هواوی سرگرم توسعه یک اسمارت‌فون با دوربین سه‌بعدی است

بر اساس اعلام وبسایت LetsGoDigital، سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) پتنت مربوط به یک سیستم دوربین نامتعارف برای گوشی‌های هوشمند را به شرکت هواوی اعطاء نموده است.

همان‌طور که در تصاویر مفهومی زیر ملاحظه می‌کنید؛ بلوکی شامل چند ماژول مختلف با طراحی حلقه‌ای شکل روی پنل پشتی گوشی مستقر شده است. در قسمت‌های فوقانی، سمت چپ و راست این ماژول، المان‌های اپتیکی و سنسورهای تصویربرداری تعبیه شده‌اند. فلاش LED دوگانه در قسمت تحتانی ماژول قرار دارد. در بخش مرکزی حلقه نیز یک نمایشگر رنگی دایروی‌شکل به چشم می‌خورد. این نمایشگر هنگام عکاسی یا فیلم‌برداری، عملکردهای سوژه‌یاب را اجرا می‌کند.

این سیستم قادر به اجرای اسکن سه‌بعدی از چهره کاربر است. به منظور ارزیابی ساختار پوست مشخصا می‌توان اطلاعاتی در رابطه با وضعیت منافذ پوستی، تون رنگ، میزان قرمزی، آکنه، چین و چروک، نواحی تیره اطراف چشم و مواردی از این دست را گردآوری کرد. نرم‌افزار مورد استفاده توسط هندست نیز قادر به تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده بوده و به منظور بهبود وضعیت پوست صورت پیشنهاداتی را ارائه خواهد داد.

این سیستم قادر به انجام عملیات عکس‌برداری سنتی خواهد بود. با این‌حال چنین قابلیتی صرفا در اسناد مربوط به پتنت، مورد اشاره قرار گرفته است. از سوی دیگر هواوی نیز برنامه‌ احتمالی خود برای عرضه تجاری چنین محصولی را رسانه‌ای نکرده است. بنابراین انتظار می‌رود که این نوع دوربین‌ در نسل جدید اسمارت‌فون‌ تاشو هواوی میت ایکس به‌کار گرفته شود. این اسمارت‌فون احتمالا در پایان سال جاری یا اوایل سال آینده روانه بازار خواهد شد.

روز گذشته شرکت هواوی به مناسبت سال نو چینی اقدام به عرضه نسخه ویژه اسمارت‌فون تاشو میت ایکس 2 در بازار چین کرد. این هندست تحت‌ عنوان Huawei Mate X2 Lunar New Year Red Limited Edition عرضه شده و از مشخصات سخت‌افزاری کاملا مشابه با مدل اصلی برخوردار است. طراحی پنل پشتی از جنس چرم قرمز رنگ، 12 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه‌ داخلی، اصلی‌ترین فاکتورهای متمایزکننده این مدل به‌شمار می‌روند. این هندست صرفا در فروشگاه‌های آفلاین کشور چین و با قیمت‌گذاری تقریبی 3305 دلاری قابل دسترس است.

هواوی میت ایکس 2 مجهز به نمایشگر ثانویه 6.45 اینچی اولد با طراحی ناچ‌دار و نرخ نوسازی 90 هرتزی است. این نمایشگر از دوربین جلویی 16 مگاپیکسلی منفرد میزبانی می‌کند. نمایشگر تاشو نیز در واقع یک پنل 8 اینچی اولد با نرخ نوسازی 90 هرتزی است. بعلاوه این هندست مجهز به 4 سنسور دوربین شامل حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی، ماژول فوق‌عریض 16 مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی و لنز پریسکوپی 8 مگاپیکسلی است. باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی تعبیه شده در این اسمارت‌فون از فناوری شارژ سریع 55 واتی در بستر سیم پشتیبانی می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH