نات کوین در بایننس، بای بیت و اکی اکسچنج لیست شد + توضیح کامل شرایط معاملات

بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان، نات کوین به‌صورت رسمی تاریخ لیست شدن و همچنین صرافی‌هایی که قراره در اون‌ها لیست بشه رو اعلام کرد که شاید از چیزی که پیش‌بینی می‌شد هم فراتر رفته و به نظر می‌رسه قراره نات کوین شروع قدرتمندی رو تجربه کنه.

حالا خیلی سریع بریم سر وقت این لیست شدن‌ها و بررسی دقیق‌تر هر کدوم، فقط قبلش سه تا نکته رو با هم مرور کنیم!

۱- فعلا سه تا صرافی بایننس، بای بیت و اکی اکسچنج برای این موضوع اعلام شدن که هر سه تا جزو بهترین‌ها هستند اما مطمئنا تعداد این صرافی‌ها افزایش پیدا می‌کنه اما خب احتمالا اونا دیگه پارتنر رسمی با پروژه نات کوین نباشند و از نحوه اعلام لیست شدن‌ها هم مشخصه که یک ارتباط و قرارداد، بین این صرافی‌ها با نات کوین بسته شده تا هر دو طرف منفعت ببرن.

۲- متاسفانه هر سه تا صرافی اعلام شده، نیاز به احراز هویت دارند! تلگرام هم در این چند وقت اخیر و بخصوص پس از گسترش کار ولت خودش، نشون داده خیلی پایبند قوانین و مسایل تحریمی هست! انگار فراموش کرده که اون سال‌های اولیه حضورش، ایران بیشترین یوزرها رو براش دست و پا می‌کرد و حالا که دیگه خرش حسابی از پل گذشته، کاملا پشتش رو به ایرانیا کرده! اگرچه برای مسایل مالی این حساسیت رو داره و باقی بخش‌ها خب محدودیت خاصی ندارن!

۳- از سه تا صرافی اعلام شده، دو تاشون یعنی بایننس و اکی ایکس، مقدار قابل توجهی نات رو قبل از لیست شدن از طریق ایردراپ و شرایط نسبتا راحت، به کاربراشون میدن! پس اگر امکان فعالیت در این دو تا صرافی رو دارید، توصیه می‌کنم که انجام بدین تا از این ایردراپ‌ها که مقدار و شرایطش رو هم جلوتر بهتون می‌گم، جا نمونید.

حالا بریم سر وقت این لیست شدن و ببینیم قراره با چه شرایطی نات کوین در اونا لیست بشه!

۱- بای بیت

در صرافی بای بیت، اعلام شده که نات کوین در روز ۱۶ می ۲۰۲۴ که مصادف با ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ می‌شه، در ساعت ۱۲ به وقت یو تی سی که در ایران ۳ و نیم ظهر خواهد شد، لانچ بشه.
همچنین این صرافی اعلام کرده که دقیقا ۲۲ ساعت پس از لیست شدن، یعنی در ۲۸ اردیبهشت ماه ساعت ۱ و نیم ظهر به وقت ایران، برداشت نات کوین رو هم باز می‌کنه که قاعدتا امکان انتقال اون حداقل به کیف پول‌هایی که از تون کوین پشتیبانی می‌کنند، امکان پذیر می‌شه و به قولی دیگه این توکن‌های نات رو می‌شه یه جورایی لمس کرد و هرجا که خواستین، انتقالش بدید!

از این تایم تا حدی می‌شه این رو هم حدس زد که احتمالا در همین زمان و حتی شاید زودتر، امکان دسترسی به نات‌های داخل بات تلگرامی کاربرا هم فراهم می‌شه و بای بیت اعلام کرده که حتی همین الان هم واریز نات کوین باز هست و برای همین می‌شه هر زمان که امکان برداشت برای کاربرها فراهم شد، به این صرافی منتقلش کنند و نات کوین‌هاشون رو بفروشند.

البته بای بیت گفته که استخری از جوایز بزرگ هم برای نات کوین در انتظاره که به‌زودی اعلام خواهد کرد و شاید با این مطلب بشه انتظار داشت که این صرافی هم ایر دراپی برای نات کوین در نظر گرفته که به‌زودی اون رو رسمی می‌کنه.

۲- اکی اکسچنج

این صرافی اعلام کرده قبل از لانچ رسمی نات کوین، یک ایردراپ قراره انجام بده که حاوی نکات جالبیه! اول اینکه برای این ایردراپ شما باید تون کوین استیک کنید که این امر به خوبی نشون می‌ده همه چیز زیر سر تلگرام و اپن پلتفرم به عنوان صاحب اصلی تون کوین هست. در واقع با این استیک، شما وارد یک ایر دراپ می‌شید که در اون قراره ۱.۲۵ درصد از کل دارایی‌های موجود نات کوین بین اعضایی که در این استیکینگ سه روزه شرکت می‌کنند، تقسیم بشه. عدد کل نات کوین رو در مقاله محاسبه قیمت حدودی نات کوین قبلا بهتون گفته بودم که معادل ۱۰۲ میلیارد و ۷۱۹ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۷۱۴ تاست.

حالا ۱.۲۵ درصد از این تعداد چقدره؟ یک میلیارد و ۲۸۳ میلیون و ۹۹۰ هزار و ۲۷۱ عدد نات کوین که بین کاربرایی توزیع می‌شه که از ساعت ۹.۳۰ صبح ۱۳ تا ۱۶ می یعنی ۲۴ تا ۲۷ اردیبهشت ماه به مدت دقیقا ۷۲ ساعت، تون کوین به میزان حداکثر ۴هزار عدد رو استیک کردند. این سقف رو هم برای این گذاشتند که بالانس ایردراپ رو تا حد زیادی حفظ کنند و با قیمت فعلی تون کوین، حداکثر سرمایه‌ای که می‌شه برای این استیکینگ گذاشت، در حدود ۲۵هزار دلاره و باید دید با استفاده از این رقم، چقدر عاید کسانی می‌شه که فقط ۳ روز اون رو برای استیک کردن در اختیار اکی اکسچنج می‌گذارند.

در طی ساعات اخیر هم قیمت تون کوین روند رو به افزایش خوبی داشته که همین سیاست استیکینگ مطمئنا بر افزایش تقاضا و این چارت صعودی موثر بوده که نشون می‌ده چه سیاست جالبی برای بالا بردن مارکت کپ تون کوین در نظر گرفته شده و تا به الان هم که موفق ظاهر شده.

قرار هست که توکن‌های این ایردراپ، دو ساعت پس از پایان این سه روز ماینینگ به حساب کاربرهاش واریز بشه و قاعدتا یک ساعت بعد اون هم مانند صرافی بای بیت، بازارهای خرید و فروش نات کوین به‌صورت رسمی در اکی اکسچنج افتتاح خواهد شد.
البته توجه داشته باشید که قرار نیست فقط به کسایی که در تمام این سه روز تون کوین استیک کردن، این ایردراپ تعلق بگیره، بلکه این حداکثر تایمی هست که هر کاربری می‌تونه در اون شرکت کنه و به هر تعداد دقیقه و هر میزان نات کوین که در این استیکینگ حضور داشته، با یک نسبت مشخص شده که قاعدتا بر اساس تعداد افراد حاضر و تون کوین‌های وارد شده محاسبه خواهد شد، نات کوین‌ها توزیع می‌شن.

یک نکته خیلی جالب دیگه هم در اعلام اکی اکسچنج وجود داشت و اون هم نمودار توکنومیک نات کوین بود که در اون بیان شده ۷۹.۲۵ درصد از کل دارایی‌های نات کوین از طریق ایر دراپ‌ها توزیع می‌شه و ۲۰.۷۵ درصد برای اعضای تیم نات کوین هست که شاید در مقایسه با بسیاری از توکن‌های دیگه، رقم ایر دراپ خیلی بالا باشه، اما هنوز واقعا مشخص نیست چقدر از این ایر دراپ در مراحل مختلف که بازی هم بخش مهمی از اون بوده، توزیع شده و یا اینکه خواهد شد!

۳- بایننس

بزرگ‌ترین صرافی دنیا یعنی بایننس، سومین پلتفرمی بود که اعلام کرد قراره نات کوین رو لیست کنه و نکته جالب اینجاست که در بایننس، قراره ۳ درصد از کل موجودی نات کوین از طریق یک ایر دراپ متفاوت بین کاربرها توزیع بشه. یک موضوع عجیب هم اینه که تون کوین هنوز در بایننس لیست نشده و اینکه حالا قراره یکی از توکن‌های این شبکه وارد بایننس بشه، در نوع خودش یه جورایی شگفت انگیزه و طبیعتا، باید اون هم سریع در بایننس لیست بشه که موجب افزایش قیمت و ارزش بالاتر این بلاک‌چین هم خواهد شد.

مدل ایردراپ بایننس متفاوته و بر خلاف اکی اکسچنج که بر روی استیک تون کوین قرار داشت، این بار در بایننس دو تا توکن بومی این اکو سیستم یعنی بی ان بی و FDUSD باید وارد لانچ پول این صرافی بشن و مشخصه که اپن پلتفرم، مجبور شده حسابی سبیل بایننس رو چرب کنه تا راضی به این لیست کردن بشه.

سه درصد از کل توکن‌های نات کوین، معادل ۳ میلیارد و ۸۱ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۶۵۱ عدد نات کوین می‌شه که برای یک حضور نهایت سه روزه در لانچ پول بایننس، عدد قابل توجهی هست و البته ساز و کار اون با اکی ایکس هم فرق داره.
بایننس اعلام کرده که ارقام متفاوتی رو برای BNB و FDUSD در نظر گرفته، بدین شکل که ۸۵ درصد از این ایردراپ معادل ۲ میلیارد و ۶۱۹ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۱۵۳ عددش رو به کسانی که بی ان بی وارد لانچ پول می‌کنند،‌ توزیع می‌کنه و ۸۷۳ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۳۸۴ تاش که ۱۵ درصد از این ایردراپ می‌شه رو به اونایی می‌ده که FDUSD که یک استیبل کوین هست رو وارد این استخرها می‌کنند، تقیسم خواهد کرد.

البته بایننس سقف خاصی رو برای تعداد کوین‌ها در نظر نگرفته و همین امر شاید رقابت رو برای کسب توکن‌های بیشتر از نات کوین، سخت‌تر بکنه! این ایردراپ، از ساعت ۳.۵ نیمه شب ۲۴ اردیهشت شروع می‌شه و دقیقا در همین ساعت و در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه به پایان می‌رسه.

زمان لیست شدن نات کوین مثل صرافی‌های قبلی در ساعت ۳.۵ ظهر روز ۲۷ اردیبهشت خواهد بود که در بایننس با جفت‌ارزهای بیت‌کوین، تتر، بی‌ان‌بی و FDUSD عرضه می‌شه و به‌نظر می‌رسه که بایننس، حجم معاملاتی خوبی رو براش پیش‌بینی می‌کنه.

* ارزیف

اولین صرافی ایرانی که نات کوین را لیست کرده و پیش از عرضه جهانی آن، کیف پول‌های کاربرانش را نیز فعال کرده است، ارزیف است. در این صرافی ایرانی شما می‌توانید نات کوین را بر روی شبکه اصلی آن یعنی تون به‌راحتی واریز یا برداشت کرده و اقدام به معامله با سایر کاربران بپردازید.

پس اگر نات کوین دارید و قادر به استفاده از صرافی‌های خارجی نیستید، پس ارزیف می‌تواند یک انتخاب ایده‌آل و عالی برای شما جهت خرید و فروش نات کوین باشد.

نتیجه گیری

نات کوین شاید کمی در لیست شدن دچار تاخیر شد اما فعلا گام اول رو برای این امر به نظر خیلی محکم برداشته! میزان بالای ایر دراپی هم که برای این لیست شدن در نظر گرفته، نشون می‌ده برای نات کوین حضور در صرافی‌های بزرگ به قدری اهمیت داشته که نزدیک به ۵ درصد از کل دارایی توکن‌های خودش رو برای این ایردراپ‌های کوتاه مدت در نظر گرفته تا بتونه حسابی سر و صدا به پا کنه.

حالا با این حساب باید تا ۲۷ اردیبهشت ساعت ۳.۵ بعد از ظهر و کشف قیمتی نات کوین منتظر بمونیم تا ببینیم چه جایگاهی از مارکت رو نات کوین، می‌تونه برای خودش کنه و آیا تبدیل به یک توکن با ارزش و موندگار خواهد شد، یا فشار فروش کاری می‌کنه که، یه خاطره زود گذر با هیجانی سریع و بی‌اثر می‌شه!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH