اپل سیستم تشخیص چهره آی‌فون‌های خود را با ماسک صورت سازگار کرد

با توجه به ادامه روند شیوع ویروس کرونا در جهان، اکنون بسیاری از افراد کماکان از ماسک صورت استفاده می‌کنند. این موضوع هنگام بازگشایی قفل گوشی‌های آی‌فون‌ با استفاده از سیستم فیس آی‌دی مشکلاتی را برای کاربران ایجاد می‌کند. با این‌حال اپل راه‌حل این مشکل را پیدا کرد و به کاربران دارنده اپل واچ امکان داد تا ضمن استفاده از ماسک صورت قادر به آنلاک کردن آی‌فون‌های خود باشند.

اما برای کاربرانی که صاحب اپل واچ نبودند؛ وضعیت به چه شکل بود؟ این وضعیت حقیقتا منصفانه به‌نظر نمی‌رسید. خبر خوشایند اینکه ظاهرا اپل سرگرم رسیدگی به این مشکل است. بر اساس آخرین نسخه آزمایشی سیستم‌عامل iOS 15.4 که پیش‌تر در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفته است؛ به‌نظر می‌رسد که اپل در شیوه کارکرد سیستم فیس آی‌دی تغییراتی را اعمال نموده است. بدین‌ترتیب کاربران با انتخاب یک گزینه حتی هنگام استفاده از ماسک صورت نیز قادر به بازگشایی قفل آی‌فون‌ خود بدون نیاز به اپل واچ خواهند بود.

متاسفانه خبر ناخوشایند اینکه مشخصه فوق صرفا با گوشی آی‌فون‌ 12 و مدل‌های جدیدتر از آن سازگاری خواهد داشت؛ در حالی‌که سیستم فیس آی‌دی با عرضه آی‌فون X در سال 2017 برای نخستین بار رونمایی شد. به‌نظر می‌رسد که این ویژگی جدید صرفا در سری آی‌فون 12 و مدل‌های پس از آن قابل استفاده خواهد بود؛ بنابراین در حال حاضر قابلیت مذکور صرفا خانواده‌های آی‌فون 12 و آی‌فون‌ 13 را تحت پوشش قرار می‌دهد. در نتیجه کاربران گوشی‌های آی‌فون X، آی‌فون XS و آی‌فون 11 به چنین قابلیتی دسترسی نخواهند داشت.

هنوز دقیقا روشن نیست که سامانه فیس آی‌دی مورد استفاده در مدل‌های قدیمی‌تر آی‌فون با نمونه به‌کارگیری شده در ورژن‌های جدیدتر چه تفاوت‌هایی داشته و دلیل عدم سازگاری قابلیت جدید با آی‌فون‌های قدیمی‌تر چیست. اما چنان‌چه در نسخه‌های بتای آینده، وضعیت دستخوش تغییر نشود؛ در این‌صورت کاربران مدل‌های قدیمی‌تر آی‌فون برای بهره‌مندی از این قابلیت جدید هیچ شانسی نخواهند داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH