرون می‌رسد؛ انعطاف‌پذیری و دوام بالای لایه محافظ تضمین می‌شود. بعلاوه UTG در کنار برخی مزایای تکنولوژیک نسبت به گلس سنتی نمایشگر اسمارت‌فون‌ها بسیار نازک‌تر است.

نهایتا شیائومی میکس فولد 2 احتمالا مجهز به یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی خواهد بود. این باتری احتمالا از فناوری شارژ با سرعت بالاتر نسبت به گذشته پشتیبانی می‌کند. بر اساس پیش‌بینی‌ها جدیدترین شارژر تک هسته‌ای 120 واتی کمپانی یکی از نقاط قوت برای فروش این هندست به‌شمار خواهد رفت.

 

سایر گوشی‌های ممتاز شیائومی

گوشی جدید مجهز به نمایشگر 6.7 اینچی و تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 که احتمالا شیائومی میکس 5 پرو نامگذاری می‌شود؛ از قالب طراحی جدیدی بهره خواهد برد. همچنین این هندست در پنل پشتی خود از دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی میزبانی خواهد کرد.

موضوع جالب توجه اما نه‌چندان تعجب‌آور اینکه کمپانی چینی به غیر از 2 گوشی پرچم‌دار ذکر شده در صدد عرضه نسخه اسپرت اسمارت‌فون ردمی K50 است. این هندست همان‌طور که نام آن نیز نشان می‌دهد؛ مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 خواهد بود. بعلاوه این اسمارت‌فون از یک نمایشگر بزرگ با رزولوشن 2K استفاده خواهد کرد. البته بایستی توجه داشت که این مدل با گوشی ردمی K50 پرو مجهز به تراشه Dimensity 9000 مدیاتک نبایستی اشتباه گرفته شود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH