6 راه مفید برای حفاظت از اطلاعات تلفن همراه شما

محافظت از تلفن‌های همراه، معمولا چیزی بیش از این است که ما گوشی خود را در یک کاور قرار دهیم و یا برای صفحه‌نمایش آن محافظ بگذاریم! بالطبع اطلاعاتی که ما درگوشی خود داشته و روزانه آن‌ها را با خود حمل می‌کنیم هم نیازمند محافظت هستند!

خوشبختانه امروز اسمارت فون ها پیشنهادها و راه‌حل‌های خوبی برای محافظت از اطلاعات را در اختیار ما قرار می‌دهند. کارهایی که به‌طور معمول شما هنگام ورود به یک سایت و یا کامپیوتر خود نیز انجام می‌دهید.

در گوشی‌های هوشمند، ای-میل یا پست الکترونیک به‌صورت پیش‌فرض فعال است، مثل‌اینکه وقتی مرورگر سیستم خانه‌تان را اجرا می‌کنید، دیگر نیازی به ورود چندباره اطلاعات برای چک کردن پیام‌ها و ایمیل‌هایتان نیست. به همین دلیل گاهی اوقات شما به دنبال راه‌های ساده‌ای برای محافظت از اطلاعاتتان می‌گردید.

طبیعی است که هیچ وقت، هیچ‌چیز به طور کامل تضمین نمی‌شود، اما جابه‌جا شدن گوشی شما با فرد دیگری و یا گم‌شدن آن، انبوه اطلاعات شمارا در معرض خطری بزرگ قرار می‌دهد!

بدیهی است راه‌های بسیار زیادی برای حفاظت از اطلاعات وجود دارد، بنابراین می‌توانیم با کمی تحقیق بهترین راه را انتخاب کنیم.

در کنار تمامی راه‌های موجود، امروزه تلفن‌های همراه نیز هرکدام آپشن خاصی را برای مواقع گم‌شدن و یا سرقت گوشی تعبیه کرده‌اند که از آن نیز به‌راحتی می‌توان استفاده کرد.

001

1- استفاده از یک رمز عبوری به‌جای یک پین کد ساده و یا طرح الگو

یک رمز عبور قوی، باید شامل استفاده تصادفی از حروف مختلف (حروف کوچک و بزرگ)، اعداد و نمادهای خاص با حداقل ۸ حرف باشد! این کار یکی از ساده‌ترین و درعین‌حال قوی‌ترین راهکار برای حفظ اطلاعات موبایل شماست! به این پسورد دقت کنید: MohamMad.123@B

اگر شما گوشی شما، از تولیدات جدید کمپانی ال‌جی است، ویژگی KnockOn به شما کمک می‌کند تا با لمس ۸ نقطه در ۴ قسمت صفحه نمایش گوشی خود، هر آنچه می‌خواهید را انجام داده و از شر یک رمز عبور ضعیف و ساده راحت شوید!‌

002

2- رمزگذاری دستگاه

گوشی‌های آیفون، به‌طور خودکار هرگاه که شما رمز عبوری برای دستگاه خود انتخاب کنید، اقدام به رمزگذاری اطلاعات شما می‌نماید؛ اما بر روی دستگاه‌های اندرویدی، شما باید این قابلیت را در تنظیمات گوشی خود فعال‌سازید. این روند اصلا پیچیده نیست اما شاید در حدود یک ساعت زمان شمارا بگیرد.

003

3- استفاده از شبکه‌ای خصوصی مجازی

اگر شما در طول سفر خود از شبکه‌های نامطمئن Wi-Fi استفاده می‌کنید، پس حتما باید از یک VPN استفاده کنید. این شبکه خصوصی مجازی یک ارتباط ایمن را برای شما ایجاد می‌کند. گزینه‌های زیادی برای این کار وجود دارد که می‌توانید از طریق Playstore و یا iTunes از آن‌ها استفاده کنید.

004

4- استفاده از نرم‌افزارهای (چت) گفتگوی رمزگذاری شده

این گزینه برای به چالش کشیدن افرادی است که از نرم‌افزارهای شبیه به هم جهت چت و یا گفت‌وگو استفاده می‌کنند.

اگر شما دوستان دانشگاهی و یا بین‌المللی زیادی دارید، بسیاری از نرم‌افزارها ممکن است نتوانند به شما کمک کنند. نرم‌افزار iMassage کمپانی اپل و مسنجر شرکت Blackberry به‌طور پیش‌فرض از قابلیت رمزگذاری استفاده می‌کنند. نرم‌افزارهای زیادی در سیستم‌عامل‌های موجود یعنی اندروید، وین فون و iOS از این پروتکل استفاده می‌کنند.

005

5- استفاده از تماس‌های رمزگذاری شده

همانند توضیحاتی که در مورد رمزگذاری نرم‌افزارهای چت داده شد، این قابلیت نیز برای افرادی که از دستگاه‌های شبیه به هم استفاده می‌کنند بسیار کاربرد دارد. نرم افزارهای مرتبط را می توانید براحتی از گوگل پلی، دانلود نمایید.

006

6- خرید یک گوشی دیگر!

اگر واقعا نمی‌خواهید کسب‌وکار و زندگی شخصیتان را باهم بیامیزید، پس بهتر است تا محدوده این دو را از یکدیگر جدا کنید، حتی با داشتن یک گوشی پیشرفته نیز، جدا کردن آن‌ها به شما توصیه می‌شود. البته ما به شما توصیه نمی‌کنیم که یک پرچم‌دار مثلا دو میلیون تومانی برای کار خود انتخاب کنید. گزینه‌های بسیار زیادی جهت تلفن همراهی که برای کار دوم خود انتخاب می‌کنید وجود دارد. شما می‌توانید با یک گوشی مثلا 500 هزارتومانی، امکانات زیادی را در اختیار داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH