معرفی ۵ تا از پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ۵ عدد از پرفروش ترین بازی های تاریخ بپردازیم و دلیل موفقیت آن‌ها را بررسی کنیم.

با گذشت هر روز، صنعت بازی و بازیکن‌های آن در حال گسترش هستند. این گسترش مدت‌ها است که باعث شده تا عناوینی را با ایده‌های بسیار درخشان ببینیم که به اندازه نام و ایده‌شان در فروش و درآمد برای سازنده‌های خود درخشیده‌اند.

اما برخی از این بازی‌ها از مرحله فروش خوب یا عالی خارج و وارد لیگ فروش‌های سرسام‌آور شده‌اند. اعداد و ارقام فروش این بازی‌ها سر به فلک کشیده و هر کسی را کنجکاو می‌کند که دقیقا چرا یک بازی توانسته است تا این‌قدر درآمد داشته باشد. در ادامه قصد داریم تا به معرفی ۵ عدد از این بازی‌ها بپردازیم و پرفروش‌ترین‌های تاریخ را به شما معرفی نماییم.

۵. PUBG: Battlegrounds

پابجی یک بازی شوتینگ است که برای بسیاری شروع کننده سبک بتل رویال بود. پابجی توانست با جذب مخاطبان بسیار زیاد، این سبک را بسیار محبوب سازد و شروعی باشد برای راه بازی‌هایی مانند فورتنایت و وارزون.

در این سبک ۱۰۰ بازیکن یا حتی بیشتر در یک نقشه بسیار وسیع رها می‌شوند تا ابتدا اسلحه و ابزار مورد نیاز خود را پیدا کنند و سپس به نبرد با یکدیگر بپردازند تا جایی که فقط یک نفر زنده بماند و تبدیل به برنده نهایی شود. پرداخت خوب این بازی برای اولین بار به سبک بتل رویال، آن را تبدیل به پنجمین بازی پرفروش تاریخ کرد.

این بازی اخیرا به صورت رایگان قابل تجربه شده است اما به عقیده بسیاری دورانش را سپری کرده و بازی را در نوآوری و تنوع به رقبای خود باخته است. با این حال هیچ کدام از این رقبا نتوانستند حتی به این بازی در تعداد فروش نزدیک شوند چراکه پابجی توانسته است تا ۷۵ میلیون نسخه به فروش برساند.

۴. Wii Sports

بسیاری از ما دوران بازی‌های حرکتی و تحرک محور را به یاد داریم. دورانی که تقریبا با کینکت به پایان رسید. یکی از اولین بازی‌هایی که تبدیل به گل سرسبد آن‌ها شد Wii Sports بود.

پرفروش ترین بازی

این بازی مجموعه‌ای از پنج شبیه سازی ورزشی است که برای نشان دادن قابلیت‌های حسگر حرکتی Wii Remote طراحی شده بود. پنج رشته ورزشی قابل تجربه در آن شامل تنیس، بیسبال، بولینگ، گلف و بوکس بودند. بازیکنان از Wii Remote برای تقلید از اقدامات انجام شده در ورزش های واقعی مانند تاب دادن راکت تنیس استفاده می‌کردند.

همچنین قوانین هر بازی ساده شده بود تا برای بازیکنان جدید بیشتری در دسترس و قابل تجربه باشد. این بازی همچنین دارای حالت های تمرینی و تناسب اندام بود که پیشرفت بازیکنان را در ورزش نظارت می‌کرد. Wii Sports توانست تا با فروش ۸۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نسخه‌ای خود تبدیل به چهارمین بازی پرفروش تاریخ شود.

۳. Tetris

برای مدت بسیار طولانی، این بازی پرفروش‌ترین عنوان تاریخ بود اما مقام خود را از دست داد و به رتبه سوم رسید.

تتریس را تقریبا همه می‌شناسند، چه گیمر باشند و به تجربه بازی‌های مختلف بپردازند و چه اشخاصی که علاقه زیادی به بازی ندارند. دلیل این موضوع نیز گیم‌پلی پازل محور ساده و در عین حال درگیر کننده آن است.

پرفروش ترین بازی

این بازی یکی از قدیمی‌ترین عنوان‌های صنعت بازی بوده و پدربزرگ‌هایمان نیز ممکن است با آن خاطره داشته باشند. یکی دیگر از دلایل موفقیت آن هم البته همین است. چراکه این بازی قشر جوان و پیر نمی‌شناسد و هر کسی را به تجربه خود دعوت می‌نماید.

۲. Grand Theft Auto V

کم‌تر کسی است که نام GTA را نشنیده باشد. استودیو راک‌استار با اولین نسخه از این مجموعه تا آخرین عنوانی که منتشر شد، شاهکاری پس از دیگری خلق کرد. همچنین این مجموعه همواره فروش فوق العاده‌ای داشته و چند عنوان این مجموعه میان پرفروش‌ترین و همینطور بهترین بازی‌های تاریخ قرار دارد.

پرفروش ترین بازی

داستان‌های درگیر کننده، گیم‌پلی متنوع و گرافیک چشم نواز همیشه از خصوصیات این مجموعه بوده است. به نقل از متاکریتیک بهترین عنوان این مجموعه GTA IV است. همچنین San Andreas نیز جزء خاطره‌انگیزترین‌های این مجموعه است و در آخر جدید‌ترین و پرفروش ترین عنوان در این فرنچایز GTA V است که بعد از سال‌ها همچنان فروش خوبی دارد. این بازی توانسته است تا ۱۶۰ میلیون نسخه را به فروش برساند.

این مجموعه همچنین میان ۳۰ بازی برتر تاریخ که نباید از دست داد جا خوش کرده است که می‌توانید به مطالعه آن بپردازید.

۱. Minecraft

نوبت به پرفروش‌ترین بازی تاریخ رسید. سری ماین‌کرفت را بر روی اکثر پلتفرم‌ها مانند گوشی همراه می‌توان تجربه کرد. بازی گرافیک و یا داستان خاصی ندارد اما آزادی عمل برای ساخت هر آنچه که تمایل دارید را در اختیارتان می‌گذارد.

بهترین بازی تاریخ

این آزادی تا حدی زیاد است که سازه‌های بسیار عظیم و سرسام آوری را در این بازی می‌بینیم که همگی توسط مردم ساخته شده‌اند. بهترین و پرفروش‌ترین عنوان این سری همان ماین کرفت اورجینال است که توانسته تا ۲۳۸ میلیون نسخه به فروش برساند.

نظر شما در مورد این بازی‌ها چیست؟ به نظر شما عنوان بعدی که وارد این لیست می‌شود از چه مجموعه‌ای است؟ نظرات خود را با ما و دوستانتان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH