بازی کنسول و گوشی

معرفی 5 بازی جذاب کنسول که می‌توانید روی گوشی تجربه کنید!

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ۵ بازی بپردازیم که هم بر روی گوشی و هم کنسول قابل تجربه هستند و در صورت نداشتن کنسول می‌توانید آن‌ها را در گوشی بازی کنید.

بی‌شک سخت‌افزار کنسول‌ها از تلفن‌های همراه بسیار قدرتمندتر هستند و به همین واسطه شاهد بازی‌هایی بسیار واقع‌گرایانه‌تر و با گرافیکی خیره کننده برای کنسول‌ها هستیم. بدیهی است که این تفاوت به دلیل باز بودن دست توسعه دهنده از لحاظ محدودیت‌های سخت‌افزاری است و شاید روزی همین بازی‌ها را بر روی گوشی‌ها ببینیم.

در ادامه این مقاله فقط به بازی‌های کنسول منتشر شده روی گوشی می‌پردازیم، اگر مایل هستید بهترین‌ بازی‌های موبایلی هر ژانر را بدانید، سری به مقاله بهترین بازی موبایلی در ژانرهای مختلف بزنید که در آن به معرفی بیش از 100 تا از بهترین بازی‌های اندروید و iOS می‌پردازیم.

برخی از بازی‌ها اما گرافیک خیره‌کننده و ظاهری واقعی را مبنای جذب مخاطب قرار نمی‌دهند و با گیم‌پلی سرگرم کننده و یا گرافیک هنری جذاب، به عنوان‌هایی حتی پرفروش‌تر تبدیل می‌شوند. این بازی‌ها به ما یادآوری می‌کنند که هدف اصلی صنعت بازی سرگرمی است و خرج زیادی که صرف بازی‌ها می‌شود، لزومی بر خوب بودن آن نیست.

در این مقاله قصد داریم به معرفی ۵ بازی بپردازیم که به دلیل سرگرم کننده بودن از پلتفرم گوشی به کنسول و یا به دلیل گرافیک سبک اما همچنان جذاب خود از کنسول به گوشی‌ها آمده‌اند و می‌توانید بر روی گوشی خود به تجربه آن‌ها بپردازید.

Minecraft

بهترین بازی های آفلاین

نوبت اول به پرفروش‌ترین بازی تاریخ می‌رسد. سری ماین‌کرفت را بر روی اکثر پلتفرم‌ها مانند گوشی همراه می‌توان تجربه کرد. بازی، گرافیک و یا داستان خاصی ندارد اما آزادی عمل برای ساخت هر آنچه که تمایل دارید را در اختیارتان می‌گذارد. این آزادی تا حدی زیاد است که سازه‌های بسیار عظیم و سرسام‌آوری را در این بازی می‌بینیم که همگی توسط مردم ساخته شده‌اند. ماین‌کرفت علاوه بر یکی از بهترین بازی‌های آفلاین گوشی، عناوین بسیار زیادی را یدک می‌کشد.

ماین کرفت همچنین در لیست بازی‌هایی که قبل از مرگ باید تجربه کنید، قرار دارد. برای مطالعه کامل آن لیست، این مطلب را بخوانید.

Dead Cells

بازی کنسول و گوشی

به عنوان آزمایش شکست خورده یک کیمیاگر بازی کنید و قلعه وسیع و همیشه در حال تغییر را کشف کنید. تا بفهمید در این جزیره غم انگیز چه اتفاقی افتاده است؛ با فرض اینکه بتوانید از نگهبانان آن عبور کنید.

در ددسلز شما در یک نقشه دوبعدی و پیکسلی بازی خواهید کرد که در عین سادگی، از زیبایی، تنوع و غلظت رنگ بسیار چشم نوازی برخوردار است. بازی به سبک روگ‌لایک طراحی شده و شما با هربار مرگ، به ابتدای نقشه باز خواهید گشت. تا همان نقشه را با چینشی جدید تجربه کنید اما برخی از سلاح‌ها و ابزارها دائما در اختیار شما خواهد بود.


Limbo

بهترین بازی های آفلاین

این بازی یکی دیگر از عناوین نام آشنای صنعت بازی است که هنگام عرضه سر و صدای بسیاری به پا کرد. در دنیای بی‌رحم و تاریک بازی به جلو حرکت کنید و سعی کنید لیمبو را زنده نگه دارید. از عنکبوت‌های غول پیکر تا پازل‌هایی که اگر در حل آن‌ها اشتباه کنید، تقاصش را با جانتان خواهید پرداخت، در بازی وجود دارد. بازی همچنین بدون آن که کلامی صحبت کند، داستان عجیب و شنیدنی‌ خودش را روایت می‌کند.


Fortnite

بازی کنسول و گوشی

اکثر بازی‌های بتل رویال همچون پابجی، برروی گوشی و کنسول قابل تجربه هستند اما ما فورتنایت را به عنوان نمونه معرفی می‌کنیم. فورتنایت یکی از محبوب‌ترین بازی‌های بتل رویال در سراسر جهان است. در این بازی سوم شخص شما در جزیره‌ای رها می‌شوید و پس از یافتن سلاح و ابزار، به نبرد با رقبایتان در نقشه وسیع بازی خواهید رفت.

در این بازی شاهد حضور بسیاری از عناوین نام آشنای صنعت بازی و یا سینما هستیم. هر چند وقت یک‌بار نام دیگری را در میان لیست بلند بالای فورتنایت می‌بینیم. بازی از گرافیکی کارتونی و فانتری برخوردار است که می‌تواند برای بسیاری جذاب باشد.

نکته: بازی فورتنایت برای اندروید عرضه شده اما از گوگل پلی حذف شده است. شما می‌توانید آن را با یک سرچ ساده در سایت‌های ایرانی پیدا کنید.

نکته: اپل دسترسی کاربران خود را به فورتنایت بسته و شما نمی‌توانید این بازی را در آیفون بازی کنید. البته راه دیگری برای تجربه فورتنایت روی آیفون وجود دارد که آموزش آن را می‌توانید در این مقاله بخوانید.


GTA San Andreas

یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها میان گیمر‌های قدیمی برای تجربه در تلفن‌های همراه نیز عرضه شده است. استودیو راک استار که یکی از محبوب‌ترین استودیوهای صنعت گیمینگ است و با عرضه هر بازی، تمام توجه‌ها را به خود جلب می‌کند، بازی San Andreas را بعد از کسب موفقیت‌های زیاد و بعد از پیشرفت قدرت سخت‌افزاری تلفن‌های همراه، پورت این بازی به موبایل‌ها را نیز عرضه کرد.

در روزهای آغازین این سری، بازی GTA San Andreas تقریبا اولین نسخه سری بود که به موفقیت بسیار بزرگ رسید. در این نسخه شما می‌توانید کل داستان بازی به‌همراه تمام جزئیات و گرافیک اصلی این بازی را تجربه کنید. نقشه جهان باز، آزادی بالا و داستانی بی‌نقص و جذاب از جمله ویژگی‌های بسیار خوب این بازی هستند. اگر گیمر موبایل هستید، تجربه این بازی را از خود دریغ نکنید.


شما چه بازی‌هایی سراغ دارید که بر روی کنسول و گوشی قابل تجربه‌اند؟ آن‌ها را به ما و دوستانتان در آی‌تی‌رسان معرفی کنید.

3 در مورد “معرفی 5 بازی جذاب کنسول که می‌توانید روی گوشی تجربه کنید!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH