سامسونگ پتنت یک گوشی جدید با نمایشگر رول شونده یا کشویی را ثبت کرد

اخیرا یک هندست جدید سامسونگ با نمایشگر رول شونده یا کشویی و قابلیت پشتیبانی از قلم S Pen در وبسایت سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) رویت شده است.

غول فناوری کره‌ای در زمینه تولید اسمارت‌فون‌های تاشو در جهان پیشتاز است. با رونمایی سامسونگ از نخستین نسل گلکسی زد فولد، ماجراجویی این شرکت در حوزه دستگاه‌های تاشو آغاز شد. این برند اخیرا چندین مدل گوشی تاشو را در مناطق مختلف جهان از جمله هندوستان عرضه نموده است. بعلاوه سامسونگ با تست انواع مختلفی از نمایشگرها به شهرت رسیده است. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که غول کره‌ای پیش‌تر ضمن برگزاری نمایشگاه CES 2022 از یک نمایشگر کشویی و یک نمایشگر رول شونده رونمایی کرد.

سامسونگ در اوایل سال جاری تصاویری شماتیک از یک لپ‌تاپ تاشو و اسمارت‌فون با مکانیسم تاشونده سه‌گانه را منتشر کرد. اکنون به‌نظر می‌رسد که این شرکت در آستانه عرضه یک اسمارت‌فون جدید مجهز به نمایشگر رول شونده یا کشویی قرار دارد.

سازمان جهانی مالکیت معنوی اخیرا پتنت مربوط به یک دستگاه با نمایشگر رول شونده یا کشویی را به سامسونگ اعطاء نموده است. تصاویر ضمیمه شده به ‌سند پتنت مطابق انتظارات، نحوه تا شدن هندست احتمالی آینده سامسونگ را نمایش می‌دهند. در ادامه به بررسی تصاویر لو رفته از پتنت اسمارت‌فون سامسونگ با نمایشگر رول شونده یا کشویی می‌پردازیم.

گوشی سامسونگ مجهز به نمایشگر رول شونده یا کشویی در وبسایت WIPO رویت شد

سازمان جهانی مالکیت معنوی حق ثبت اختراع برای یک اسمارت‌فون منحصربه‌فرد با چندین محفظه را به کمپانی کره‌ای اعطاء نموده است. بعلاوه توضیحات ارائه شده در سند پتنت نشان می‌دهد که این هندست دارای 2 محفظه است. لبه سمت چپ گوشی از یک موتور میزبانی می‌کند. این موتور امکان حرکت آسان نمایشگر رول شونده به سمت داخل یا خارج را فراهم می‌کند. بعلاوه پنل پشتی دستگاه، فضای نمایشی واقعی برای بخش قابل‌توجهی از نمایشگر کشویی را تامین خواهد کرد. از این گذشته هندست مذکور مجهز به حفره مخصوص قلم S Pen است. در قسمت فوقانی حفره S Pen، ماژول دیگری به چشم می‌خورد که احتمالا متعلق به دوربین‌های پشتی است.

 

در نمای جلویی نیز تصاویر نشان می‌دهند که لبه سمت راست بدنه گوشی به‌عنوان یک پنل کوچک جهت نمایش اعلان‌ها نقش‌آفرینی خواهد کرد. همچنین این قسمت می‌تواند برای بازگشایی اپلیکیشن‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که برخی پوسته‌های سفارشی اندروید شامل مشخصه سایدبار هستند. بنابراین کاربران بدون نیاز به مراجعه به صفحه اصلی گوشی قادر به اجرای سریع برنامه‌های مورد نظر خود خواهند بود.

دستگاه کشویی اخیرا رونمایی شده توسط سامسونگ احتمالا با قابلیتی مشابه مشخصه اجرای سریع برنامه‌ها عرضه خواهد شد. با این‌حال گجت مذکور به احتمال فراوان مجهز به یک نمایشگر اختصاصی خواهد بود. متاسفانه در رابطه با سایر مشخصات کلیدی اسمارت‌فون آینده سامسونگ با نمایشگر کشویی یا رول شونده جزئیات چندانی در دست نیست.

سامسونگ در گذشته نمایشگرهایی با مکانیسم کشویی، تاشونده دوگانه و حتی تاشونده سه‌گانه را مورد تست قرار داده است. بعلاوه کمپانی برای ایجاد هیاهوی بیش‌تر پیرامون نوآوری‌ نمایشگر جدید خود سنگ تمام گذاشته است. بنابراین کماکان این احتمال وجود دارد که سامسونگ گوشی جدید خود با نمایشگر کشویی یا رول شونده را در سال 2022 معرفی نماید. همچنین جالب خواهد بود که ببینیم آیا سامسونگ اسمارت‌فون‌های بیش‌تری را با این فناوری نمایشگر به بازار عرضه خواهد کرد یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH